Aktualności

Finał międzynarodowego projektu pt. Does well-being matter?

nagówek.jpg [18.11 KB]

W dniu 27 czerwca 2022 roku odbyła się gala finałowa międzynarodowego grantu pn. Does well-being matter? Higher education teachers during COVID-19 pandemic. Projekt rozpoczął się w lipcu 2021 roku i trwał 12 miesięcy. Finansowany był z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu V4 jest rozwijanie idei dla zrównoważonej współpracy regionalnej w Europie Środkowej. Koordynatorem grantu był Uniwersytet im. Mateja Beli z Bańskiej Bystrzycy, natomiast partnerami był Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersytet Corvinus w Budapeszcie oraz Uniwersytet Karola w Pradze.

Ze względu na pandemię COVID-19 wszystkie spotkania projektowe odbywały się w formie on-line. Uniwersytet Rzeszowski reprezentowali pracownicy Katedry Ekonomii i Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych: dr hab. Anna Barwińska-Małajowicz prof. UR oraz mgr Radosław Pyrek. W ramach grantu zrealizowano wiele różnorodnych działań, w których uczestniczyli wszyscy partnerzy. Przykładowo w dn. 22 października 2021 roku zostały zorganizowane warsztaty tematyczne, w trakcie których przedstawiciele Uniwersytetu Rzeszowskiego podjęli problematykę  specyfiki pracy nauczycieli akademickich (dr hab. Anna Barwińska Małajowicz prof. UR zaprezentowała temat: Specifics of the labor market of the university teachers natomiast mgr Radosław Pyrek przedstawił prezentację pt. Remote work as a specific form of Work for Academic Teachers).

Podczas gali finałowej podsumowano wyniki badań naukowych przeprowadzonych w ramach grantu oraz zaprezentowano najważniejsze rezultaty projektu. Wśród rezultatów znalazła się monografia (w języku angielskim), której współautorem jest dr hab. Anna Barwińska Małajowicz, prof. UR. Celem opracowania było zidentyfikowanie zmian i trendów w zakresie budowania dobrostanu nauczycieli akademickich krajów Czwórki Wyszehradzkiej (V4) w trakcie pandemii COVID-19. W publikacji zaprezentowano wyniki badań prowadzonych równolegle we wszystkich uniwersytetach partnerskich. Skoncentrowano się na zmianach, które spowodowała pandemia w procesie nauczania w krajach V4. Analizie poddano również wpływ pandemii na ogólne samopoczucie nauczycieli akademickich oraz różne aspekty ich pracy zawodowej.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacją: https://www.wydawnictwo-siz.pl/time-allocation-and-well-being-of-university-teachers-in-v4-countries-during-the-covid-19-pandemic/

Pragniemy złożyć podziękowanie prof. Miroslavie Knapkovej z Uniwersytetu im. Mateja Beli w Bańskiej Bystrzycy za zaproszenie naszego Uniwersytetu do współpracy projektowej, a wszystkim Partnerom za fantastyczną współpracę!

https://www.facebook.com/Does-well-being-matter-104701972174324

https://teacherswellbeing.umb.sk/

wstecz