Stan obecny i perspektywy rozwoju funkcjonalnej alfabetyzacji technicznej i informatycznej dzieci i młodzieży / Current status and prospects for the development of functional technical and IT literacy of children and youth

 

Opis w języku polskim

Description in English

Dyscyplina / Discipline

pedagogika

educational sciences

Promotor / Supervisor

 

dr hab. Wojciech Walat, prof. UR

wwalat@ur.edu.pl

dr hab. Wojciech Walat, prof. UR

wwalat@ur.edu.pl

Tytuł tematu badawczego / Title of the research topic

Stan obecny i perspektywy rozwoju funkcjonalnej alfabetyzacji technicznej i informatycznej dzieci i młodzieży.

Current status and prospects for the development of functional technical and IT literacy of children and youth.

Opis tematu badawczego / Description of the research topic

Współczesnym problemem edukacji jest jej ukierunkowanie na alfabetyzację funkcjonalną, która przejawia się w wielostronnym rozumieniu poznawanych w szkole zjawisk. Wymaga to zmiany dotychczasowych (tradycyjnych) strategii edukacyjnych opartych na transmisji wiedzy na krytyczno-kreatywne.

The contemporary problem of education is its focus on functional literacy, which manifests itself in a multilateral understanding of the phenomena learned at school. This requires changing the current (traditional) educational strategies based on the transmission of knowledge into critical and creative ones.

Słowa klucze / Keywords

alfabetyzacja funkcjonalna, edukacja techniczna, edukacja informatyczna

functional literacy, technical education, IT education

Oczekiwane kompetencje/umiejętności od kandydata na doktoranta / Expected competences/skills from the candidate for a PhD student

Od doktoranta wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki z ukierunkowaniem na dydaktykę szczegółową: techniczną i informatyczną.

A doctoral student is required to have basic knowledge in the field of pedagogy with a focus on detailed didactics: technical and IT.