Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

„Rozwijanie kontaktów dziecka z literaturą. Metoda ekspresywnego wykonania utworów literackich”29.04.2015 10:23

        W Szkole Podstawowej Nr 25, w środę 15 kwietnia 2015 roku, prof. Alicja Ungeheuer-Gołąb przeprowadziła warsztaty dla nauczycieli i studentów pedagogiki, dotyczące pracy z wierszem w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warsztaty zostały poprzedzone krótkim wykładem na temat „Rozwijanie kontaktów dziecka z literaturą. Metoda ekspresywnego wykonania utworów literackich”.

        Pierwszą część spotkania 15 kwietnia 2015 roku wypełnił wykład na temat pracy z tekstem poetyckim, głównie lirycznym, w przedszkolu i wczesnym nauczaniu. Prelegentka omówiła autorską metodę wykorzystującą ekspresywne zachowania dziecka. Dzięki metodzie ekspresywnego wykonania utworów poetyckich tekst literacki może docierać do dziecka wieloma kanałami (wzrokowym, werbalnym, kinetycznym, słuchowym). Utwór jest bowiem realizowany i odbierany przez dziecko indywidualnie, w ekspresji, która mu najbardziej odpowiada. Ta forma zajęć daje dziecku wiele wrażeń, refleksji i myśli na temat lektury.

        W drugiej części prof. A. Ungeheuer-Gołąb przeprowadziła warsztat z nauczycielami metodą ekspresywnego wykonania utworów poetyckich z wykorzystaniem wiersza Danuty Wawiłow pt. Drynda. Dominującą ekspresją w wykonaniu tekstu była aktywność rytmiczna utworu, wzbogacona ekspresją werbalną, ruchową i plastyczną. Zajęcie zakończyło tworzenie konstruktu, będącego konkretyzacją utworu, w postaci pracy plastycznej wykonanej w grupach.

Uczestnicy zajęć odnieśli się do nich z zainteresowaniem i uwagą.

 

Dr Alicja Kubik

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow