Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

DR HAB. IRENEUSZ KAWECKI

profesor nadzwyczajny UR

kierownik Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Metodologii

 

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 Rzeszów

e-mail: irkaw@pro.onet.pl

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

Edukacyjne badania jakościowe, tożsamość emigrantów oraz uczniów szkół polskich poza granicami kraju, migracje, socjologia edukacji;

 

WYBRANE PUBLIKACJE (wydane po roku 2000):

  1. Publikacje książkowe:

 

  • Wprowadzenie do wiedzy o szkole i nauczaniu (2003), Kraków: Impuls;
  • Wiedza praktyczna nauczyciela (studium etnograficzne) (2004), Kraków: Impuls;
  • Rzecz o wiedzy nauczycielskiej (2009), Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego;
  • Kawecki Ireneusz, Trusz Sławomir, Kwatera Anna , Majerek Bożena, (2015), Dzieci migrantów zarobkowych: obywatele Europy czy euro-sieroty? Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego;
  • O wiedzy praktycznej nauczyciela (na przykładzie nauczyciela matematyki), (2000) [w:] Pedagogika w pokoju nauczycielskim, K. Kruszewski (red.), Warszawa: WSiP;
  • Bricolage w metodologii jakościowych badań edukacyjnych, (2006), [w:] Człowiek – Edukacja – Kultura, K. Rędziński (red.), Częstochowa: Wyd. Akademii im. J. Długosza;
  • Wiedza nauczyciela w neoliberalnym świecie, (2007), [w:] Nauczyciel – Tożsamość – Rozwój, R. Kwiecińska, S. Kowal, M. Szymański (red.), Kraków: Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej;
  • Nauczanie a profesja (anglosaski punkt widzenia), (2008), [w:] Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, Studia Paedagogica I, t. 50, M. J. Szymański (red.), Kraków: Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej;
  • Dane wizualne w badaniach pedagogicznych (2009), [w:] Pedagogika Kultury, T. V, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej;
  • Research on „Euro-orphans”, (2009), [w:] Hochschule und Schule In der Internationalen Diskussion: chancen und risiken neuer entwicklungen, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren;
  • Grupy interesów w polskiej polityce oświatowej, (2010), [w:] Paradygmaty oświatowe i edukacja nauczycieli, (red.) W. Kremen, T. Lewowicki, S. Sysojewa, Warszawa – Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP i Uniwersytet Pedagogiczny;
  • Badanie uniwersytetu jako instytucji z wykorzystaniem etnografii, (2010), [w:] Student na współczesnym uniwersytecie – ideały i codzienność, D. Pauluk (red. nauk.), Impuls: Kraków.

 

Wystąpienia na konferencjach międzynarodowych (po roku 2000):

 

  • Mierzenie jakości pracy szkoły. Doświadczenia polsko-szkockie, (2001), IV Międzynarodowa Konferencja „Edukacja alternatywna”, Łódź;
  • Ewaluacja, jako instrument doskonalenia pracy instytucji edukacyjnych i społecznych, (2003), III Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie”, Kraków;
  • Czy nauczanie jest zawodem? – brytyjski i amerykański punkt widzenia. (czerwiec 2004) IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Państwo, gospodarka, społeczeństwo w XXI wieku”, Kraków;
  • Pedagogical content knowledge of the fine arts and the history teachers, (wrzesień 2004), Europejska Konferencja Badań Edukacyjnych, ECER 2004, University of Crete – Rethymno, Greece;
  • Bricolage w badaniach jakościowych, (kwiecień 2005), V Międzynarodowa Konferencja „Edukacja Alternatywna”, Łódź;      
  • Pedagogical content knowledge of history teachers and the way of help on pupil learning, (wrzesień 2005), Europejska Konferencja Badań Edukacyjnych, ECER 2005, University College Dublin, Dublin, Ireland; 
  • Pedagogical content knowledge of Polish and Lithuanian History Teachers, (listopad 2007), Konferencja Scottish Educational Research Association, SERA 2007, University of Dundee, Perth, Scotland;
  • Creation of local educational policy, (listopad 2008), Konferencja Scottish Educational Research Association, SERA 2008, Perth, Scotland;
  • Researching of Euro-orphans, “Opportunities and Risks in Present – Day Developments in Universities and Schools, 30 March – 2 April 2009, The International Academy for the Humanization of Education, The University of Hildesheim, Germany;
  • Interests Groups in Educational Policy in Poland, Improving Education – Choices and Chances, Konferencja Scottish Educational Research Association, SERA 2009, University of Glasgow, November 2009, Perth, Scotland;
  • Grupy interesów w polskiej polityce oświatowej, Konferencja Polsko – Ukraińska „Paradygmaty oświatowe i edukacja nauczycieli”, (kwiecień 2010), Warszawa – Kraków;
  • The educational situation of circular migrants' children in Poland, I. Kawecki, A. Kwatera, B. Majerek, S. Trusz, (marzec 2010), ”Bildung in der Demokratie”, 22. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Mainz (Germany);
  • Interests groups in Polish’ Educational Policy, konferencja „Education and Politics”, Beit Berl College, (luty 2011), Izrael;
  • Co początkujący nauczyciel wiedzieć i umieć powinien – w świetle przekonań L. Darling – Hammond, konferencja European Network on Teacher Education Polices ENTEP “Zmieniająca się rola nauczycieli w Unii Europejskiej”, (maj 2012), Wrocław.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow