Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia

 

Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia
w Kolegium Nauk Humanistycznych UR 

Dyscypliny naukowe/ artystyczne

Kierunki studiów

Skład Zespołu Programowego

językoznawstwo, literaturoznawstwo

- dziennikarstwo i komunikacja społeczna

- filologia angielska

- filologia germańska

- filologia polska

- filologia rosyjska

- lingwistyka stosowana

- logopedia z nauczaniem języka polskiego jako obcego (planowane uruchomienie kierunku od roku akad. 2022/2023)

- polonistyka stosowana

dr hab. Krzysztof Nycz, prof. UR, prodziekan KNH – przewodniczący

dr hab. Elżbieta Mazur, prof. UR, z-ca Dyrektora Instytutu Polonistyki i Dziennikarstwa

dr Magdalena Trinder, z-ca Dyrektora Instytutu Neofilologii

dr hab. Jan Wolski, prof. UR (IPiD)

dr Anna Jaremkiewicz-Kwiatkowska (IN)

dr Mirosław Czarnik, Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Strzyżowie (członek Rady Interesariuszy Zewnętrznych w IPiD)

stud. Gabriela Czarnacka, lingwistyka stosowana

stud. Irena Kurowska, dziennikarstwo i komunikacja społeczna

mgr Beata Kucaba, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz

archeologia, filozofia, historia

- archeologia

- muzeologia

- filozofia

- komunikacja międzykulturowa

- historia

- kulturoznawstwo

- turystyka historyczna i kulturowa

 

dr hab. Beata Guzowska, prof. UR, prodziekan KNH – przewodnicząca

dr Agnieszka Půlpánová-Reszczyńska, z-ca Dyrektora Instytutu Archeologii

dr Włodzimierz Zięba, z-ca Dyrektora Instytutu Filozofii

dr Agnieszka Kawalec, z-ca Dyrektora Instytutu Historii

dr Wojciech Pasterkiewicz (IA)

dr Adam Kubiak (IF)

dr hab. Elżbieta Rączy, prof. UR – (IH)

dr Paweł Kocańda, Dyrektor Muzeum Ziemi Bieckiej w Bieczu (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IA)

dr Robert Godek, Dyrektor Departamentu Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IF)

dr Łukasz Mróz, Dyrektor Muzeum w Przeworsku Zespołu Pałacowo-Parkowego (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IH)

stud. Małgorzata Szpond, archeologia

stud. Dominika Kucharska, komunikacja międzykulturowa

stud. Aleksandra Włodyka, historia

mgr Renata Siłka, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz

sztuki muzyczne,
sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki

- edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

- instrumentalistyka

- jazz i muzyka rozrywkowa

- grafika

- sztuki wizualne

- malarstwo (planowane uruchomienie kierunku od roku akad. 2022/2023)

 

dr Anna Steliga, prodziekan KNH – przewodnicząca

dr Elżbieta Ochwat, z-ca Dyrektora Instytutu Muzyki

dr hab. Marcin Jachym, prof. UR, z-ca Dyrektora Instytutu Sztuk Pięknych

dr hab. Bożena Stasiowska-Chrobak, prof. UR (IM)

dr hab. Agnieszka Jankowska, prof. UR (ISP)

dr Paweł Węgrzyn, Zespół Szkół Muzycznych nr 1 w Rzeszowie (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w IM)

Jarosław Cupryś, ZiKE Labs Rzeszów (przedstawiciel interesariuszy zewnętrznych w ISP)

stud. Jakub Osenkowski, edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

stud. Gabriela Rachwalska, grafika

mgr Renata Siłka, Sekcja Jakości i Akredytacji Dziekanatu KNH - sekretarz

 

 

Podstawa prawna:

Uchwała nr 120/11/2021 Senatu UR z dnia 25 listopada 2021 zmieniająca Uchwałę nr 508/11/2019 Senatu UR z dnia 28 listopada 2019 w sprawie funkcjonowania Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Rzeszowskim zmienionej Uchwałą nr 27/10/2020 z dnia 29 października 2020 r.

