Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „Zaburzenia neurorozwojowe w aspekcie biologicznym i psychospołecznym”27.03.2018 09:56

W dniach 8 i 9 marca 2018 r. odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „Zaburzenia neurorozwojowe w aspekcie biologicznym i psychospołecznym”, zorganizowana przez Zakład Psychologii. Konferencję otworzył Prorektor dr hab. Józef Cebulski, prof. UR, a w roli gospodarzy wystąpili: Dziekan Wydziału Pedagogicznego dr hab. Ryszard Pęczkowski, prof. UR oraz dr hab. Andrzej Łukasik, prof. UR, kierownik Zakładu Psychologii.

Wykład inauguracyjny pt. „Wczesne symptomy zaburzeń ze spektrum autyzmu – wyzwania dla diagnozy” wygłosiła prof. dr hab. Ewa Pisula. Poruszyła w nim problematykę metod i technik diagnostycznych spektrum autyzmu, ich możliwości oraz ograniczeń. Kolejne wystąpienia w sesji plenarnej wygłosiły: prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis, dr hab. Agnieszka Maryniak, prof. UW, dr hab. Aneta Borkowska, prof. UMCS oraz dr hab. Ewa Zasępa, prof. APS.

W pierwszym dniu Konferencji odbyły się także warsztaty prowadzone przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Dzień zakończył się uroczystą kolacją w Hotelu Prezydenckim.

W drugim dniu miały miejsce obrady w czterech sekcjach tematycznych. Dotyczyły one aspektów diagnostycznych i terapeutycznych, edukacyjnych i rodzinnych zaburzeń rozwoju oraz funkcjonowania psychospołecznego osób z zaburzeniami neurorozwojowymi.

Ważną ideą Konferencji była integracja świata nauki i praktyki – wzajemna inspiracja oraz wymiana doświadczeń. W obradach wzięli udział zarówno pracownicy naukowi, z takich ośrodków jak m.in. Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytet Gdański, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz praktycy, na co dzień wspierający osoby z zaburzeniami neurorozwojowymi w różnych środowiskach.

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow