Aktualności

IPSA World Congress of Political Science 2025

W dniach 12-16 lipca 2025 roku odbył się IPSA World Congress of Political Science 2025, którego przewodnim tematem było Resisting Autocratization in Polarized Societies. Organizatorami wydarzenia były International Political Science Association oraz Korean Political Science Association. Kongres odbył się w Coex Convention & Exhibition Center w Seulu. W międzynarodowym wydarzeniu uczestniczyła dr hab. Anna Kołomycew z Instytutu Nauk o Polityce i Bezpieczeństwie. W ramach panelu Local Democracy: Strengthening Community Engagement and Accountability, dr hab. prof. UR A. Kołomycew i dr hab. prof. UMCS Katarzyna Radzik-Maruszak przedstawiły referat pod tytułem Youth Participatory Budgeting as a Youth-Driven Democratic Innovations: Comparative Insights from Finland and Poland. Podczas wystąpienia zaprezentowano wyniki badań prowadzonych przez zespół badawczy w ramach projektu Milczący świadkowie czy aktywni uczestnicy? Wzorce zaangażowania dzieci i młodzieży w lokalne współrządzenie w Polsce i Finlandii, nr grantu 2021/41/B/HS5/02899. Projekt pod kierownictwem dr hab. prof. UMCS Katarzyny Radzik-Maruszak jest finansowany przez Narodowe Centrum Nauki.

W ramach wyjazdu do Seulu zaplanowane zostało także spotkanie z przedstawicielami Seoul Metropolitan Government, w którym uczestniczyli Seoul Youth Participation Organization and Youth Autonomous Budget Manager, the Seoul Committee Youth Mandatory Appointment Designation and Management Manager, a także przedstawiciele Seoul Metropolitan Youth Center, w którym odbyło się spotkanie - Planning Director, External Relations Team members i członkowie Yongsan Youth Policy Network. Wizyta była okazją do nawiązania współpracy oraz porównania założeń i zasad realizacji polityk młodzieżowych realizowanych w Korei Południowej oraz państwach Europy, a także podjęcia dyskusji dotyczącej mechanizmów uczestnictwa młodzieży w sprawach publicznych. Uczestnictwo dr hab. A. Kołomycew w Kongresie IPSA 2025 zostało sfinansowane ze środków projektu Milczący świadkowie czy aktywni uczestnicy? Wzorce zaangażowania dzieci i młodzieży w lokalne współrządzenie w Polsce i Finlandii oraz środków Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Rzeszowskiego.

wstecz