Aktualności
WASZTATY w ramach CYKLU SZKOLEŃ KRK VERNETZT 08.05.2025

Zaproszenie
Goethe-Institut Krakau i wydawnictwo Cornelsen we współpracy z Medioteką Instytutu Goethego w Rzeszowie i Katedrą Lingwistyki Stosowanej UR serdecznie zapraszają na kolejne warsztaty w ramach cyklu szkoleń KRK-Vernetzt.
Szkolenie skierowane do nauczycieli i lektorów języka niemieckiego odbędzie się 08.05.20245 na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Zajęcia poprowadzi pani Beata Hadasz, trenerka Instytutu Goethego w Krakowie.
Miejsce szkolenia: Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Lingwistyki Stosowanej, ul. mjr. W. Kopisto 2b, 35-315 Rzeszów, sala nr 11 (parter).
Zajęcia zaplanowane są na 4 jednostki lekcyjne, rozpoczną się o godz. 10.15. Zakończenie warsztatów planowane jest orientacyjnie na godz.: 13.30.
Zainteresowane osoby prosimy o kontakt mailowy: ahanus@ur.edu.pl (ilość miejsc jest ograniczona).
Po warsztatach otrzymają Państwo zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu. Prosimy o zabranie laptopów.
W imieniu organizatorów
Anna Hanus
Opis warsztatów:
Tytuł: Das KI -Kreativlabor für eine neue Lernlandschaft / Laboratorium Kreatywne AI: Nowe horyzonty nauczania
In diesem Workshop erfahren Sie, wie Sie die KI als unterstützendes Werkzeug einsetzen, um Ihren DaF-Unterricht effizienter und abwechslungsreicher zu gestalten. Sie erhalten praxisnahe Einblicke in KI-basierte Anwendungen, die Ihnen helfen mit Texten kreativ umzugehen, interaktive Aufgaben zu erstellen und KI-generierte Bilder und Aktivitäten gezielt für Ihren Unterricht einzusetzen. Darüber hinaus bekommen Sie konkrete Tipps, wie Sie Ihre Lehrwerkaufgaben durch KI-Anwendungen optimal erweitern.
Na tym warsztacie doświadczą Państwo, jak wykorzystać sztuczną inteligencję jako narzędzie wspomagające, aby Państwa lekcje niemieckiego były bardziej efektywne i urozmaicone. Uzyskają Państwo praktyczny wgląd w aplikacje oparte na sztucznej inteligencji, które pomogą kreatywnie pracować z tekstami, tworzyć interaktywne zadania oraz wygenerować obrazy. Ponadto otrzymają Państwo konkretne wskazówki, jak optymalnie rozbudować zadania z podręcznika za pomocą aplikacji AI.
Tytuł: Landeskunde mal anders / Krajoznawstwo z innej perspektywy
Das Brandenburger Tor in Berlin, der Michel in Hamburg und die Frauenkirche in München. Das sind wohl die bekanntesten Landeskunde - Motive, die man auf jeden Fall im Deutschunterricht erleben sollte! Eigentlich stimmt alles, doch sollten wir nicht mit der Landeskunde einen Schritt weiter gehen? Nicht nur natur- und kulturbezogene Aspekte der DACHL-Länder vorstellen, sondern auch die Schüler*innen mit Landeskunde und Spracherwerb durch neue Tools experimentieren lassen: In unserem Workshop verraten wir Ihnen, wie das ganz einfach gelingt!
Brama Brandenburska w Berlinie, Michel w Hamburgu i Frauenkirche w Monachium. To chyba najbardziej znane motywy krajoznawcze, z którymi na pewno warto się zetknąć na lekcjach języka niemieckiego! Właściwie wszystko się zgadza, ale czy nie powinniśmy pójść z krajoznawstwem o krok dalej? Nie tylko przedstawiać aspekty przyrodnicze i kulturowe krajów DACHL, lecz także pozwolić uczniom eksperymentować z krajoznawstwem i przyswajaniem języka za pomocą nowych narzędzi: na naszym warsztacie zdradzimy Państwu, jak to prosto osiągnąć!