Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

DR EWA TŁUCZEK-TADLA

adiunkt

w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Metodologii

 

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Ogólnej i Metodologii

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

e-mail: etluczek@wp.pl

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

Edukacja obywatelska szkolna i pozaszkolna młodzieży, samorządność uczniowska, działalność organizacji pozarządowych, wolontariat, ewaluacja w edukacji.

WYBRANE PUBLIKACJE:

  1. Edukacja obywatelska w stowarzyszeniu młodzieżowym. Studium teoretyczno-empiryczne, Wyd. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2012;
  2. System wychowania liberalnego, w: W dyskursie pedagogicznym i edukacyjnym doby współczesnej, red. K. Barłóg, Wyd. PWSTE w Jarosławiu, Jarosław 2012;
  3. Dziadkowie i ich wnuki – czy i kto dzisiaj uczy patriotyzmu, w: Medzigeneracne mosty, red. B. Balogova, Presov 2012;
  4. Działalność stowarzyszeń młodzieżowych i samorządności uczniowskiej a wychowanie – nie tylko obywatelskie – polskich gimnazjalistów, w: Gimnazjum. Założenia – Obawy – Rzeczywistość, red. A. Famuła-Jurczak, Wyd. Liber Duo, Zielona Góra 2011;
  5. Socjalizacja obywatelska polskiej młodzieży a jej „deficyt obywatelstwa”. Kontekst szkolny i pozaszkolny, w: Fenomen Premeny Vo Vzdelavani Kvalifikacii A Socialnej Pomoci, red. A. Tokarova a kolektiv, Presov-Rzeszów 2011 (wersja online);
  6. Young people’s involvement In non-govermental organizations vs. The development of human resources, w: Socialni pedagogika v souvislostech globalni krize, red. M. Bargel, E. Jarosz, M. Jüzl, Institut Mezioborovych Studii Brno, Brno 2011;
  7. Wolontariusz w Polsceosoba pożądana czy marginalizowana?, w: Studia z Teorii Wychowania, red. B. Śliwerski, M. Kowalski, Nr 1, GWP, Gdańsk 2010;
  8. Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia „Parlament Młodzieży” z Przemyśla (komunikat z badań), w: Edukacja alternatywna XXI wieku, red. Zb. Melosik i B. Śliwerski, Wyd. Impuls, Poznań-Kraków 2010;
  9. (współautor A. Famuła-Jurczak), Zasoby środowiskowo-szkolne (część I) w: Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, red. M. Dudzikowa i R. Wawrzyniak-Beszterda, T. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2010;
  10. (współautor A. Famuła-Jurczak), Oferta pozalekcyjna  w: Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne, red. M. Dudzikowa i R. Wawrzyniak-Beszterda, T. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2010;
  11. Social activity of senior citizens In Poland In the years 1998-2009 – the scale of phenomenos, motifs and consequences, w: Elan vital w pristore medzigeneracnych vztahov. Zbornik prispevkov z konferencji s medzinarodnou ucaston 15.01.2010 v Presove, (ed.) B. Balogova, Presovska univerzita v Presove Filozoficka fakulta, Presov 2010;
  12. Edukacja do demokracji w Polskiej szkole – z perspektywy doświadczeń członków stowarzyszenia „Parlament Młodzieży” z Przemyśla, w: Szkoła w świetle wiedzy potocznej. Wybrane aspekty teorii i praktyki, red. E. Kobyłecka, A. Famuła-Jurczak,  Wyd. PTP Oddział Poznań, Poznań 2009.

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow