Ogłoszenia ogólne

UWAGA
Spotkanie organizacyjne I roku 2. stopnia kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna odbędzie się 1 października o 13:30 w sali 124 w budynku A1.


 

Spotkania organizacyjne z opiekunami roczników

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

  • II rok, I stopień – dr Wojciech Maryjka, 2.10.2025 (czwartek), godz. 12.00, sala 110
  • III rok, I stopień – dr hab. Robert Słabczyński, prof. UR, 30.09.2025 (wtorek), godz. 10.00, sala 118
  • II rok, II stopień – dr Michał Żmuda, 3.10.2025 (piątek), godz. 15.00, sala 137

 
Spotkania organizacyjne opiekunów z osobami przyjętymi na I rok studiów w roku akad. 2025/2026

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

studia I i II stopnia

 al. mjr. W. Kopisto 2b, bud. A3

I stopień:
I rok – 2 października, godz. 8.00, sala 33 A3

II stopień:
I rok – 1 października, godz. 13:30, s.124 A1 

Link do instrukcji dla studentów rozpoczynających naukę:
https://rekrutacja.ur.edu.pl/wr/Wyniki/FAQ/Informacja_dla_nowych_student%C3%B3w.pdf


 

Projekt specjalnościowy DiKS, I 1. st.

Projekt specjalnościowy DiKS, II 1. st.

Projekt specjalizacyjny DiKS, I 2. st.


 

Szkolenie BHP

  • Obowiązkowe dla studentów 1. roku, I stopnia oraz studentów 1. roku, II stopnia jeśli dotychczas nie studiowali na UR.
  • Szkolenie odbywa się poprzez platformę e-learningową i jest koordynowane przez Uniwersyteckie Centrum Kształcenia na Odległość.
  • Zaliczenie szkolenia BHP jest konieczne do uzyskania zaliczenia 1. semestru.
  • Szczegółowe informacje o terminie realizacji szkolenia zostaną przekazane studentom w późniejszym terminie.

Szkolenie biblioteczne

  • Obowiązkowe dla studentów 1. roku, I stopnia oraz studentów 1. roku, II stopnia jeśli dotychczas nie studiowali na UR.
  • Szczegółowe informacje na temat szkolenia znajdują się na stronie https://bur.ur.edu.pl/szkolenie-biblioteczne

Adresy e-mail

  • Każdy student ma obowiązek korzystać z uczelnianej skrzynki e-mail oferowanej w ramach usługi Microsoft 365.
  • Studenci pierwszych lat powinni aktywować swoje skrzynki mailowe jak najszybciej.
  • Z usługi Microsoft 365 mogą korzystać studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego posiadający ważną i aktywowaną Elektroniczną Legitymację Studencką.
  • Strona logowania: https://www.office.com/
  • Login do usługi Microsoft 365 jest tworzony według wzoru: [login]@stud.ur.edu.pl gdzie [login] oznacza nazwę wykorzystywaną w systemie Wirtualna Uczelnia – jest to połączenie pierwszej litery imienia, pierwszej litery nazwiska i numeru albumu. Na przykład login do usługi Microsoft 365 Anny Nowak posiadającej numer albumu 0123456 ma postać: an0123456@stud.ur.edu.pl
  • Hasłem do usługi Microsoft 365 jest hasło wykorzystywane w systemie Wirtualna Uczelnia.
  • Hasło do Wirtualnej Uczelni można zresetować na stronie: https://konto.ur.edu.pl
  • Kontakt w przypadku wystąpienia problemów związanych z logowaniem do usługi Microsoft 365: e-mail: office365@ur.edu.pl

Wsparcie psychologiczne


 

Seminarium licencjackie - III rok, st. 1. stopnia

Seminarium magisterskie – I rok, st. 2. stopnia


 

Przedmioty do wyboru

I rok, 1. stopnia

Student/ka wybiera przynajmniej jeden przedmiot. Każda grupa powinna liczyć około 40-45 osób. Studenci mogą dzielić się inaczej niż według specjalności.

P1. Stylistyka praktyczna – 15 godz., dr Justyna Majchrowska

P2. Dziennikarstwo sportowe – 15 godz., dr Wojciech Maryjka

II rok, 1. stopnia

Student/ka wybiera przynajmniej jeden przedmiot. Każda grupa powinna liczyć około 30-35 osób. Studenci mogą dzielić się inaczej niż według specjalności.

P1. Problem dezinformacji w mediach – 15 godz., dr Jakub Czopek

P2. Wprowadzenie do realizacji nagrań audio-video – 15 godz., mgr Bartosz Babelski

III rok, 1. stopnia

Ćwiczenia do wyboru. Student/ka musi zaliczyć przynajmniej jedne ćwiczenia. Każda grupa powinna liczyć około 30-35 osób. Studenci mogą dzielić się inaczej niż według specjalności.

Ć1. Media społecznościowe – 15 godz., dr Wojciech Maryjka

Ć2. Dziennikarstwo online – 15 godz., dr Wojciech Maryjka

Przedmioty poszerzające wiedzę. Student/ka musi zaliczyć przynajmniej jeden przedmiot. Każda grupa powinna liczyć około 30-35 osób. Studenci mogą dzielić się inaczej niż według specjalności.

P1.  Krytyka literacka – 20 godz., dr hab. Grzegorz Trościński, prof. UR

P2. Kultura audiowizualna – 20 godz., mgr Bartosz Babelski