Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

DR HAB. KRYSTYNA BARŁÓG

profesor nadzwyczajny UR

kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

e-mail: krystyna_barlog@tlen.pl

 

 

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, profesor nadzwyczajny. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół ekosystemowych, holistycznych, interdyscyplinarnych kontekstów edukacji, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością, w tym szczególnie dzieci i młodzieży oraz trajektorii cierpienia rodziców, możliwości wsparcia, wyznaczników efektywności integracji i inkluzji z perspektywy podmiotów interakcji. W dorobku naukowym blisko 150 publikacji.

 

MONOGRAFIE, RED. MONOGRAFII

  1. K. Barłóg (2008) Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej, Wyd. UR Rzeszów, s. 517.
  2. K. Barłóg (2011) Efekty integracji dzieci pełnosprawnych oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym w młodszym wieku szkolnym, Wyd. WSP Rzeszów, s. 320.
  3. K. Barłóg (1998) Adaptacja nauczycieli nauczania początkowego do pracy z dziećmi z odchyleniami od normy. (Próba oceny), Wyd. WSP Rzeszów, s. 228.
  4. K. Barłóg, E. Kensy, A. Mach, M. Rorat, M. Zaborniak-Sobczak (2011) Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. MITEL, s. 139.
  5. K. Barłóg red. (2017) Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły, Wyd. UR Rzeszów, s. 172.
  6. K. Barłóg red. (2015) Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych, Wyd. UR Rzeszów, 2015, s. 188.
  7. K. Barłóg, red. (2014) Systemowość oddziaływań w rehabilitacji, edukacji i psychospołecznej integracji jako przejaw troski o osobę z niepełnosprawnością. Idee Prof. A. Hulka i ich ponadczasowość w teorii i praktyce, Wyd. UR Rzeszów, s. 253.
  8. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla, M. Żakred (2013) Agresja i przemoc jako zagrożenie bezpieczeństwa i rozwoju dziecka, Dyskurs Pedagogiczny PWSTE Jarosław, T. 7, s. 310.
  9. K. Barłóg, E. Tłuczek-Tadla red. (2013) Agresja i przemoc. Współczesne konteksty i wyzwania, Dyskurs Pedagogiczny, T. 6, s. 323.
  10. K. Barłóg, D. Ochojska red. (2012) Edukacja, rehabilitacja i terapia osób oczekujących wsparcia, Dyskurs Pedagogiczny, Nr 2, s. 305.
  11. K. Barłóg, A. Mach, M. Zaborniak-Sobczak red. (2012) Odkrywanie talentów. Wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji, Wyd. UR Rzeszów, s. 254.
  12. K. Barłóg, E. Kensy, M. Rorat (2012) Możliwości i strategie zwiększania szans edukacyjnych, Wyd. UR Rzeszów, s. 242.
  13. K. Barłóg red. (2012) W dyskursie pedagogicznym i edukacyjnym doby współczesnej, Wyd. PWSTE Jarosław, s. 361.

 

Wybrane artykuły:

  1. K. Barłóg(2016) Life Goals and Sense of Meaning or Meaninglessness of life in Young People with Disabilities (w) INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES,ARES UNIVERSITY, HOUSTON, USA, Vol. (5), Issue (2) , September, ISSN: 2325-775X, s. 78-88.

http://arees.org/journal/wp-content/uploads/2016/10/8LifeGoalsandSenseofMeaningor.pdf

  1. K. Barłóg (2013) Life as challenge for Young people with limited ability (w) Chosen topic of supporting persons with a disability, J. Baran, T. Cierpiałowska, red. Wyd. Impuls Kraków, s. 25-40, ISBN 978-83-7850-301-9.

 

Uczestniczy w wielu konferencjach, kongresach naukowych:

INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION, 14 th BIENNAL CONFERENCE THE UNIVERSITY OF LOWER SILESIA, /June 2015/.

http://www.iase.org/biennialconference.htm

 

 

Organizator Konferencji Naukowych:

„Współczesne tendencje w pedagogice specjalnej” – 2016 r. Zakład Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiczny UR Rzeszów.

 

 

 

oraz studenckich konferencji naukowych:

 

„Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością” Rzeszów 2016

 

"Autyzm – wyzwaniem współczesnej szkoły" Rzeszów 2015

 

 

Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych

I nagroda w kategorii: Opiekun Naukowy Roku 2016 oraz statuetka w Ogólnopolskim Konkursie StRuNa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow