Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

DR  MAREK HALLADA

starszy wykładowca

w Katedrze Pedagogiki Medialnej 

  

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny

Katedra Pedagogiki Medialnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-959 RZESZÓW

pokój 221,

tel.: (17)  872 18 21

e-mail: mhallada@ur.edu.pl

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE

  • media w edukacji i wychowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem komputerów i komputerowych multimedialnych programów edukacyjnych,
  • wykorzystanie technologii informacyjnych w procesie kształcenia,
  • fotografia dydaktyczna i zagadnienia związane z jej obecnością w podręcznikach, programach komputerowych, w kształceniu przez Internet,
  • projektowanie materiałów dydaktycznych,
  • współczesny język mediów,
  • grafika komputerowa wykorzystywana w procesie kształcenia do tworzenia materiałów dydaktycznych,
  • prezentacje multimedialne wykorzystywane w procesie kształcenia.

 

WYBRANE PUBLIKACJE

 

  • HALLADA M. Komputer w procesie nauczania – uczenia się. (w:) Dyrda T., Ścisłowicz S. (red.) Pedagogika w działaniu społecznym. Wyd.: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim. Ostrowiec Świętokrzyski 2004. s. 233-242.    
  • HALLADA M. Media w multimediach. Ocena encyklopedii multimedialnych przez uczących się. (w:) Andrzejak Z., Kacprzak L., Pająk K (red.): Polski system edukacji po reformie 1999 roku. Stan, perspektywy, zagrożenia. Poznań-Warszawa 2005. s. 335-342.
  • Hallada M., Analiza korzystania ze słownika i tematycznego spisu haseł przez uczących się z encyklopedii multimedialnej. (w:) Strykowski W. Media a Edukacja.  Od nowych technik nauczania do edukacji wirtualnej. Poznań 2006.
  • Hallada M., Ocena interfejsu encyklopedii multimedialnej przez uczących się, (w:) Dylak S., Pęczkowski R., Denicolo P. (red.), Procesy globalizacji a kształcenie nauczycieli. Spojrzenie międzykulturowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2006, s. 408-417.
  • HALLADA  M., Fotografia elementem edukacji medialnej i procesu kształcenia, (w:) Biblioteka Centrum Informacji, Wyd. Agencja „Sukurs”, Warszawa, 2009 nr 1, s. 3-7.
  • HALLADA M., Przygotowanie fotografii dydaktycznej wykorzystywanej w nauczaniu przez Internet, (w:) Zieliński Z. (red.), Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce 2009, s. 116 - 123, t.2
  • HALLADA M., Analiza krotności oglądania prezentacji w encyklopediach multimedialnych w zależności od prezentowanego stylu uczenia się, (w:) Morbitzer J., Komputer w edukacji, 19 Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, Kraków 2009, s. 81 - 86.
  • HALLADA M., Fotografia jako element składowy multimediów oraz forma wizualnego komunikatu dydaktycznego wykorzystywanego w procesie kształcenia, (w:) Francuz P., Jędrzejewski S. (red.) Nowe media i komunikowanie wizualne, Wydawnictwo KUL 2010, s. 241 - 253.
  • 21. HALLADA M., Komputer i Internet jako współczesne medium dydaktyczne, (w:) Bis D., Rynio A. (red.), Media w wychowaniu chrześcijańskim, Wydawnictwo KUL 2010, s. 695 – 705.
  • HALLADA M., Jankowska D., Fotografia dydaktyczna w podręcznikach szkolnych – na przykładzie podręcznika do historii „Śladami przeszłości” dla klasy I gimnazjum. (w:)  Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.) Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń 2011, t. II,  s.  137-148.
  • HALLADA M., Fotografia dydaktyczna w programach multimedialnych – na przykładzie programu do podręcznika historii „Śladami historii” dla klasy pierwszej gimnazjum, (w:) Lewowicki T., Siemieniecki B., (red.) Nowe media w edukacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, s. 223 – 244.
  • HALLADA M., Jankowska D., Dziecko w świecie TV. Most czy przepaść między pokoleniami, (w:) Balogova B. (ed.) Medzigeneracne mosty – vstupujeme do roka medzigeneracnej solidarity, Filozoficka fakulta Presovskiej univerzity v Presove, Presov 2012, s. 206 – 212.
  • HALLADA M., Jankowska D., Kino i film pomostem w budowaniu relacji między pokoleniami. Zmiany liczby kin i widzów w województwie podkarpackim na tle innych województw w latach 2004 - 2010, (w:) Balogova B. (ed.) Medzigeneracne mosty – vstupujeme do roka medzigeneracnej solidarity, Filozoficka fakulta Presovskiej univerzity v Presove, Presov 2012, s. 243 – 252.
