Rada Szkoły Doktorskiej / Doctoral School Council
W Szkole Doktorskiej UR działa Rada Szkoły Doktorskiej UR.
W skład Rady Szkoły Doktorskiej UR wchodzą:
- Dyrektor Szkoły jako przewodniczący;
- dziekani reprezentujący dyscypliny naukowe lub artystyczne, w których Uniwersytet posiada uprawnienia do nadawania stopnia doktora, lub wskazani przez dziekanów pełnomocnicy;
- Przewodniczący Samorządu Doktorantów UR.
Do zadań Rady Szkoły Doktorskiej UR należy w szczególności:
- opiniowanie programów kształcenia w Szkole Doktorskiej;
- opiniowanie zasad i trybu przyjmowania na listę doktorantów Szkoły Doktorskiej na dany rok akademicki;
- opiniowanie regulaminów Szkoły Doktorskiej;
- powoływanie i odwoływanie promotorów oraz promotorów pomocniczych doktorantów Szkoły Doktorskiej;
- zatwierdzanie indywidualnych planów badawczych doktorantów;
- zatwierdzanie ocen śródokresowych doktorantów;
- opiniowanie wniosków dziekanów o zawieszenie lub zamknięcie naboru do Szkoły Doktorskiej w ramach dyscyplin;
- zatwierdzanie zasad dokonywania oceny realizacji programu kształcenia oraz sposobu organizacji zajęć, a także badań naukowych prowadzonych przez doktorantów;
- opiniowanie corocznych sprawozdań Dyrektora z działalności Szkoły Doktorskiej;
- wykonywanie innych zadań określonych w aktach wewnętrznych wydanych przez Senat lub Rektora.
Harmonogram posiedzeń Rady Szkoły Doktorskiej w roku akademickim 2025/2026
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rzeszów University Doctoral School has a Doctoral School Council.
Doctoral School Council consists of:
- The Head of the Doctoral School as Chairperson;
- Deans representing the scientific or artistic disciplines in which the University has the right to award the doctoral degree, or proxies indicated by the Deans;
- The Chairperson of the Rzeszów University Doctoral Students Government.
The tasks of the Doctoral School Council include in particular:
- giving opinions on the education programs at the Doctoral School;
- giving opinions on the principles and procedure for admission to the list of doctoral students of the Doctoral School for a given academic year;
- giving opinions on the regulations of the Doctoral School;
- appointing and dismissing supervisors and assistant supervisors of doctoral students of the Doctoral School;
- approving individual research plans of doctoral students;
- approving mid-term evaluations of doctoral students;
- giving opinions on applications from deans to suspend or close recruitment to the Doctoral School within disciplines;
- approving the principles for assessing the implementation of the education program and the method of organizing classes, as well as scientific research conducted by doctoral students;
- giving opinions on the annual reports of the Director on the activities of the Doctoral School;
- performing other tasks specified in internal acts issued by the Senate or the Rector.
A detailed procedure for convening meetings and work of the Doctoral School Council is specified in the rules and regulations adopted by the Rzeszów University Doctoral School Council.