Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

DR DOROTA SZUMNA

adiunkt

w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

e-mail: szumnad@gmail.com

 

 

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • Nauczanie i uczenie się we współczesnej szkole, ze szczególnym uwzględnieniem
    I etapu edukacyjnego. 
  • Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli.
  • Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły.
  • Proces komunikowania się na lekcji.

 

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

  1. Dorota Szumna, Aktywny uczeń na I etapie edukacyjnym – od idei do codziennych wyborów zawodowych, „Edukacja – Technika – Informatyka” Kwartalnik Naukowy 2016, nr 3(17).
  2. Mariusz Kalandyk, Dorota Szumna, Szkoła na drodze (r)ewolucji?, „Kwartalnik Edukacyjny” 2016, nr 1(84).
  3. Dorota Szumna, Przygotowanie nauczycieli klas I–III szkoły podstawowej do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem TI, „Edukacja – Technika – Informatyka” Kwartalnik Naukowy 2015, nr 4(14).
  4. Dorota Szumna, Mariusz Kalandyk, Nauczanie jako tworzenie warunków do aktywnego uczenia się. Cz. 1, „Kwartalnik Edukacyjny” 2014, nr 2(77).
  5. Dorota Szumna, Mariusz Kalandyk, Nauczanie jako tworzenie warunków do aktywnego uczenia się. Cz. 2, „Kwartalnik Edukacyjny” 2014, nr 3 (78).
  6. Dorota Szumna, Jak nie mówić w szkole, czyli w trosce o przyjazne relacje nauczyciela i uczniów edukacji wczesnoszkolnej, [w:] U. Szuścik, B. Oelszlaeger-Kosturek (red.), Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 1. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014.
  7. Dorota Szumna, Wczesna edukacja dziecka – czas transmisji czy aktywnego zdobywania wiedzy?, [w:] S. Pusz, E. Dolata (red.), Wczesna edukacja dziecka. Implikacje do praktyki pedagogicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2013.
  8. Dorota Szumna, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, „Kwartalnik Edukacyjny” 2013, nr 2(73).
  9. Dorota Szumna, Komunikacja nauczyciel – uczeń jako interakcja asymetryczna, [w:] A. Kucharski, M. Stencel (red.), Homo sapiens – Homo communicans, W.N. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011.

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow