Zasady składania wniosków o Stypendium Ministra

Zasady składania wniosków o stypendium Ministra w roku akademickim 2023/2024:

Informacje ogólne dotyczące zasad przyznawania stypendium Ministra w roku akademickim 2023/2024 zawiera Komunikat MEiN z dnia 11.09.2023 r.

Tryb składania wniosków o stypendium Ministra na Uniwersytecie Rzeszowskim:

1. Student przedstawia Rektorowi Uniwersytetu Rzeszowskiego swoją kandydaturę do przyznania stypendium Ministra, za pośrednictwem dziekana Kolegium, w formie przygotowanego projektu wniosku o przyznanie stypendium Ministra – wzór wniosku stanowi załącznik nr 1.

2. Do wniosku, o którym mowa w pkt. 1, student zobowiązany jest dołączyć::
a. dokumenty potwierdzające uzyskanie znaczących osiągnięć – sposób potwierdzenia osiągnięć określa załącznik nr 2, odpowiednio ponumerowane (numery przypisane poszczególnym osiągnięciom tak jak we wniosku):

Część C.1 – wykaz osiągnięć naukowych:
Załącznik nr C.1.1.1, Załącznik nr C.1.1.2...,
Załącznik nr C.1.2.1, Załącznik nr C.1.2.2…,
Załącznik nr C.1.3.1, Załącznik nr C.1.3.2…  itd.

Część C.2 – wykaz osiągnięć artystycznych:
Załącznik nr C.2.1.1, Załącznik nr C.2.1.2…,
Załącznik nr C.2.2.1, Załącznik nr C.2.2.2…,
Załącznik nr C.2.3.1, Załącznik nr C.2.3.2 … itd.

Część C.3 – wykaz osiągnięć sportowych:
Załącznik nr C.3.1,
Załącznik nr C.3.3… itd.

W przypadku gdy kilka dokumentów dotyczy potwierdzenia jednego osiągnięcia, należy przypisać tym dokumentom ten sam numer.

b. oświadczenia:

  • o zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, którego wzór określa załącznik nr 3;
  • o procentowym wkładzie autorskim w monografię naukową albo rozdział w monografii naukowej – załącznik nr 4
  • o procentowym wkładzie autorskim w artykuł naukowy – załącznik nr 5;
  • kierownika projektu badawczego – załącznik nr 6;
  • studenta będącego kierownikiem projektu badawczego – załącznik nr 7;
  • o autorstwie lub współautorstwie referatu naukowego i jego samodzielnym wygłoszeniu na konferencji naukowej – załącznik nr 8.;
  • o autorstwie utworu lub utworów muzycznych nagranych na płycie lub o wkładzie autorskim w ich powstanie – załącznik nr 9;
  • o autorstwie formy choreograficznej – załącznik nr 10;
  • o autorstwie dzieła plastycznego lub architektonicznego – załącznik nr 11;
  • o autorstwie utworu audiowizualnego w tym filmowego – załącznik nr 12;
  • twórcy spektaklu – załącznik nr 13;
  • organizatora autorskiej wystawy plastycznej – załącznik nr 14;
  • o procentowym udziale studenta w powstaniu osiągnięcia, za które uzyskano nagrodę zespołową w konkursie – załącznik nr 15;
  • autorstwie lub o wykonaniu utworu muzycznego lub innej formy muzycznej – załącznik nr 16.

Oświadczenia należy ponumerować zgodnie z numeracją przypisaną danemu osiągnięciu jw.
Oświadczenia dołączane do wniosku mogą być podpisane tylko własnoręcznie albo elektronicznie.

W przypadku wyboru podpisu własnoręcznego należy:

  • pobrać dany wzór oświadczenia i wypełnić danymi (w edytorze tekstowym),
  • wydrukować,
  • podpisać własnoręcznie,
  • wykonać skan (lub zdjęcie) i zapisać jako PDF

W przypadku wyboru podpisu elektronicznego należy:

  • pobrać dany wzór oświadczenia i wypełnić danymi (w edytorze tekstowym).
  • zapisać jako PDF.
  • podpisać elektronicznie: kwalifikowanym podpisem elektronicznym - za pomocą aplikacji udostępnionej przez dostawcę tej usługi lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przez e-dowód) – przy pomocy czytnika lub aplikacji eDO App.

Uwaga! Wstawienie do pliku oświadczenia cyfrowego odwzorowania własnego podpisu (np. zdjęcia, skanu, jpg, etc.) nie stanowi elektronicznego podpisu tego oświadczenia. Niedopuszczalne jest również podpisywanie oświadczeń za pomocą programu Acrobat Reader przez funkcję „Podpisz się (dodaj inicjały/podpis)”. Wniosek zawierający takie oświadczenia będzie odsyłany do uczelni do poprawienia.

3. Wniosek wraz z załącznikami potwierdzającymi przedstawione osiągnięcia, student składa w formie papierowej w dziekanacie Kolegium we wrześniu, w terminie umożliwiającym przedłożenie wniosku Radzie Dydaktycznej Kolegium, która opiniuje wniosek przed przekazaniem do Rektora UR. Informacje o terminie posiedzenia Rady Dydaktycznej można uzyskać w dziekanacie Kolegium.

4. Dodatkowo student ma obowiązek przesłać w formie elektronicznej do Działu Kształcenia/Sekcji Spraw Socjalnych na adres mszewczyk@ur.edu.pl:

a. wniosek – plik doc, nazwę pliku stanowi nazwisko wnioskodawcy;
b. skany załączników – pliki PDF lub dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym (patrz wyżej):

  • wszystkich dokumentów potwierdzających dane osiągnięcie (liczba plików powinna być zgodna z liczbą przedstawionych osiągnięć), nazwę pliku stanowi przypisany do danego osiągnięcia numer np.: 1.1.1;
  • skany oświadczeń (każde oświadczenie zeskanowane osobno) nazwę pliku stanowi przypisany do danego osiągnięcia numer np.: oświadczenie – 1.1.1;
  • oświadczenie o danych osobowych, nazwa pliku – oświadczenie – dane osobowe;

5. Wnioski po zaopiniowaniu przez Radę Dydaktyczną Kolegium przekazywane są do Rektora za pośrednictwem Biura Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia w terminie do 6 października.

6. Rektor UR, na podstawie opinii Rady Dydaktycznej Kolegium, podejmuje decyzje o skierowaniu wniosku o przyznanie stypendium Ministra do Ministerstwa Edukacji i Nauki.

7. Rozstrzygniecie Rektora o odmowie skierowania wniosku, nie stanowi decyzji administracyjnej w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego.

8. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego przekazuje rekomendowane wnioski o przyznanie stypendium Ministra w terminie od 1 października do 25 października, w sposób wskazany przez Ministerstwo.