Zasady przyznawania miejsc w domach studenckich UR
Chcesz zamieszkać w akademiku?
To proste!
PONIŻEJ ZNAJDZIESZ INFORMACJĘ
O ZAKWATEROWANIU W DOMACH STUDENCKICH - KROK PO KROKU
Zasady ubiegania się o miejsce w Domu Studenta Uniwersytetu Rzeszowskiego określa:
REGULAMIN ŚWIADCZEŃ DLA STUDENTÓW UR
Krok 1.
Wybierz Dom Studenta Uniwersytetu Rzeszowskiego w którym chcesz zamieszkać (najlepiej znajdujący się blisko miejsca studiowania)
do wyboru:
- Dom Studenta „FILON” – ul. Cicha 4,
- Dom Studenta „LAURA” – ul. Cicha 2,
- Dom Studenta „OLIMP” – ul. Siemieńskiego 17,
- Dom Studenta „MERKURY” - ul. Ćwiklińskiej 2 b,
- Dom Studenta „HILTON” – ul. Ćwiklińskiej 2 c,
Krok 2. Wypełnij wniosek o przyznanie miejsca w Domu Studenta
- uzupełnij wymagane we wniosku: dane osobowe, wydział, kierunek studiów, rok, poziom i formę studiów itd.,
- wskaż odległość w km od miejscowości zamieszkania do Rzeszowa (odległość mierzona wg Mapy Google – najkrótsza trasa dojazdu),
- wpisz nazwę wybranego Domu Studenckiego,
- wybierz rodzaj pokoju (pamiętaj, że w przypadku wyboru pokoju 1-osobowego musisz dołączyć wymaganą dokumentację oraz przedstawić uzasadnienie w pkt. IV wniosku),
- wypełnij oświadczenia,
- czytelnie podpisz wniosek.
Krok 3. Złóż wniosek w Sekcji Toku Studiów i Innych Form Kształcenia
budynek A1 pok. 36 (ul. Rejtana 16 c, 36, 35-959 Rzeszów),
w terminach określonych w ww. Regulaminie tj.:
- do 5 sierpnia o przyznanie miejsca w DS. od 1 października (semestru zimowego) danego roku akademickiego,
- jeśli nie złożyłeś wniosku we wskazanym wyżej terminie, a jesteś:
- przyjęty na studia od semestru zimowego,
- studentem wyższych lat studiów,
wniosek o przyznanie miejsca w DS. musisz złożyć osobiście we wskazanym we wniosku Domu Studenta,
- jeśli jesteś przyjęty na studia od semestru letniego, po uzyskaniu informacji o wpisie na listę studentów (studia II stopnia), złóż wiosek o przyznanie miejsca we wskazanym we wniosku Domu Studenta.
Pamiętaj!
Jeśli zrezygnujesz z ubiegania się o miejsce w Domu Studenta UR, bezzwłocznie poinformuj o tym Sekcję Toku Studiów i Innych Forma Kształcenia: osobiście, drogą mailową ([email protected]), telefonicznie (17 872 1048).
Krok 4.
Decyzje w sprawie przyznania miejsca w Domu Studenta
- Decyzje w sprawie przyznania miejsca w Domu Studenta podejmowane są, z zastrzeżeniem, że:
- wnioski złożone do 5 sierpnia miejsca w Domach Studenckich przyznawane są do wyczerpania limitów miejsc
- w przypadku wniosków złożonych po ww. terminie, miejsca w Domach Studenta przyznawane na podstawie potwierdzenia przez Kierownika Domu Studenta, że posiada jeszcze wolne miejsca,
- przyznanie pokoju 1-osobowego odbywa się w porozumieniu z Przedstawicielem Samorządu Studenckiego
- w przypadku liczby wniosków przekraczającej liczbę wolnych miejsc w Domu Studenta, o przyznaniu miejsca decyduje odległość od miejscowości zamieszkania studenta do Uniwersytetu Rzeszowskiego,
- miejsce w Domu Studenta. przyznawane jest na cały okres trwania studiów z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych tj. lipca, sierpnia, września,
- informację o przyznaniu/nieprzyznaniu miejsca, wysyłana jest drogą mailową, w terminie 5 dni od daty rozpatrzenia wniosków:
- na uczelniany adres email - w przypadku studentów,
- na adres email wskazany w procesie rekrutacji - w przypadku osób przyjętych na studia.
