Eskperymentalna edukacja finansowa / Experimental economic education

 

Pełny temat badawczy: Edukacja finansowa

Promotor: dr hab. Tomasz Potocki, prof. UR

e-mail: [email protected]

Opis obszaru badań: W ramach pracy badawczej doktorant skupia się na:

1) przygotowaniu, testowaniu, analizie i ewaluacji różnych metod edukacyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem podejścia eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego),

2) badaniu zachowań, postaw, wiedzy i umiejętności odbiorców,

3) analizie materiału i procesu dydaktycznego w nauczaniu teorii ekonomii i finansów.

Do przygotowania tych metod stosuje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie psychologii, socjologii i pedagogice, szczególnie te, które wpływają na zachowania, postawy, wiedzę i umiejętności finansowe odbiorców procesu dydaktycznego. Natomiast do ich ewaluacji stosuje adekwatne metody statystyczne. Swobodnie porusza się po narzędziach analizy danych, ze szczególnym uwzględnieniem programu R.

Wymagania wobec kandydata: Pogłębiona wiedza i doświadczenie z zakresu: mikroekonomii, teorii finansów, ekonomii eksperymentalnej, nowoczesnych metod nauczania, metodologii badań psychologicznych oraz analiz statystycznych w R.

 

 

Research Topic: Financial education – experimental approach 

Supervisor: dr hab. Tomasz Potocki, prof. UR

e-mail: [email protected]

Description of the research area: As a part of his/her doctoral thesis Ph.D. candidate:

1) Prepare, test, analyze and evaluate a wide range of cutting edge educational interventions (with the special attention paid to experimental and quasi-experimental methods including RCTs)

2) Study behavior, attitudes, knowledge, and skills of beneficiaries’

3) Evaluate material and educational process in finance and economic courses. 

Ph.D. student applies recent developments in psychology, sociology, and pedagogy, particularly relevant to financial behavior, attitudes, knowledge, and skills of beneficiaries’. Moreover, to conduct evaluations the candidate also uses strong analytical skills and easily performs statistical analyses with modern tools of data analysis (especially software platform R).

Expected competences for a candidate for a PhD student: Solid background in Microeconomics, Finance Theory, Experimental Economics, Educational Evaluation Methods including RCTs, Quantitative and Qualitative Research Methodology for Social Sciences, Software platform R.