
Kierunek- socjologia
Poziom- II stopnia
Forma- stacjonarne/niestacjonarne
Profil kształcenia- ogólnoakademicki
1 |
Wymagania wstępne/kompetencje oczekiwane od kandydata |
Dyplom ukończenia studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich z kierunków wchodzących w obszar nauk społecznych i humanistycznych. |
||||||||||||||||||
2 |
Kryterium kwalifikacyjne brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
Ocena z dyplomu ukończenia studiów. Liczba punktów odpowiadająca ocenie na dyplomie studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich:
|
||||||||||||||||||
3 |
Kryterium dodatkowe w przypadku, gdy liczba kandydatów z tą samą liczbą punktów przewyższa limit wolnych miejsc na kierunek |
Średnia arytmetyczna z toku studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich z przedmiotów kończących się egzaminem.* |
* Liczba punktów odpowiadająca średniej arytmetycznej z toku studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich:
Przedział Średniej
|
3,0 - 3,10 |
3,11 - 3,20 |
3,21 - 3,30 |
3,31 - 3,40 |
3,41 - 3,50 |
3,51 - 3,60 |
3,61 - 3,70 |
3,71 - 3,80 |
3,81 - 3,90 |
3,91 - 4,0 |
4,01 - 4,10 |
4,11 - 4,20 |
4,21 - 4,30 |
4,31 - 4,40 |
4,41 - 4,50 |
4,51 - 4,60 |
4,61 - 4,70 |
4,71 - 4,80 |
4,81 - 4,90 |
4,91 - 5,0 |
Punkty |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
30 |
35 |
40 |
45 |
50 |
55 |
60 |
65 |
70 |
75 |
80 |
85 |
90 |
95 |
100 |
Sylwetka absolwenta
Studia na kierunku socjologia kierowane są do osób o zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, obserwujących rzeczywistość społeczną, posiadających bądź pragnących wykształcić w sobie zdolność jej krytycznej analizy oraz klasyfikacji zachowań ludzi i zbiorowości. Swoje zainteresowania i umiejętności studenci mogą rozwijać i doskonalić w ramach dwóch specjalizacji: regionalno-samorządowej i badań rynku i opinii publicznej. Efekty kształcenia przewidziane dla studiów socjologicznych pozwalają absolwentom dostosowywać się do zmieniającego się rynku pracy, jego lokalnej specyfiki i oczekiwań pracodawców. Urozmaicony program studiów, stosowanie przez kadrę naukową sprawdzonych, ale i nowatorskich metod dydaktycznych z wykorzystaniem nowoczesnej infrastruktury lokalowej i technicznej oraz profesjonalnego oprogramowania gwarantuje studentom pozyskanie szerokiej wiedzy, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym.
Absolwenci, kierunku, w zależności od wybranej specjalizacji mogą pracować:
- w różnego typu organizacjach i instytucjach samorządowych,
- firmach badawczych,
- organizacjach wymagających od swoich członków dużej kreatywności (np. w branży reklamowej), wykorzystujących wiedzę z zakresu psychologii i komunikacji społecznej (w tym praw rządzących komunikowaniem masowym oraz socjotechnik), co jest podstawą działania w sektorze Public Relations (PR), czy Human Relations (HR).