
DR JOANNA LEŚNIAK
Kontakt:
e-mail: [email protected]
tel. 604958618
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:
- funkcjonowanie społeczne i resocjalizacja osób z niedostosowaniem społecznym,
- funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnością,
- problemy i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną,
- zaburzenia mowy,
- wsparcie rodzin.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
- Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
- Przewodnicząca Zarządu Koła
- Dzienne Centrum Aktywności
- Kierownik
- Terapeuta
- Środowiskowy Dom Samopomocy
- Kierownik
- Pedagog/Logopeda
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- prowadzenie zajęć z zakresu rewalidacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
- prowadzenie zajęć z zakresu diagnozy resocjalizacyjnej
- Stowarzyszenie Penitencjarne Patronat, Warszawa
- opiekun patronacki
- Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi - Północ
- sądowy kurator społeczny
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Ropczycach
- nauczyciel
- Sąd Rejonowy w Rzeszowie
- sądowy kurator społeczny
- Zakład Poprawczy w Studzieńcu
- praktyka
WYBRANE PUBLIKACJE:
1. Funkcjonowanie rodziny a zaburzenia rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka.
w: Borowski R. (red.), Niedostosowanie społeczne. Wybrane problemy. Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock
2. Zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze na terenie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko - sędziszowskiego.
w: Denek K., Kamińska A., Kojs W., Oleśniewicz P. (red.), Edukacja jutra. Proces kształcenia i jego uczestnicy,
Oficyna Wydawnicza Humanitas, Sosnowiec
3. Recenzja książki B. Krzywosz - Rynkiewicz: Odpowiedzialność podmiotowa dzieci.
Jak rozumieć i inspirować jej rozwój? w: Kwartalnik Edukacyjny, Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
4. Dziecko niepełnosprawne, zaburzone w rozwoju i jego funkcjonowanie w rodzinie i dorosłym.
w: Wielgos - Struck R., Matlęga M. (red), Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych i starszych w środowisku lokalnym. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów
5. Zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze na terenie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko - sędziszowskiego.
w: Antoszewska B., Kosakowski Cz., (red.), Uwarunkowania i kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej, Wyd. Adam Marszałek, Toruń
6. Rodzina - jej funkcje i znaczenie dla jednostki i społeczeństwa.
w: Bębas S., Jasiuk E., (red.), Prawne, administracyjne i etyczne aspekty wychowania w rodzinie, Tom II, Wyższa Szkoła Handlowa, Radom
7. Zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na przykładzie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko - sędziszowskiego.
w: Wolska D., Mikrut A. (red.), Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis,
Studia Paedagogica Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
8. Formy pomocy i oparcia społecznego skierowane do dorosłych osób niepełnosprawnych - uczestników Środowiskowych Domów Samopomocy.
w: Wolska D. (red.), Osoby niepełnosprawne w drodze ku dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
9. Wspomaganie rozwoju dziecka - wybrane metody pracy.
w: Barłóg K. (red.), Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych,
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów
10. Rozpoznawanie oznak autyzmu poprzez obserwację umiejętności motorycznych małego dziecka.
Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów