Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

DR HAB. KRYSTYNA BARŁÓG

profesor nadzwyczajny UR

kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 Rzeszów

e-mail: kbarlog@ur.edu.pl. krystyna_barlog@tlen.pl

 

 

 

 

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, profesor nadzwyczajny. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół ekosystemowych, holistycznych, interdyscyplinarnych kontekstów edukacji, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością, w tym szczególnie dzieci i młodzieży oraz trajektorii cierpienia rodziców, możliwości wsparcia, wyznaczników efektywności integracji i inkluzji z perspektywy podmiotów interakcji. W dorobku naukowym posiada około 150 publikacji. Członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

 

Publikacje zwarte:

  1. K. Barłóg (2017) Wybrane konteksty i wyzwania współczesnej pedagogiki specjalnej. Wyd. UR Rzeszów.
  2. K. Barłóg (2017) Metody i formy pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i społecznych – perspektywa life span. Wyd. UR Rzeszów.
  3. K. Barłóg (2017) Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły. Wyd. UR Rzeszów.
  4. K. Barłóg (2017) Szkoła wspierająca dzieci z niepełnosprawnością. Współautorstwo. Wyd. UR Rzeszów.
  5. K. Barłóg (2016) Uwarunkowania edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży w aspekcie specjalnych potrzeb. Współredakcja. Wyd. PWSTE Jarosław. Tom 16.
  6. K. Barłóg (2016) Edukacja inkluzyjna i terapia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Współredakcja. Wyd. PWSTE Jarosław. Tom 17.
  7. K. Barłóg (2008) Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. UR Rzeszów, s. 517.
  8. K. Barłóg (2011) Efekty integracji dzieci pełnosprawnych oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym w młodszym wieku szkolnym, Wyd. WSP Rzeszów, s 320.
  9. K. Barłóg (1998) Adaptacja nauczycieli nauczania początkowego do pracy z dziećmi z odchyleniami od normy.(Próba oceny), Wyd. WSP Rzeszów, s. 228.
  10. K. Barłóg, E. Kensy, A. Mach, M. Rorat, M. Zaborniak-Sobczak (2011) Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. MITEL, s. 139.
  11. K. Barłóg, red. (2015) Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. UR Rzeszów, 2015, s. 188.
  12. K. Barłóg, red. (2014) Systemowość oddziaływań w rehabilitacji, edukacji i psychospołecznej integracji jako przejaw troski o osobę z niepełnosprawnością. Idee Prof. A. Hulka i ich ponadczasowość w teorii i praktyce, Wyd. UR Rzeszów, s. 253.
  13. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, M. Żak, red. ( 2013) Agresja i przemoc jako zagrożenie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka, Dyskurs Pedagogiczny PWSTE Jarosław, T.7, s. 310.
  14. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, red. (2013) Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, Dyskurs Pedagogiczny, T. 6, s. 323.
  15. K. Barłóg, D. Ochojska, red. ( 2012) Edukacja, rehabilitacja i terapia osób oczekujących wsparcia, Dyskurs Pedagogiczny, Nr 2, s. 305.
  16. K. Barłóg, A. Mach, M. Zaborniak-Sobczak, red. (2012) Odkrywanie talentów. Wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji, Wyd. UR Rzeszów, s. 254.
  17. K. Barłóg, E. Kensy, M. Rorat (2012) Możliwości i strategie zwiększania szans edukacyjnych, Wyd. UR Rzeszów, s. 242.
  18. K. Barłóg, red. (2012) W dyskursie pedagogicznym i edukacyjnym doby współczesnej, Wyd. PWSTE Jarosław, s. 361.

 

Wybrane artykuły:

  1. K. Barłóg (2018) Empathic children with special educational needs in inclusive learning in Poland. THE NEW EDUCATIONAL REVIEW. Vol.53, No3, s. 273-282.
  2. K. Barłóg (2017) Motywacja do aktywności I uczestnictwa młodych osób z ograniczeniami sprawności. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej.Nr26, s. 15-28.
  3. K. Barłóg (2016) Life Goals and Sense of Meaning or Meaninglessness of life in Young People with Disabilities (w) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES, ARES UNIVERSITY, HOUSTON, USA, Vol. (5), Issue (2), September, ISSN: 2325-775X, s. 78-88.
  4. K. Barłóg (2013) Life as challenge for Young people with limited ability (w) Chosen topic of supporting persons with a disability, J. Baran, T. Cierpiałowska, red. Wyd. Impuls, Kraków, s. 25-40, ISBN 978-83-7850-301-9.

 

Uczestniczy w konferencjach, kongresach naukowych:

INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION, 14th BIENNAL CONFERENCE THE UNIVERSITY OF LOWER SILESIA, /June 2015/.

 

Promotor rozprawy doktorskiej oraz recenzent rozpraw doktorskich.

 

 

Organizator Konferencji Naukowych:

 

oraz studenckich konferencji naukowych:

  • Bariery i zmiana. Proces inkluzji w perspektywie edukacyjnej i społecznej. Rzeszów 2018
  • Poczucie sensu i jakości życia studiującej młodzieży z niepełnosprawnością. 2017
  • Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością. Rzeszów 2016

 

Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych:

(I nagroda SKNPiPS w konkursie StRuNa MNiSW 2016, III nagroda w konkursie StRuNa 2017).

  • Opiekun Naukowy Roku 2016
  • Wyróżnienie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w konkursie StRuNa w kategorii Koło Naukowe Roku 2016
  • III nagroda w konkursie StRuNa 2017 w kategorii Koło Naukowe Roku 2017

 

Kierownik studenckich projektów naukowych m.in.:

  • Szkoła przyjazna dla dzieci z niepełnosprawnością 2015-2017.
  • Poczucie sensu i jakości życia studiującej młodzieży z niepełnosprawnością 2017.
  • Między integracją, inkluzją a normalizacją./ Bariery i zmiana. Proces inkluzji w perspektywie edukacyjnej i społecznej 2017-2018.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow