Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

PROF. NADZW. DR HAB. KRYSTYNA BARŁÓG

kierownik

Zakładu Pedagogiki Specjalnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

e-mail: krystyna_barlog@tlen.pl

 

 

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, profesor nadzwyczajny. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół ekosystemowych, holistycznych, interdyscyplinarnych kontekstów edukacji, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością, w tym szczególnie dzieci i młodzieży oraz trajektorii cierpienia rodziców, możliwości wsparcia, wyznaczników efektywności integracji i inkluzji z perspektywy podmiotów interakcji. W dorobku naukowym blisko 150 publikacji.

 

MONOGRAFIE, RED. MONOGRAFII

  1. K. Barłóg (2008) Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. UR Rzeszów, s. 517.
  2. K. Barłóg (2011) Efekty integracji dzieci pełnosprawnych oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym w młodszym wieku szkolnym, Wyd. WSP Rzeszów, s. 320.
  3. K. Barłóg (1998) Adaptacja nauczycieli nauczania początkowego do pracy z dziećmi z odchyleniami od normy. (Próba oceny), Wyd. WSP Rzeszów, s. 228.
  4. K. Barłóg, E. Kensy, A. Mach, M. Rorat, M. Zaborniak-Sobczak (2011) Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. MITEL, s. 139.
  5. K. Barłóg red. (2017) Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, Wyd. UR Rzeszów, s. 172.
  6. K. Barłóg red. (2015) Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. UR Rzeszów, 2015, s. 188.
  7. K. Barłóg, red. (2014) Systemowość oddziaływań w rehabilitacji, edukacji i psychospołecznej integracji jako przejaw troski o osobę z niepełnosprawnością. Idee Prof. A. Hulka i ich ponadczasowość w teorii i praktyce, Wyd. UR Rzeszów, s. 253.
  8. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, M. Żakred (2013) Agresja i przemoc jako zagrożenie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka, Dyskurs Pedagogiczny PWSTE Jarosław, T. 7, s. 310.
  9. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla red. (2013) Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, Dyskurs Pedagogiczny, T. 6, s. 323.
  10. K. Barłóg, D. Ochojska red. (2012) Edukacja, rehabilitacja i terapia osób oczekujących wsparcia, Dyskurs Pedagogiczny, Nr 2, s. 305.
  11. K. Barłóg, A. Mach, M. Zaborniak-Sobczak red. (2012) Odkrywanie talentów. Wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji, Wyd. UR Rzeszów, s. 254.
  12. K. Barłóg, E. Kensy, M. Rorat (2012) Możliwości i strategie zwiększania szans edukacyjnych, Wyd. UR Rzeszów, s. 242.
  13. K. Barłóg red. (2012) W dyskursie pedagogicznym i edukacyjnym doby współczesnej, Wyd. PWSTE Jarosław, s. 361.

 

Wybrane artykuły:

  1. K. Barłóg(2016) Life Goals and Sense of Meaning or Meaninglessness of life in Young People with Disabilities (w) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES,ARES UNIVERSITY, HOUSTON, USA, Vol. (5), Issue (2) , September, ISSN: 2325-775X, s. 78-88.

http://arees.org/journal/wp-content/uploads/2016/10/8LifeGoalsandSenseofMeaningor.pdf

  1. K. Barłóg (2013) Life as challenge for Young people with limited ability (w) Chosen topic of supporting persons with a disability, J. Baran, T. Cierpiałowska, red. Wyd. Impuls Kraków, s. 25-40, ISBN 978-83-7850-301-9.

 

Uczestniczy w wielu konferencjach, kongresach naukowych:

INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION, 14 th BIENNAL CONFERENCE THE UNIVERSITY OF LOWER SILESIA, /June 2015/.

http://www.iase.org/biennialconference.htm

 

 

Organizator Konferencji Naukowych:

„Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej” – 2016 r. Zakład Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiczny UR Rzeszów.

 

 

 

oraz studenckich konferencji naukowych:

 

„Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością” Rzeszów 2016

 

"Autyzm – wyzwaniem współczesnej szkoły" Rzeszów 2015

 

 

Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych

I nagroda w kategorii: Opiekun Naukowy Roku 2016 oraz statuetka w Ogólnopolskim Konkursie StRuNa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow