Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

CYBERPRZESTRZEŃ I ŚWIATY WIRTUALNE, Między ars a téchnē - edukacja w XXI wieku.02.10.2018 13:00

W Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie,15 czerwca 2018 roku odbyła się V Ogólnopolska Konferencja Naukowa CYBERPRZESTRZEŃ I ŚWIATY WIRTUALNE Między ars a téchnē - edukacja w XXI wieku.

Na stronie Konferencji znalazła się następująca informacja:

Starożytni nie dzielili obszarów ludzkiej aktywności na naukę, sztukę i technikę tak ostro, jak zwykli czynić to współcześni. Łacińska ars i greckie téchnē także oznaczały to samo - sztukę wytwarzania czegoś według wytyczonych reguł i wiedzę, jak wytwarzać. Dopiero późne czasy nowożytne przyniosły radykalną zmianę tego sposobu myślenia, oddzielając sztukę (ars) od rzemieślnictwa, ale także od nauki, z którą tak silnie wiązali ją jeszcze artyści renesansowi. Nauka i sztuka zaczęły być postrzegane jako przeciwstawne sobie - nauka dążąca do poznania wiedzy pewnej, tworząca struktury i systemy reguł, szukająca jednoznaczności; sztuka - zjawisko wieloznaczne, migotliwe, łamiące schematy i wymykające się definicjom.

Głównym organizatorem Konferencji był ZAKŁAD EDUKACJI MEDIALNEJ Wydziału Nauk Pedagogicznych APS, oraz Katedra Pedagogiki Medialnej Wydziału Pedagogicznego UR w Rzeszowie.

Przybyłych gości powitał Pan Dziekan Wydziału Nauk Pedagogicznych prof. APS, dr hab. Maciej Tanaś. Uroczystego otwarcia konferencji dokonał JM Rektor APS, prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski.  W części powitalnej wystąpił także Pan Dziekan Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego, Prof. UR dr hab. Ryszard Pęczkowski oraz Dyrektor Gabinetu Ministra Rzecznika Praw Dziecka, Bartosz Sowier i Marcin Bochenek, Dyrektor NASK

Na konferencji swoje referaty wygłosili pracownicy naszego Wydziału:

 - prof. Ryszard Pęczkowski, - Reforma systemu edukacji – sztuka zarządzania czy ograniczenie pedagogicznej wolności?

prof. Marta Wrońska, - Sztuka nauczania-uczenia się: nauczyciel czy uczeń jako homo hubris w przestrzeni medialnej?

prof. Wojciech Walat,- Synergia ars i techne jako paradygmat edukacji przyszłości.

prof. Janusz Miąso, - Personalizm systemowy-medialny jako arte kontra technokracja.

dr Waldemar Lib, - Cechy komputerowych programów dydaktycznych preferowane przez nauczycieli kształcenia zawodowego.

dr Tomasz Warzocha, - TIK jako czasoprzestrzenny przełom w komunikacji e-społeczeństwa.

mgr Piotr Karaś, - Aplikacje chmurowe – sztuka nauczania nie tylko dorosłych. 

mgr Tomasz Warchoł, - Wielowymiarowy rozwój współczesnej edukacji.

mgr inż. Krystian Tuczyński, UR: Możliwości i ograniczenia wykorzystania platform e-learningowych w kształceniu na przykładzie szkolnictwa wyższego.

 

Jedną z sesji plenarnych zatytułowaną: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni medialnej
poprowadzili: prof. M. Wrońska i prof. J. Miąso
Dwiema sekcjami kierowali także nasi pracownicy: dr Bożena Dusza oraz dr Waldemar Lib
i dr Tomasz Warzocha.

Bardzo ciekawy był także panel dyskusyjny Czy we współczesnej edukacji jest miejsce dla sztuki?, który prowadził Marcin Bochenek (NASK), z udziałem prof. Barbary Galas, prof. Janusza Morbitzera oraz prof. Macieja Zychowicza.

 

Foto galeria z Konferencji

Tekst: prof.nadzw.dr hab. Marta Wrońska

Zdjęcia: mgr Piotr Karaś oraz fotograf APS

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow