Zasady przyznawania miejsc w domach studenckich UR

Chcesz zamieszkać w akademiku?

To proste!

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ INFORMACJĘ
O ZAKWATEROWANIU W DOMACH STUDENCKICH - KROK PO KROKU

Zasady ubiegania się o miejsce w Domu Studenta Uniwersytetu Rzeszowskiego określa:

REGULAMIN ŚWIADCZEŃ DLA STUDENTÓW UR

Krok 1.
Wybierz Dom Studenta Uniwersytetu Rzeszowskiego w którym chcesz zamieszkać (najlepiej znajdujący się blisko miejsca studiowania)

do wyboru:

Krok 2. Wypełnij wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenta

  • uzupełnij  wymagane we wniosku: dane osobowe, wydział, kierunek studiów, rok, poziom i formę studiów itd.,
  • wskaż odległość w km od miejscowości zamieszkania do Rzeszowa (odległość mierzona wg Mapy Google – najkrótsza trasa dojazdu),
  • wpisz nazwę wybranego Domu Studenckiego,
  • wybierz rodzaj pokoju (pamiętaj, że w przypadku wyboru pokoju 1-osobowego musisz dołączyć wymaganą dokumentację oraz przedstawić uzasadnienie w pkt. IV wniosku),
  • wypełnij oświadczenia,
  • czytelnie podpisz wniosek.

Krok 3. Złóż wniosek w Sekcji Toku Studiów i Innych Form Kształcenia

budynek A1 pok. 36 (ul. Rejtana 16 c, 36, 35-959 Rzeszów),

w terminach określonych w ww. Regulaminie tj.:

  • do 5 sierpnia o przyznanie miejsca w DS. od 1 października (semestru zimowego) danego roku akademickiego,
  • jeśli nie złożyłeś wniosku we wskazanym wyżej terminie, a jesteś:

- przyjęty na studia od semestru zimowego,

- studentem wyższych lat studiów,

wniosek o przyznanie miejsca w DS. musisz złożyć osobiście we wskazanym we wniosku Domu Studenta,

  • jeśli jesteś przyjęty na studia od semestru letniego, po uzyskaniu informacji o wpisie na listę studentów (studia II stopnia), złóż wiosek o przyznanie miejsca we wskazanym we wniosku Domu Studenta.

Pamiętaj!

Jeśli zrezygnujesz z ubiegania się o miejsce w Domu Studenta UR, bezzwłocznie poinformuj o tym Sekcję Toku Studiów i Innych Forma Kształcenia: osobiście, drogą mailową ([email protected]), telefonicznie (17 872 1048).

Krok 4.

Decyzje w sprawie przyznania miejsca w Domu Studenta

  • Decyzje w sprawie przyznania miejsca w Domu Studenta podejmowane są, z zastrzeżeniem, że:

- wnioski złożone do 5 sierpnia miejsca w Domach Studenckich przyznawane są do wyczerpania limitów miejsc

- w przypadku wniosków złożonych po ww. terminie, miejsca w Domach Studenta przyznawane na podstawie potwierdzenia przez Kierownika Domu Studenta, że posiada jeszcze wolne miejsca,

- przyznanie pokoju 1-osobowego odbywa się w porozumieniu z Przedstawicielem Samorządu Studenckiego

  • w przypadku liczby wniosków przekraczającej liczbę wolnych miejsc w Domu Studenta, o przyznaniu miejsca decyduje odległość od miejscowości zamieszkania studenta do Uniwersytetu Rzeszowskiego,
  • miejsce w Domu Studenta. przyznawane jest na cały okres trwania studiów z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych tj. lipca, sierpnia, września,
  • informację o przyznaniu/nieprzyznaniu miejsca, wysyłana jest drogą mailową, w terminie 5 dni od daty rozpatrzenia wniosków:

- na uczelniany adres email - w przypadku studentów,

- na adres email wskazany w procesie rekrutacji - w przypadku osób przyjętych na studia.

