
Usługa Office 365 należy do grupy rozwiązań typu Software as a service (w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa) - jeden z modeli chmury obliczeniowej, w którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania.
W ramach tzw. planów Office 365 funkcjonują 2 typy kont:
1. Konta osobiste oparte na prywatnym adresie e-mail, np.: [email protected] ; [email protected] ; [email protected]
2. Konta służbowe (inaczej w organizacji), np.: [email protected]
W rozwiązaniu wdrożonym w Uniwersytecie Rzeszowskim można korzystać tylko z konta służbowego.
Nauczyciel UR w ramach usługi Office 365 otrzymuje dostęp on-line do następujących aplikacji:
Outlook; OneDrive, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, SharePoint, Teams, Sway, Forms, Stream, Video, Whiteboard, Planner, To Do, Delve, Kaizala, Power Apps, Yammer, Zadania, Osoby, Kalendarz, Power Automate, Class Notebook.
Ze względu na duże możliwości w zakresie kształcenia zdalnego na szczególną uwagę zasługuje aplikacja Teams.
Bardziej szczegółowe instrukcje dostępne są poniżej, w Materiałach do pobrania.
Dobra praktyka: dla wielu aplikacji online można pobrać tzw. wersje klasyczne i zainstalować je na swoim komputerze, np.: Teams, Whiteboard, Sway.
Sposób logowania opiera się na danych wykorzystywanych do logowania np. do Wirtualnej Uczelni lub systemu EOD. Login do usługi Office365 tworzony jest według wzoru: < login >@prac.ur.edu.pl gdzie < login > oznacza nazwę wykorzystywaną przez Państwa w systemie Wirtualna Uczelnia lub EOD - najczęściej (choć nie zawsze) jest to połączenie pierwszej litery imienia i całego nazwiska, np. „anowak” w przypadku Anny Nowak.
Hasłem do usługi Office365 będzie to samo hasło, które wykorzystujecie Państwo w systemie Wirtualna Uczelnia lub EOD.
Hasło do Wirtualnej Uczelni lub systemu EOD można zresetować na stronie:
https://konto.ur.edu.pl
W razie problemów z logowaniem Nauczyciel proszony jest o kontakt mailowy pod adresem
[email protected] lub [email protected]
W celu ułatwienia obsługi proszę podawać w korespondencji numer swojej legitymacji pracowniczej.
Link do aplikacji MS Teams w wersji klasycznej (w celu pobrania i instalacji na komputerze):
https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app
Link do bezpłatnego kursu online Teams dla Edukacji:
https://ewangelista.it/teams/
Materiały do pobrania
- Pobierz plik: MS Forms. Dobre praktyki.pdf (768.45 KB)
- Pobierz plik: Teams dla Edukacji. Szybki start.pdf (1.65 MB)
- Pobierz plik: Aktywacja konta w Office365 - Student v.3.pdf (658.14 KB)
- Pobierz plik: MS Teams. Dobre praktyki. Część 1.pdf (1.42 MB)
- Pobierz plik: Regulacje prawne i bezpieczeństwo MS Office 365.pdf (110.36 KB)
- Pobierz plik: Pismo JM Rektora w sprawie wdrożenia Office 365 w UR.pdf (1.51 MB)
- Pobierz plik: Logowanie do konta w Office365 - Nauczyciel v.2.pdf (750.86 KB)