 

Zapewnienie jakości kształcenia na jak najwyższym poziomie stanowi jeden z celów strategicznych Uniwersytetu Rzeszowskiego i jest wpisane w jego misję. Cel ten jest realizowany na kilku poziomach:

  • Centralnym (senacka Komisja ds. Kształcenia, Dział Jakości i Akredytacji);
  • Kolegialnym (Rada Dydaktyczna, Sekcja Jakości i Akredytacji KNH, Zespół ds. Oceny Jakościowej Prac Dyplomowych, Zespół ds. Infrastruktury, Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia);
  • Instytutowym (Zespoły Programowe Kierunków, Rada Instytutu, Rada Interesariuszy Zewnętrznych).

Ponadto programy, regulaminy i inne dokumenty dydaktyczne opiniuje Samorząd Studentów UR.

Taki model został wypracowany przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie kształcenia w toku dyskusji, wniosków z raportów PKA, konsultacji w gronie osób zarządzających. Jest on modyfikowany i udoskonalany w miarę potrzeb.

 

Zespół ds. Oceny Procesu Kształcenia jest organem doradczym Rady Dydaktycznej KNH. Jego głównym zadaniem jest monitorowanie pracy kierunkowych zespołów programowych i procesu kształcenia. Komisja planuje spotkanie według potrzeb, ale nie rzadziej niż raz w semestrze.

1. Struktura Zespołu ds. Oceny Procesu Kształcenia w KNH:

Trzy sekcje dyscyplinowe:

  1. Kierunki przypisane do dyscyplin[1]: językoznawstwo, literaturoznawstwo:
    1. Dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
    2. Filologia angielska,
    3. Filologia germańska,
    4. Filologia polska,
    5. Filologia rosyjska,
    6. Lingwistyka stosowana,
    7. *Logopedia z nauczaniem języka polskiego jako obcego,
    8. Polonistyka stosowana.
  2. Kierunki przypisane do dyscyplin: archeologia, filozofia, historia:
    1. Filozofia,
    2. Komunikacja międzykulturowa,
    3. Archeologia,
    4. Muzeologia,
    5. Historia,
    6. Turystyka historyczna i kulturowa,
    7. Kulturoznawstwo.
  3. Kierunki przypisane do dyscyplin: sztuki muzyczne oraz sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki:
    1. Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej,
    2. Grafika,
    3. Instrumentalistyka,
    4. Jazz i muzyka rozrywkowa,
    5. *Malarstwo,
    6. Sztuki wizualne.

2. Skład każdej sekcji (min. 10 osób, max. 12 osób):

  1. Przewodniczący – prodziekan (1 osoba)
  2. Sekretarz – osoba z sekcji jakości i akredytacji KNH (1 osoba)
  3. Zastępcy dyrektorów instytutów (2-3 osoby)
  4. Nauczyciele akademiccy - przedstawiciele dyscyplin niebędący członkami zespołów programowych i Rady Dydaktycznej KHN (2-3 osoby)
  5. Przedstawiciele interesariuszy zewnętrznych (2-3 osoby)
  6. Przedstawiciele studentów (z wyłączeniem członków zespołów programowych i Rady Dydaktycznej KNH) (2-3 osoby)

3. Cele:

  1. Doskonalenie organizacji procesu dydaktycznego.
  2. Weryfikacja efektów pracy zespołów programowych kierunków w zakresie:
    1. konstrukcji programów i harmonogramów studiów oraz sylabusów,
    2. metod kształcenia, organizacji praktyk zawodowych,
    3. procedury rekrutacji, przebiegu toku studiów, dyplomowania,
    4. metod i form współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
    5. warunków i sposobów podnoszenia stopnia umiędzynarodowienia,
    6. stopnia dostępności do informacji o programach studiów i warunkach ich realizacji.
  3. Monitorowanie procesów wchodzących w zakres kształcenia.
  4. Ewaluacja jakości kształcenia w Kolegium Nauk Humanistycznych.

 

  1. Zadania Zespołu:
    1. Monitorowanie i analizowanie jakości kształcenia na poszczególnych kierunkach;
    2. Spotkania co najmniej raz w semestrze – terminy spotkań zespołu wyznacza przewodniczący, jednak nie później niż do 15 grudnia (semestr zimowy) i do 15 maja (semestr letni);
    3. Przedstawianie Radzie Dydaktycznej KNH sprawozdania z działalności każdej z sekcji Zespołu na posiedzeniach w styczniu i w czerwcu (formularze sprawozdań dostępne na stronie).

 

Dziekan Kolegium Nauk Humanistycznych
Uniwersytetu Rzeszowskiego

dr hab. Agnieszka Myszka, prof. UR

 

[1] Dyscyplina wiodąca