Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

dr  Marek HALLADA

starszy wykładowca

w Katedrze Pedagogiki Medialnej 

 

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny

Katedra Pedagogiki Medialnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-959 RZESZÓW

pokój 221,

tel.: (17)  872 18 21

e-mail: mhallada@ur.edu.pl

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • media w edukacji i wychowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem komputerów i komputerowych multimedialnych programów edukacyjnych,
  • wykorzystanie technologii informacyjnych w procesie kształcenia,
  • fotografia dydaktyczna i zagadnienia związane z jej obecnością w podręcznikach, programach komputerowych, w kształceniu przez Internet,
  • projektowanie materiałów dydaktycznych,
  • współczesny język mediów,
  • grafika komputerowa wykorzystywana w procesie kształcenia do tworzenia materiałów dydaktycznych,
  • prezentacje multimedialne wykorzystywane w procesie kształcenia.

WYBRANE PUBLIKACJE

HALLADA M. Komputer w procesie nauczania – uczenia się. (w:) Dyrda T., Ścisłowicz S. (red.) Pedagogika w działaniu społecznym. Wyd.: Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim. Ostrowiec Świętokrzyski 2004. s. 233-242.    

HALLADA M. Media w multimediach. Ocena encyklopedii multimedialnych przez uczących się. (w:) Andrzejak Z., Kacprzak L., Pająk K (red.): Polski system edukacji po reformie 1999 roku. Stan, perspektywy, zagrożenia. Poznań-Warszawa 2005. s. 335-342.

Hallada M., Analiza korzystania ze słownika i tematycznego spisu haseł przez uczących się z encyklopedii multimedialnej. (w:) Strykowski W. Media a Edukacja.  Od nowych technik nauczania do edukacji wirtualnej. Poznań 2006.

Hallada M., Ocena interfejsu encyklopedii multimedialnej przez uczących się, (w:) Dylak S., Pęczkowski R., Denicolo P. (red.), Procesy globalizacji a kształcenie nauczycieli. Spojrzenie międzykulturowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2006, s. 408-417.

HALLADA M., Karas P., Dziecko z klasy III w świecie programów telewizyjnych, Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej „MEDIA – KULTURA – EDUKACJA . Na pograniczu narodów i kultur. Tradycje – doświadczenia - perspektywy”, Rzeszów – Bystre 8 – 10 X 2007 (w druku)

HALLADA M., Korzystanie z Internetu przez uczniów z klas III – IV szkoły podstawowej, Międzynarodowej Konferencji Naukowej „MEDIA – KULTURA – EDUKACJA . Na pograniczu narodów i kultur. Tradycje – doświadczenia - perspektywy”, Rzeszów – Bystre 8 – 10 X 2007 (w druku)

HALLADA M., Podstawowe problemy przygotowania materiałów do kształcenia przez Internet, Materiały I Kongresu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej „Kreowanie komunikowania: zawartość, kontrola, krytyka”, Wrocław 15-17 IX 2008 (w druku)

HALLADA M., Fotografia jako element składowy multimediów oraz forma wizualnego komunikatu dydaktycznego wykorzystywanego w procesie kształcenia, Materiały I Kongresu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej „Kreowanie komunikowania: zawartość, kontrola, krytyka”, Wrocław 15-17 IX 2008 (w druku)

HALLADA M., Komputer i Internet jako współczesne medium dydaktyczne, Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Media w wychowaniu chrześcijańskim”, Lublin KUL, 19 XI 2008 (w druku)

HALLADA  M., Fotografia elementem edukacji medialnej i procesu kształcenia, (w:) Biblioteka Centrum Informacji, Wyd. Agencja „Sukurs”, Warszawa, 2009 nr 1, s. 3-7.

HALLADA M., Przygotowanie fotografii dydaktycznej wykorzystywanej w nauczaniu przez Internet, (w:) Zieliński Z. (red.), Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej w Kielcach, Kielce 2009, s. 116 - 123, t.2

HALLADA M., Analiza krotności oglądania prezentacji w encyklopediach multimedialnych w zależności od prezentowanego stylu uczenia się, (w:) Morbitzer J., Komputer w edukacji, 19 Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych, Kraków 2009, s. 81 - 86.

ZAINTERESOWANIA

GÓRY:

  • od 25 lat czynny przewodnik górski klasy I,
  • licencjonowany przewodnik Bieszczadzkiego, Gorczańskiego
  • i Pienińskiego Parku Narodowego,
  • członek Komisji Egzaminacyjnej dla przewodników górskich przy Marszałku województwa podkarpackiego.

FOTOGRAFIA:

  • artysta fotograf, członek Fotoklubu RP Stowarzyszenia Twórców,
  • członek Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej (FIAP),
  • udział w kilkudziesięciu wystawach w kraju i za granicą,
  • kilkadziesiąt nagród i wyróżnień za prace fotograficzne w kraju i za granicą.

 

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow