Logowanie

  • Logowanie

    Logowanie

    Zapomniałeś hasła?

    Zaloguj się do serwisu, aby mieć dostęp do dodatkowych materiałów, przeznaczonych tylko dla zalogowanych użytkowników.

  • Poczta UR
  • Kontakt Kontakt
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Zmniejsz czcionkę
  • Zwiększ czcionkę
  • PL
    • EN
    • UA
Rzeczpospolita Polska Uniwersytet Rzeszowski Uniwersytet Rzeszowski

Menu

  • Uniwersytet Pokaż submenu
      • Aktualności
      • Wybory
      • Administracja
      • RODO
      • Uczelnia
      • Jednostki
      • Nauka
      • Kształcenie
      • Współpraca z gospodarką
      • Zamówienia publiczne
      • Pliki do pobrania
      • Biblioteka
      • Wydawnictwo
      • Gazeta Uniwersytecka
      • Mały Uniwersytet Rzeszowski
      • Fundusze strukturalne
      • Uniwersytecki portal wiedzy
      • Uniwersytet Trzeciego Wieku
      • Dwujęzyczne Liceum Uniwersyteckie
      • Projekty współfinansowane przez UE
      • Baza sportowo-rekreacyjna
      • Baza noclegowa
      • Wynajem sal
      • Praca na UR
      • Linki
      • Wirtualny spacer po Uczelni
      • Galeria UR
      • Galeria video UR
      • Kontakt
      • Mapa
      • Stypendia
      • Eksploratorium
      • NAWA
      • Sklep z gadżetami
      • Komisja Bioetyczna UR
    • Historia Uniwersytetu Historia Uniwersytetu

      Poznaj historię uczelni.

      Przejdź do strony
  • Kolegia Pokaż submenu
      • Kolegium Nauk Humanistycznych
      • Kolegium Nauk Medycznych
      • Kolegium Nauk Przyrodniczych
      • Kolegium Nauk Społecznych
  • Kandydat Pokaż submenu
      • Rekrutacja
      • Oferta edukacyjna UR
      • Studia podyplomowe i inne formy kształcenia
      • Rekrutacja cudzoziemców
      • Przeniesienie studenta na UR
      • Rekrutacja do Szkoły Doktorskiej
      • Rekrutacja 2021/2022
      • Potwierdzenie efektów uczenia się
  • Student Pokaż submenu
      • Aktualności
      • Regulamin studiów
      • Jakość kształcenia
      • Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia
      • Organizacja roku akademickiego
      • Domy studenta
      • Biuro Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia
      • Przebieg studiów
      • Programy wymiany studenckiej
      • Kolegia UR
      • Stypendia, kredyty studenckie, ubezpieczenia
      • Działalność studencka
      • FAQ - pytania i odpowiedzi w dobie COVID-19
      • Studenci z niepełnosprawnością
      • Rozwój i kariera
      • MS Teams, Eduroam, Statistica
      • Studenci cudzoziemcy
  • Doktorant Pokaż submenu
      • Studia III stopnia (doktoranckie)
      • Szkoła Doktorska
      • Program Most Doktoranci
      • STYPENDIA, domy studenta, kredyty studenckie, ubezpieczenia DOKTORANCI
      • Sieć bezprzewodowa Eduroam
      • Office365 dla doktorantów
  • Pracownik Pokaż submenu
      • Związki zawodowe
      • Pensum dydaktyczne
      • Wnioski
      • Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
      • Umowy cywilnoprawne
      • Elektroniczny Obieg Dokumentów
      • Nagrody, ordery, odznaczenia
      • Oferty pracy
      • Oprogramowanie TeamViewer
      • Office365 dla pracowników
      • Sieć bezprzewodowa Eduroam
      • Pracownicze Plany Kapitałowe
Uniwersytet Rzeszowski
Tweets by UR_Rzeszow
  1. Uniwersytet
  2. Aktualności
  3. Zarządzenie JM Rektora UR prof. w sprawie zdalnej realizacji zajęć dydaktycznych

Zarządzenie JM Rektora UR prof. w sprawie zdalnej realizacji zajęć dydaktycznych

17.03.2020
#Rektor #Student

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym  i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 tj. ze zm.) w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i  zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) oraz w związku z Zarządzeniem nr 27/2020 z dnia 11 marca 2020 r. Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego, zarządza się, co następuje:

§ 1

  1. Zajęcia dydaktyczne na wszystkich formach kształcenia prowadzonych na Uniwersytecie Rzeszowskim mogą być realizowane w formie zdalnej w szczególności poprzez:
  • platformę e-learningową;
  • wykład lub inną formę realizacji zajęć dydaktycznych w formie webinaru (wideokonferencji) na platformie ClickMeeting lub innej platformie ogólnodostępnej;
  • udostępnianie plików z materiałami dydaktycznymi za pośrednictwem poczty e-mail lub za pomocą serwisów współdzielenia plików (np. Dropbox).
  1. Za koordynację realizacji zajęć dydaktycznych w formie e-learningu oraz na platformie ClickMeeting odpowiada Uniwersyteckie Centrum Kształcenia na Odległość.
  2. Zajęcia w trybie e-learningu, które rozpoczęły się przed 11 marca 2020 r., prowadzone są bez zmian.
  3. Sposób realizacji zajęć poprzez platformę e-learnigową określa Zarządzenie nr 28/2019 Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 20 maja 2019 roku w sprawie zasad prowadzenia w Uniwersytecie Rzeszowskim zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość z wyłączeniem wskazanych tam terminów.
  4. W przypadku udostępniania plików z materiałami dydaktycznymi za pośrednictwem poczty e-mail lub za pomocą serwisów współdzielenia plików, opiekun roku w porozumieniu z kierownikiem kierunku, jest zobowiązany do ustalenia ze starostą roku wspólnego adresu e-mail bądź danych serwisu współdzielenia plików, za pomocą którego będzie odbywało się udostępnianie materiałów dydaktycznych oraz poinformowania dziekana kolegium o poczynionych ustaleniach.

