
Kierunek - archeologia
Poziom - II stopnia
Forma - stacjonarne
Profil - ogólnoakademicki
1 |
Wymagania wstępne/kompetencje oczekiwane |
Dyplom ukończenia studiów I stopnia, jednolitych studiów magisterskich z kierunków wchodzących w obszar nauk społecznych i humanistycznych. |
2 |
Kryterium kwalifikacyjne brane pod uwagę |
Ocena uzyskana na dyplomie ukończenia studiów* |
3 |
Kryterium dodatkowe w przypadku, gdy liczba kandydatów z tą samą liczbą punktów przewyższa limit wolnych miejsc na kierunek |
Średnia arytmetyczna ze wszystkich ocen w ramach studiów I stopnia lub jednolitych studiów magisterskich z przedmiotów kończących się egzaminem** |
* Liczba punktów odpowiadająca ocenie na dyplomie :
|
ocena |
punkty |
3,0 |
dostateczny |
40 |
3,5 |
plus dostateczny |
55 |
4,0 |
dobry |
70 |
4,5 |
plus dobry |
85 |
5,0 |
bardzo dobry |
100 |
** Liczba punktów odpowiadająca średniej arytmetycznej z toku studiów:
Przedział Średniej
|
3,0 - 3,10 |
3,11 - 3,20 |
3,21 - 3,30 |
3,31 - 3,40 |
3,41 - 3,50 |
3,51 - 3,60 |
3,61 - 3,70 |
3,71 - 3,80 |
3,81 - 3,90 |
3,91 - 4,0 |
4,01 - 4,10 |
4,11 - 4,20 |
4,21 - 4,30 |
4,31 - 4,40 |
4,41 - 4,50 |
4,51 - 4,60 |
4,61 - 4,70 |
4,71 - 4,80 |
4,81 - 4,90 |
4,91 - 5,0 |
Punkty |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
30 |
35 |
40 |
45 |
50 |
55 |
60 |
65 |
70 |
75 |
80 |
85 |
90 |
95 |
100 |
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów II stopnia na kierunku archeologia posiada ugruntowaną wiedzę z zakresu archeologii oraz zmian kulturowych zachodzących na ziemiach Polski i krajów sąsiednich od pradziejów po okres historyczny. Posiada wiedzę o specyfice przedmiotowej, metodycznej i metodologicznej archeologii, pogłębioną umiejętnościami praktycznymi zdobytymi w trakcie ćwiczeń terenowych.
Absolwent jest przygotowany do prowadzenia badań terenowych i samodzielnego opracowywania ich wyników. Jest w stanie analizować źródła archeologiczne, a także właściwie ocenić wartość i przydatność analiz archeometrycznych, antropologicznych, archeozoologicznych i archeobotanicznych. Zna i potrafi stosować zaawansowane narzędzia cyfrowe, w tym z zakresu systemu informacji geograficznej i dokumentacji trójwymiarowej. Zna problematykę związaną z ochroną dziedzictwa kulturowego oraz popularyzacją nauki.
Absolwenci mogą również kontynuować edukację w Szkole Doktorskiej.