Prof. dr hab. Liliya Morska

- Jednostka:
Instytut Pedagogiki - Budynek: ul. Jałowego 24
- Pokój: 117
- Nr telefonu: 17 872 18 04
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-4916-3834
- Konsultacje: środa 10:00-11:30
Informacje
Zainteresowania naukowe:
- teoria i metodyka nauczania języków obcych, wybrane problemy w zakresie lingwistyki stosowanej oraz akwizycji języka obcego;
- teoria i praktyka kształcenia nauczycieli, przygotowanie nauczyciela do wykorzystania technologii informacyjnych;
- teoria i praktyka konstruowania i optymalizacji podręczników szkolnych z języka angielskiego;
- teoria i praktyka konstruowania MOOCs (massive open online courses).
Doświadczenie zawodowe:
- nauczyciel akademicki (przedmioty: metodyka nauczania języków obcych, akwizycja języka obcego, metodyka edukacji wyższej, pedagogika społeczna, podstawy pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, seminaria magisterskie i doktorskie);
- autorka 18 podręczników dla uczniów szkół ogólnokształcących (edukacja obcojęzyczna: język angielski (klasa 4-11), systematycznie wydawanych od roku 2004; oraz 6 podręczników i materiałów metodycznych dla nauczycieli akademickich i studentów;
- kierownik Katedry Filologii Angielskiej Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego w Tarnopolu w latach 2009-2018;
- wypromowała 20 doktorantów, trzech doktorów habilitowanych (jako konsultant naukowy);
- recenzent 41 prac doktorskich i 13 prac habilitacyjnych.
Granty i staże
- 2022, luty 28 – marzec 12: Integrated Programme of University of Rzeszow – Roadmap to High Quality Education, University of Oslo, Norway
- 2012–2014: Evolution of Semantic Systems, http://www.mpi.nl/departments/other-research/research-consortia/eoss/people, Nijmegen University, the Netherlands
- Wrzesień 15, 2012 – listopad 10, 2012: IREX, UASP (University Administration Support Program), Michigan State University, Michigan, USA.
- 2010, pażdziernik; TISCAS, European Studies Project “Cooperation and Socio-Cultural Development of Danube River countries”, Bulgaria, Angel Kynchev University, Ruse
Publikacje
- [współaut.] Polok K, Bukowska M, Ladanivska I New Technologies And Their Impact On Foreign Language Teacher Professional Burnout (under COVID-19 Pandemic Conditions). - Advanced Education, 2022, Iss. 20, s. 36-44
- [współaut.] Zadorožna O Foreign Language Lexical Competence in Professionally Oriented Reading as a Methodical Problem. - Ìnozemnï movi, 2022, nr 1, s. 9-15
- Grammatical Error Analysis Approach in Teaching Polish as a Foreign Language to Ukrainian Learners [recenzja]. - Cognitive Studies, 2022, iss. 22
- Społeczeństwo w dobie pandemii COVID-19. Konteksty komunikacyjne i edukacyjne. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, 158 s.
- [współaut.] Ladanivska I Are we ready to go online? : a critical view on e-teaching and e-learning under COVID-19 quarantine conditions. Ukrainian and Polish experience W: Rodzina i społeczeństwo wobec współczesnych wyzwań polityki społecznej / red. Bogdan Więckiewicz, Mateusz Szast. Kraków, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: 2022, S. 143-154
- Recenzja książki "Etos i eros. Etyka rozwoju wobec seksualności a samowychowanie"/ Grzegorz Grzybek.- Rzeszów, 2020. - Kultura, Przemiany, Edukacja, 2021, t. 9, s. 307-308
- The future of education after COVID-19: bright or bleak? W: Aktual'nì pitannâ lìngvìstiki, profesìjnoï lìngvodidaktiki, psihologìï ì pedagogìki viŝoï školi : zbìrnik statej VI Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï (m. Poltava, 25-26 listopada 2021 r.) / Mìnìsterstvo Ohoroni Zdorov'â Ukraïni. Poltava, Vid-vo "Astraâ": 2021, S. 234-235
- [współaut.] Grzybek G The ethical dimension of erotic self-education and development ethics. - Ethics & Bioethics (in Central Europe), 2020, Vol. 10, iss. 1-2, s. 69-77