Egzamin z języka angielskiego na poziomie B2

 

Elementy
Egzamin składa się z dwóch części:

  • pisemnej,
  • ustnej.



Układ
Struktura egzaminu pisemnego:

  • rozumienie ze słuchu,
  • rozumienie tekstu pisanego,
  • pisanie,
  • test gramatyczno-leksykalny.


Struktura egzaminu ustnego:

  • ocena z egzaminu ustnego będzie oceną za tematyczną prezentację multimedialną przygotowywaną przez studentów danego kierunku na IV semestrze.



Rozumienie ze słuchu

  • język ogólny,
  • 2 teksty.



Rozumienie tekstu pisanego

  • język ogólny,
  • 2 teksty.



Pisanie

  • język ogólny/specjalistyczny,
  • 1 tekst
  • 120-150 słów
  • 1 forma pisania do wyboru:
    • list formalny,
      lub
    • list nieformalny,
      lub
    • polecenie przedstawienia swojej opinii na wybrany temat,
      lub
    • życiorys,
      lub
    • dialog.



Test gramatyczno-leksylany

  • język ogólny i specjalistyczny,
  • 4 ćwiczenia:
    • 2 ćwiczenia gramatyczne z języka ogólnego,
    • 2 ćwiczenia leksykalne z języka specjalistycznego.



Test gramatyczny
Pierwsze ćwiczenie:

  • test jednokrotnego wyboru,
  • test składa się z 10 zdań,
  • do każdego zdania podanych jest cztery odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa,
    lub
  • tekst z lukami do uzupełnienia,
  • tekst ma 10 luk,
  • do każdej luki podanych jest cztery odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa,
  • test ma sprawdzać znajomość:
    • czasów,
    • trybów warunkowych,
    • strony biernej,
    • mowy zależnej,
    • czasowników modalnych,
    • czasowników w bezokoliczniku/w formie z końcówka –ing.


e.g.
Choose the correct answer:
I _____________ to the cinema every month.

  1. go
  2. goes
  3. going
  4. gone


or

Complete the text using the words in brackets in the correct form:
Moving house
I come from a very large family, and recently my parents ____________ (decide) that they ____________ (spend) long enough living in an overcrowded house in Birmingham. ‘We ____________ (move) to the country,’ my father ____________ (say) one evening. ‘I ____________ (sell) the house, and we ____________ (live) on a farm’.


Drugie ćwiczenie :

  • ćwiczenie składa się z 10 zdań,
  • w każdym zdaniu podkreślone są trzy elementy,
  • jeden z tych trzech elementów jest zawsze gramatycznie niepoprawny w kontekście całego zdania,
  • zdania mają sprawdzać znajomość zastosowania:
    • przedimków,
    • przyimków,
    • przymiotników,
    • przysłówków,
    • rzeczowników,
    • zaimków.


e.g.
Correct the mistake:
I can’t afford [A] to visit China this year [B] yet air fares are [C] much too expensive.


Test leksykalny
Test leksykalny– język specjalistyczny:

  • 2 ćwiczenia,
  • każde ćwiczenie składa się z 10 zdań/luk,
  • z podanych 4 form 2 formy ćwiczeń do wyboru:
    • tłumaczenie,
    • uzupełnianie luk podanymi słowami,
    • dopasowywanie słów/wyrażeń do definicji,
    • tworzenie związków wyrazowych.


e.g.

Translate:
Polish                       English
ułamek                     ____________
___________          perimeter


Complete the text with the words below:
diagnosis, muscles, mobility, clinical, ointments, impairments, movement, research
Physical therapy (or physiotherapy), often abbreviated PT, is a health care profession primarily concerned with the remediation of …......... And disabilities and the promotion of …............., functional ability, quality of life and ….............potential through examination, evaluation, ….............. and physical intervention carried out by Physical Therapists (known as Physiotherapists in some countries) and Physical Therapist Assistants (known as Physical Rehabilitation Therapists in some countries). In addition to….......... practice, other activities encompassed in the physical therapy profession include …............., education, consultation and administration.


Match each word with its definition:

  1. mammary gland
  2. anatomy
  3. physiology
  4. cartilage
  5. tendons
  6. respiratory system
  7. duodenum
  8. liver
  9. gallbladder
  10. pancreas
  • the study of the functions of cells, tissues, organs, and organ systems k) produces sodium bicarbonate, and many digestive enzymes.
  • stores bile until needed
  • performs more than 500 functions, production of bile, stores glycogen
  • the study of the functions of cells, tissues, organs, and organ systems
  • flexible tissue at the ends of bones that provide shock absorption
  • the study of the form, shape, and appearance of animals
  • connective tissue that connects muscles to bones
  • first 25-30cm, most chemical digestion takes place here.
  • provides blood with oxygen and removes carbon dioxide from the blood
  • the system responsible for moving water, oxygen, nutrients and other
  • produces sodium bicarbonate, and many digestive enzyme
  • female glands that produce milk
  • an excretory process that helps rid the body of waste water and minerals



Match the words to form collocations:
A                   B 
knee            step-ups
front             flexion