§ 2

  1. Zajęcia dydaktyczne zaplanowane na okres od 11 marca 2020 r. od godz. 12:00 do 30 kwietnia 2020 r., które mogą być prowadzone w formie zdalnej, o której mowa w § 1, należy zrealizować w tej formie do 15 kwietnia 2020 r. (tzw. I etap realizacji) - także w przypadku, gdy zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Rzeszowskim zostaną przywrócone. W razie konieczności kolejny etap/-y będzie ustalony do 15 kwietnia 2020 r.
  2. Nauczyciele akademiccy przekażą informacje do dziekanatów kolegiów o możliwości realizacji zajęć dydaktycznych w formie zdalnej do 18 marca 2020 r.
  3. Dziekani kolegiów w porozumieniu z kierownikami kierunków w terminie do 20 marca 2020 r. do godz. 12:00 określą listę zajęć dydaktycznych wraz ze szczegółową formę ich zdalnej realizacji oraz przekażą niezwłocznie do wiadomości studentów (doktorantów, słuchaczy) w sposób przyjęty w jednostce.
  4. Realizacja zajęć dydaktycznych w formie zdalnej rozpoczyna się 23 marca 2020 r.
  5. Jednostki, które są przygotowane do prowadzenia zajęć zdalnych dla swoich studentów przy pomocy metod, o których mowa w § 1 lub innych, mogą rozpocząć je wcześniej niż 23 marca 2020 r., pod warunkiem, że wszyscy studenci będą o tym poinformowani i zgłoszą możliwość uczestnictwa w tych zajęciach. O odbywających się zajęciach online studentów poinformują kierownicy jednostek dydaktycznych oraz opiekunowie roku.

§ 3

Harmonogram realizacji zajęć dydaktycznych objętych programem studiów innych niż określone zgodnie z § 2 ust. 2 zostanie ustalony przez dziekanów kolegiów po przywróceniu zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Rzeszowskim. 

§ 4

  1. Zajęcia dydaktyczne realizowane w formie zdalnej rozliczane będą jako przepracowane zgodnie z harmonogramem studiów.  
  2. Nauczyciele akademiccy, w trakcie zawieszenia zajęć, mogą oceniać realizację treści programowych oraz potwierdzać efekty uczenia studentów metodami zdalnymi. Do ocen można wykorzystywać, pocztę mailową, dostępne studentom platformy
    e-learningowe lub połączenia telefonicznie. Oceny można również dokonać w tradycyjny sposób np. w postaci kolokwium, czy egzaminu już po okresie zawieszenia zajęć. O sposobie i terminie zaliczenia zajęć dydaktycznych decyduje nauczyciel akademicki w uzgodnieniu ze studentami.
  3. Działania prowadzone w ramach wskazanych zadań, o których mowa w niniejszym zarządzeniu powinny być archiwizowane przez nauczycieli akademickich (np. lista
    e-maili z informacją jakie materiały wysłano, jakie maile odebrano, tematyka zleconych prac itp.). Korespondencję mailową lub aktywność na platformach zdalnego nauczania ze studentami należy zachować do ewentualnego okazania.
  4. W okresie zawieszenia zajęć nauczyciele akademiccy, niezależnie od wysłania materiałów oraz zleconych zdalnie zadań do wykonania przez studentów, zobowiązani są do stałej, zdalnej (internetowej) dostępności dla studentów i odpowiadania bez zbędnej zwłoki na maile, pytania na platformach e-lerningowych lub innych platformach, z których korzystają.

§ 5

  1. Zobowiązuje się dziekanów kolegiów do bieżącego informowania studentów o sposobie i terminie realizowanych zajęć dydaktycznych.
  2. Zobowiązuje się studentów (doktorantów, słuchaczy) do ciągłego monitorowania komunikatów wysyłanych przez Uniwersytet Rzeszowski i jego jednostki na stronach internetowych, w social mediach, za pośrednictwem e-mail i Wirtualnej Uczelni.

§ 6

Realizację kształcenia praktycznego lub programowych praktyk zawodowych należy rozpocząć niezwłocznie po przywróceniu zajęć dydaktycznych na UR.

§ 7

Brak realizacji zajęć w formie zdalnej może skutkować przedłużeniem okresu zajęć dydaktycznych, o którym mowa w organizacji roku akademickiego 2019/2020.

§ 8

W sprawach nieuregulowanych decyzję podejmuje Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia w porozumieniu z dziekanem kolegium.

§ 9

  1. W przypadku konieczności przedłużenia realizacji zajęć dydaktycznych w formie zdalnej, wprowadzenie II etapu następuje w drodze zarządzenia. 
  2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

Uniwersytetu Rzeszowskiego

Prof. dr hab. Sylwester Czopek

wstecz

Zapisz się do newslettera

logo-min.png [1.60 KB]
Uniwersytet Rzeszowski al. Rejtana 16c, 35-959 Rzeszów
tel. +48 17 872 10 00
Uniwersytet
  • Polityka prywatności
  • Mapa serwisu
  • Kolegia i jednostki
  • Biblioteka
  • Gazeta Uniwersytecka
  • Studia podyplomowe
  • Praca na UR
  • Zamówienia publiczne
  • Fundusze strukturalne
  • Projekty współfinansowane przez UE
  • Wynajem sal
  • Domy studenta
  • Dane kontaktowe
  • Deklaracja dostępności
© Uniwersytet Rzeszowski 2019 | realizacja: Ideo

Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.