Pamiętaj!
W przypadku rezygnacji z przyznanego miejsca bezzwłocznie poinformuj o tym Kierownika Domu Studenta osobiście, drogą mailową lub telefonicznie.
Krok 5.
Decyzja pozytywna
- Jeżeli otrzymałeś decyzję pozytywną, wówczas w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w Domu Studenta masz obowiązek:
- osobiście potwierdzić zamieszkanie w Domu Studenta u Kierownika DS, dokonując wpłaty kaucji na wygenerowane przez kierownika DS. subkonto studenta, w wysokości równej jednomiesięcznej opłacie za przyznane miejsce zgodnie z zarządzeniem Rektora UR (o wysokości kwoty kaucji i numerze konta dowiesz się u kierownika DS).
- podpisać umowę o zakwaterowanie w Domu Studenta.
Krok 6.
Decyzja negatywna
- Jeżeli otrzymałeś decyzję negatywną zostaniesz wpisany na listę rezerwową. Przyznanie miejsca jest możliwe w przypadku rezygnacji z miejsca w DS. osób, które uzyskały prawo do zamieszkania w Domu Studenta,
- Decyzję o przyznaniu miejsca dla osób z listy rezerwowej podejmuje kierownik danego Domu Studenta i informuję o tym studenta.
Krok 7.
Zakwaterowanie
- Zakwaterowanie w DS. odbywa się w terminie:
- do dnia 3 października danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru zimowego
- do dnia 5 marca danego roku akademickiego, w przypadku studentów, którzy otrzymali miejsce w DS. od semestru letniego.
- do 7 dni od daty otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w DS., w przypadku złożenia wniosku w trakcie trwania roku akademickiego.
PAMIĘTAJ!
Jeżeli uzyskałeś miejsce w DS. na cały okres studiów, masz obowiązek dokonać rezerwacji miejsca w DS. u Kierownika DS. na każdy kolejny rok akademicki - w terminie do 30 czerwca.
Krok 8.
Zasady zamieszkania w DS. UR
- Zasady zamieszkania i opłat w DS. UR określa REGULAMIN DOMÓW STUDENCKICH UR – zapoznaj się z nimi i stosuj się do tych zasad w ten sposób zapewnisz komfort mieszkania sobie i innym,
- Wysokość opłat za zamieszkanie na dany rok akademicki określa ZARZĄDZENIE REKTORA UR.
Krok 9.
Utrata prawa do zamieszkania W DS. UR
- tracisz prawo do przyznanego miejsca w DS. w przypadku:
- niepotwierdzenia zamiaru zamieszkania w DS., po otrzymaniu informacji o przyznaniu miejsca,
- z upływem okresu, na który zostało przydzielone miejsce w DS.,
- ukończenia studiów,
- skreślenia z listy studentów,
- zawieszenia w prawach studenta,
- rażących naruszeń zasad zamieszkania w DS. określonych w Regulaminie Domów Studenckich UR, zgodnie z decyzją Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia wydaną na wniosek kierownika DS., w szczególności zasad współżycia społecznego, poprzez narażanie innych osób na szkodliwe i uciążliwe skutki swojego zachowania m.in. brak poszanowania czy zachowania naruszające tzw. dobre obyczaje,
- niedotrzymania ww. terminu zakwaterowania,
- niedokonania rezerwacji miejsca w DS. na kolejny rok akademicki w terminie do 30 czerwca.
Informacja o wolnych miejscach w domach studenckich:
Dla studentów, na okres dłuższy niż 1 miesiąc:
DS. Filon, tel. 17 872 34 32
DS. Laura, tel. 17 872 24 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 01
DS. Merkury i Hilton, tel. 17 861 40 04
Informacja o wolnych miejscach w pokojach gościnnych (zakwaterowanie na okres kilku dni):
DS. Filon, tel. 17 872 34 00
DS. Laura, tel. 17 872 22 00
DS. Olimp, tel. 17 872 26 00
DS. Merkury i Hilton, tel. 17 861 40 04, 17 861 40 00