Pamiętaj!

W przypadku rezygnacji z przyznanego miejsca bezzwłocznie poinformuj o tym Kierownika Domu Studenta osobiście, drogą mailową lub telefonicznie.

Krok 5.
Decyzja pozytywna

  • Jeżeli otrzymałeś decyzję pozytywną, wówczas w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w Domu Studenta masz obowiązek:

- osobiście potwierdzić zamieszkanie w Domu Studenta u Kierownika DS, dokonując wpłaty kaucji na wygenerowane przez kierownika DS. subkonto studenta, w wysokości równej jednomiesięcznej opłacie za przyznane miejsce zgodnie z zarządzeniem Rektora UR (o wysokości kwoty kaucji i numerze konta dowiesz się u kierownika DS).

- podpisać umowę o zakwaterowanie w Domu Studenta.

Krok 6.
Decyzja negatywna

  • Jeżeli otrzymałeś decyzję negatywną zostaniesz wpisany na listę rezerwową. Przyznanie miejsca jest możliwe w przypadku rezygnacji z miejsca w DS. osób, które uzyskały prawo do zamieszkania w Domu Studenta,
  • Decyzję o przyznaniu miejsca dla osób z listy rezerwowej podejmuje kierownik danego Domu Studenta i informuję o tym studenta.

Krok 7.
Zakwaterowanie

  • Zakwaterowanie w DS. odbywa się w terminie:

- do dnia 3 października danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru zimowego

- do dnia 5 marca danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru letniego.

- do 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w DS., w przypadku złożenia wniosku w trakcie trwania roku akademickiego.

PAMIĘTAJ!

Jeżeli uzyskałeś miejsce w DS. na cały okres studiów, masz obowiązek dokonać rezerwacji miejsca w DS. u Kierownika DS. na każdy kolejny rok akademicki - w terminie do 30 czerwca.

Krok 8.
Zasady zamieszkania w DS. UR

  • Zasady zamieszkania i opłat w DS. UR określa REGULAMIN DOMÓW STUDENCKICH UR zapoznaj się z nimi i stosuj się do tych zasad w ten sposób zapewnisz komfort mieszkania sobie i innym,
  • Wysokość opłat za zamieszkanie na dany rok akademicki określa ZARZĄDZENIE REKTORA UR.

Krok 9.
Utrata prawa do zamieszkania W DS. UR

  • tracisz prawo do przyznanego miejsca w DS. w przypadku:

- niepotwierdzenia zamiaru zamieszkania w DS., po otrzymaniu informacji o przyznaniu miejsca,

- z upływem okresu, na który zostało przydzielone miejsce w DS.,

- ukończenia studiów,

- skreślenia z listy studentów,

- zawieszenia w prawach studenta,

- rażących naruszeń zasad zamieszkania w DS. określonych w Regulaminie Domów Studenckich UR, zgodnie z decyzją Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia wydaną na wniosek kierownika DS., w szczególności zasad współżycia społecznego, poprzez narażanie innych osób na szkodliwe i uciążliwe skutki swojego zachowania m.in. brak poszanowania czy zachowania naruszające tzw. dobre obyczaje,

- niedotrzymania ww. terminu zakwaterowania,

- niedokonania rezerwacji miejsca w DS. na kolejny rok akademicki w terminie do 30 czerwca.

 

Informacja o wolnych miejscach w domach studenckich:

Dla studentów, na okres dłuższy niż 1 miesiąc:

DS. Filon, tel. 17 872 34 32
DS. Laura, tel. 17 872 24 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 01
DS. Merkury i Hilton,  tel. 17 861 40 04

Informacja o wolnych miejscach w pokojach gościnnych (zakwaterowanie na okres kilku dni):

DS. Filon, tel. 17 872 34 00
DS. Laura, tel. 17 872 22 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 00
DS. Merkury i Hilton, tel. 17 861 40 04, 17 861 40 00