Regulamin konkursu
NAGRODA IM. JERZEGO PANKA
ZA NAJLEPSZY DYPLOM WYDZIAŁU SZTUK PIĘKNYCH
UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO 2025
XVII EDYCJA KONKURSU
REGULAMIN:
1. Konkurs o Nagrodę im. Jerzego Panka za najlepszy dyplom skierowany jest do absolwentów studiów magisterskich Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego.
2. O nagrodę mogą ubiegać się wszyscy absolwenci Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego, którzy obronili pracę dyplomową w roku akademickim 2024/2025 na ocenę bardzo dobrą.
3. Promotorzy artystyczni zgłaszają maksymalnie trzy najlepsze dyplomy zrealizowane w pracowniach dyplomujących.
4. Wytypowani przez promotorów absolwenci otrzymują regulamin konkursu wraz z kartą zgłoszenia. Przygotowaną dokumentację należy przesłać na adres: panek2025@ur.edu.pl, zgodnie z wymaganiami i założeniami konkursu.
5. Skład Kapituły przyznającej nagrodę powoływany jest corocznie. W skład Kapituły Nagrody im. Jerzego Panka wchodzą: Dziekan Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego lub jego przedstawiciel oraz zaproszeni pracownicy dydaktyczni WSP UR.
6. Przewodniczącym Kapituły może być osoba spoza grona pracowników dydaktycznych Wydziału, zaproszona przez członków Kapituły – np. krytyk sztuki.
7. Przewodniczący Kapituły zobowiązany jest do napisania tekstu uzasadniającego werdykt Kapituły oraz wyraża zgodę na jego nieodpłatne wykorzystanie w celach promocyjnych konkursu.
8. Kapituła Nagrody im. Jerzego Panka przyznaje jedną Główną Nagrodę za Najlepszy Dyplom Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz dwa równorzędne wyróżnienia.
9. Nagrodą Główną jest medal okolicznościowy oraz dyplom.
10. Osoby wyróżnione otrzymują dyplomy.
11. Przewidziane są również dodatkowe, pozaregulaminowe nagrody fundowane.
12. Decyzja Kapituły jest ostateczna, nieodwołalna i zostanie zaprotokołowana.
13. Uroczyste wręczenie Nagrody im. Jerzego Panka za Najlepszy Dyplom odbędzie się podczas otwarcia wystawy w Galerii Wydziału Sztuk Pięknych UR im. prof. Włodzimierza Kotkowskiego w ustalonym terminie.
14. Podczas otwarcia wystawy zostanie odczytany protokół z obrad Kapituły. Ogłoszone zostaną nazwiska trzech nominowanych dyplomantów, w tym Laureata Nagrody Głównej.
Wymagania dotyczące dokumentacji:
1. Dokumentacja dyplomu zgłaszanego do konkursu powinna być przesłana w formie plików cyfrowych na adres: panek2025@ur.edu.pl.
2. W skład dokumentacji wchodzą następujące pliki:
– krótki życiorys absolwenta (plik .doc lub .docx),
– autokomentarz do artystycznej pracy dyplomowej (plik .doc lub .docx),
– reprodukcje prac dyplomowych wraz z odpowiednim opisem w nazwie pliku: (nazwisko_imię_tytuł_rok_format_technika) – wersja poglądowa: JPG, 150 dpi, krótszy bok 20 cm, profil kolorystyczny RGB, – wersja do druku: JPG, 300 dpi, krótszy bok 20 cm, profil kolorystyczny CMYK.
3. Wypełnioną i podpisaną przez promotora i absolwenta kartę zgłoszenia należy dostarczyć do sekretariatu WSP UR w kopercie opisanej imieniem i nazwiskiem.
4. Absolwenci zobowiązani są do przesłania pełnej dokumentacji – w tym karty zgłoszenia, autokomentarza, reprodukcji prac, filmu lub animacji (jeśli dotyczy) – na adres panek2025@ur.edu.pl do dnia 30 września 2025 r.
5. Dokumentacja niekompletna nie będzie brana pod uwagę.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania i publikowania nadesłanej dokumentacji w celach promocyjnych konkursu oraz jego laureatów i uczestników.
7. Wszelkie pytania dotyczące konkursu proszę kierować do sekretarza konkursu – dr hab. Łukasz Cywicki, prof. UR na adres: panek2025@ur.edu.pl.
8. Adres organizatora konkursu:
Wydział Sztuk Pięknych
Uniwersytet Rzeszowski
al. mjr W. Kopisto 2A, 35-315 Rzeszów
tel. +48 17 872 12 76