Informacje dla kandydata

Sztuki Wizualne

Rekrutacja 2023/2024

I stopień
https://www.ur.edu.pl/pl/kandydat/rekrutacja-20232024/studia-i-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie---zas/sztuki-wizualne

II stopień
https://www.ur.edu.pl/pl/kandydat/rekrutacja-20232024/studia-ii-stopnia---zasady-rekrutacji/sztuki-wizualne

 

Studia I i II stopnia

Sztuki wizualne to studia licencjackie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata)
i
studia magisterskie, których program kształcenia trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).

Specyfika studiów zależy od wyboru specjalności / ścieżki kształcenia.

Student/ka dokonuje wyboru jednej z dwóch specjalności:
Formy Projektowe i Multimedia lub Malarstwo i Rysunek.

Absolwent kierunku Sztuki Wizualne o specjalności Formy Projektowe i Multimedia nabędzie dodatkowo wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu:

  • tworzenie wizualizacji i modelowania przestrzeni i obiektów 3D
  • rejestracji, obróbki i montażu obrazu video, montażu nieliniowego video, filmowych efektów specjalnych
  • tworzenia grafiki komputerowej
  • grafiki edytorskiej oraz usług DTP
  • form przestrzennych

Absolwent kierunku Sztuki Wizualne o specjalności Malarstwo i Rysunek nabędzie dodatkowo wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu:

  • technik i technologii malarstwa i rysunku
  • malarstwa sztalugowego
  • malarstwa w architekturze
  • malarstwa i rysunku eksperymentalnego,
  • działań interdyscyplinarnych
  • komunikacji wizualnej

Możliwość zatrudnienia w:

  • agencjach graficznych,
  • instytucjach kultury
  • prowadzić samodzielną pacę twórczą jako artysta malarz / artysta sztuk wizualnych,
  • firmach reklamowych lub samodzielnie jako freelancer
  • galeriach,
  • muzeach, instytucjach promocyjnych, mass-mediach
  • agencjach fotograficznych,
  • agencjach reklamowych i marketingowych,
  • zakładach poligraficznych,
  • wydawnictwach,
  • studiach filmowych i telewizyjnych,
  • firmach internetowych i informatycznych,
  • firmach tworzących gry komputerowe,
  • firmach programistycznych,
  • studiach deweloperskich,