Dr Monika Zielińska-Czopek

- Jednostka:
Instytut Pedagogiki - Budynek: B1
- Pokój: 226
- Nr telefonu: 178721816
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0001-5772-2088
- Konsultacje: poniedziałek 11:00-12:00 Instytut Pedagogiki; wtorek 10:45-11:15 Instytut Muzyki
Informacje
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- proces komunikacji nauczycieli z uczniami na lekcji
- style i metody nauczania nauczycieli
- obecność i rola mediów w działalności szkoły, nauczyciel w świecie medialnym
- rozwój mowy dzieci, terapia logopedyczna
UKOŃCZYŁA STUDIA:
- magisterskie na kierunku Pedagogika, Uniwersytet Rzeszowski
- podyplomowe na kierunku Logopedia, Uniwersytet Rzeszowski
- podyplomowe na kierunku Neurologopedia, Uniwersytet Rzeszowski
UKOŃCZYŁA:
- Kurs Polskiego Języka Migowego na poziomie średniozaawansowanym
- Kurs Polskiego Języka Migowego na poziomie podstawowym
DODATKOWE INFORMACJE:
- W ramach umowy o współpracy, którą Instytut Pedagogiki podpisał z Bagwell College of Education Uniwersytetu Stanowego w Kennesaw w 2015 roku, w okresie od 17.02-5.03.2017 r. odbyła wizytę w Kennesaw State University w stanie Georgia w USA.
- W okresie od 4-16.11.2019 r. odbyła wizytę dydaktyczno-studyjną na Zhongkai University of Agriculture and Engineering w Guangzhou (Chiny).
Publikacje
- Autokraci czy demokraci? : Nauczycielskie kierowanie pracą klasy szkolnej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2021, 193 s.
- Zaangażowanie rodziców w pracę szkoły w świetle wyników badań nauczycieli szkół podstawowych. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2018, nr 4(26), s. 348-353
- [współaut.] Pieniążek M Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej. - Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, 2017, T. 15, s. 145-153
- Interpersonalne kontakty nauczycieli z rodzicami w dobie dziennika elektronicznego. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2017, nr 3 (21), s. 157-162
- Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2016, nr 3(17), s. 227-232
- Poczucie własnej skuteczności jako kategoria funkcjonowania nauczycieli w szkole W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni małej szkoły / pod red. nauk. Ryszarda Pęczkowskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2016, S. 56-67
- [współaut.] Dusza B Organizacja czasu wolnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (doniesienie z badań pilotażowych) W: Aktywność fizyczna - zdrowie - problematyka czasu wolnego / redakcja: Kazimierz Denek, Aleksandra Kamińska, Piotr Oleśniewicz. Sosnowiec, Oficyna Wydawnicza Humanitas: 2015, S. 75-87
- [współaut.] Wasylewicz M Język środowiskowy współczesnych nastolatków w kontekście języka nowych nowych mediów W: Głos, język, komunikacja / pod red. nauk. Agnieszki Myszki. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2014, S. 111-119
- Mowa dzieci w młodszym wieku szkolnym W: Kultura mówienia dawniej i dziś / pod red. nauk. Małgorzaty Kułakowskiej, Agnieszki Myszki. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2014, S. 363-370
- [współaut.] Pieniążek M Wizerunek kobiety w reklamie w kontekście pedagogiki medialnej W: Człowiek, media, edukacja / pod red. Janusza Morbitzera i Emilii Musiał. Kraków, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych. Uniwersytet Pedagogiczny: 2013, S. 493-499
- Rola środków społecznego przekazu w kształtowaniu relacji rodziców z dziećmi W: Medzigeneračné mosty - vstupujemy do roka medzigeneračnej solidarity : zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účast'ou 10.11.2011 v Prešove / Beáta Balogová (ed.). Prešov, Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove: 2012, S. 455-463