  • HALLADA M., Jankowska D., Język fotografii, (w:) Hofman I., Kępa – Figura D. (red.) Współczesne media. Język mediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii |Curie – Skłodowskiej, Lublin 2013, s. 191 – 202, ISBN 978 – 83 – 7784 – 261 – 4
  • HALLADA M., Podstawy języka fotografii dydaktycznej, (w:) Dolata E., Pusz S., (red.) Wczesna edukacja dziecka. Implikacje do praktyki pedagogicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013, s. 204 – 214, ISBN 978 – 83 – 7338 – 900 – 7
  • HALLADA M., Fotografia dydaktyczna w programie multimedialnym i podręczniku „Śladami historii” dla klasy pierwszej gimnazjum, (w:) Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Kraków 2013, Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, s. 129 – 136, ISBN 978 – 83 – 7271 – 832 -7
  • HALLADA M., O szkole i edukacji na stronach polskich portali internetowych, (w:) Marek Lukáč (ed.), Edukácia človeka – problé  my a výzvy pre 21. Stornie, s. 391-394, ISBN 978-80-555-0825-2 (http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Lukac1.
  • HALLADA M., Jankowska D., Subiektywny obiektywizm współczesnej fotografii, (w:) Hofman I, Kępa-Figura D. (red.) Współczesne media. Wartości w mediach. Wartości mediów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2014, tom II, s. 49 – 59. ISBN 978 – 83 – 7784 – 467 – 0.
  • HALLADA M., Eye – cracking w badaniach nad edukacją medialną, (w:) Siemieniecka D. (red.) Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2015, s. 487 – 498, ISBN 978  - 83 – 231 – 3387 - 2
  • HALLADA M., Podstawy tworzenia materiałów dydaktycznych w formie fotografii, (w:) Denek K., Kamińska A., Oleśniewicz P. Edukacja jutra. Nowe technologie w kształceniu, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2015, s. 169 – 178, ISBN 978-83-64788-24-6
  • HALLADA M., Komputery i Internet – szanse i zagrożenia w kształceniu i wychowaniu, (w:) Morbitzer J., Morańska D., Musiał E., „Człowiek – Media – Edukacja”, Wydawnictwo Naukowe, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2015, s. 106 – 114, ISBN 978 – 83 – 64927 – 39 – 3
  • HALLADA M., Podstawy tworzenia materiałów dydaktycznych w formie fotografii, (w:) Czerski W., Wawer R., Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2015, s. 65 – 76, ISBN 978 - 83 – 7784 – 715 – 2.
  • HALLADA M., Czy istnieje język Fotografii?, (w:) Walter N. (red.), Zanurzeni w mediach. Konteksty edukacji medialnej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016, s. 195 – 204, ISBN 978-83-232-3106-6.
  • HALLADA M., Korzystanie z Internetu przez nauczycieli i uczniów w celach edukacyjnych, (w:) Kamińska A., Oleśniewicz P. (red.) Edukacja jutra. Kierunki rozwoju współczesnej edukacji, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2017, s. 39 – 48, ISBN 978 – 83-65682-58-1
  • HALLADA M., Wykorzystanie komputera przez uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej w uczeniu się – sprawozdanie z badań sondażowych, (w:) Edukacja – Technika – Informatyka nr 3/21/2017, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017, s. 256 – 260, ISSN 2080-9069.
  • HALLADA M., Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych, (w:) Kamińska A., Oleśniewicz P., (red.) Edukacja jutra. Wiedza i edukacja w egzystencji współczesnego człowieka, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2018, s. 351 – 360, ISBN 978-83-65682-89-5.
  • HALLADA M., Fotograficzne gatunki dziennikarskie uzupełnieniem mediów dydaktycznych, (w:) Edukacja – Technika – Informatyka nr 2/24/2018. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018, s. 155 – 160. ISSN 2080-9069.

 

ZAINTERESOWANIA

 

GÓRY:

  • od 30 lat czynny przewodnik górski klasy I,
  • licencjonowany przewodnik Bieszczadzkiego, Magurskiego, Gorczańskiego, Pienińskiego i Babiogórskiego Parku Narodowego, 
  • członek Komisji Egzaminacyjnej dla przewodników górskich przy Marszałku Województwa Podkarpackiego.

 

FOTOGRAFIA:

  • artysta fotograf, członek Fotoklubu RP Stowarzyszenia Twórców,
  • członek Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej (FIAP),
  • udział w kilkudziesięciu wystawach w kraju i za granicą,
  • kilkadziesiąt nagród i wyróżnień za prace fotograficzne w kraju i za granicą.

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow