Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Sprawozdanie z Dnia Autyzmu w Wydziale Pedagogicznym16.04.2014 21:39

Zaproszonych gości i uczestników przywitała i poprowadziła wykład wprowadzający prof. UR dr hab. Krystyna Barłóg, podkreślając znaczenie języka i rozumienie jego subtelności przez osoby z autyzmem ( Język emocji wg dr Andy`ego Bondy).

W problematykę zaburzeń autystycznych wprowadziła mgr Joanna Fularz – doświadczony psycholog, analityk zachowania z Centrum Diagnozy i Terapii Cogito (Kilka uwag na temat autyzmu,  szczegółowo omawiając mity i fakty dotyczące funkcjonowania osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju. 

Ponad stu studentów, głównie kierunku Pedagogika, różnych specjalności, mogło uczestniczyć w dwóch z czterech warsztatów edukacyjnych:

Warsztat I: Zachowania trudne u dzieci z autyzmem – metody terapii, poprowadziła mgr Aneta Lew-Koralewicz – neurologopeda, analityk zachowania w Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży Titum; Warsztat II: Rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem, mgr Aneta Kotowicz – neurologopeda, terapeuta behawioralny z Centrum Terapii i Wspierania Rozwoju Mozaika, OWI PSOUU, Niepubliczne Przedszkole PSSOUU; Warsztat III: Dostosowanie podstawy programowej do potrzeb dziecka z autyzmem w przedszkolu opracowany przez mgr Katarzyna Łach – oligofrenopedagog i mgr Barbarę Nicpoń – pedagoga, logopedy z Niepublicznego Przedszkola Specjalnego Niebieska Kraina w Łańcucie oraz Warsztat IV: Rozwijanie samodzielności u dzieci z autyzmem, mgr Agnieszka Kotowicz – pedagog specjalny, terapeuta behawioralny, mgr Magdalena Lech – psycholog, terapeuta behawioralny z Centrum Terapii i Wspierania Rozwoju Mozaika, OWI PSOUU, Niepubliczne Przedszkole PSSOUU.

Zaproponowana tematyka spotkała się z dużym zainteresowaniem studentów. Dzień Autyzmu stał się także okazją do wzajemnego poznania się pracowników naukowo-dydaktycznych z praktykami: nauczycielami, pedagogami i logopedami pracującymi z dziećmi i młodzieżą autystyczną.

Mamy nadzieję, że spotkania, takie jak to, zorganizowane z uwagi na Dzień Autyzmu, obchodzony na świecie w dniu 2 kwietnia, staną się wydziałową imprezą cykliczną, aktywnie włączającą studentów.

 

Pracownicy Zakładu Pedagogiki Specjalnej Wydział Pedagogiczny UR

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow