Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

dr ANNA WAŃCZYK-WELC

 

adiunkt

w Zakładzie Psychologii

 

Kontakt:

Zakład Psychologii

ul. ks. J. Jałowego 24

35-959 RZESZÓW

e-mail: awanczyk@univ.rzeszow.pl

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

Moje prace badawcze i teoretyczne dotyczą szeroko ujmowanych zagadnień psychologii rozwojowej, szczególnie określonych aspektów psychospołecznego funkcjonowania dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Ponadto interesują mnie zagadnienia z psychologii społecznej, mieszczące się w dwóch obszarach. Po pierwsze  koncentrujące się wokół konfliktów interpersonalnych i ich konstruktywnego rozwiązywania (poprawna komunikacja interpersonalna, mediacje, negocjacje). Po drugie dotyczące kwestii postaw społecznych, stereotypów i uprzedzeń.

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

  1. Wańczyk, A. (2004). Komunikacja za pośrednictwem sieci komputerowych a interakcje rodzinne i rówieśnicze młodzieży: perspektywa polska i amerykańska. W: M. Radochoński i B. Przywara (red.), Jednostka – grupa – cybersieć. Psychologiczne, społeczno-kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, s. 29-42 (współautor: Mieczysław Radochoński).
  2. Wańczyk, A. (2005). Poziom rozwoju dziecka a percepcja treści komiksowych. W: M. Ledzińska, G. Rudkowska i L. Wrona (red.), Psychologia współczesna: oczekiwania i rzeczywistość. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, s. 265-283.
  3. Wańczyk-Welc, A. (2007). Młodzież akademicka wobec wyznawców innych religii. W: E. I. Laska (red.), Edukacja nauczycieli wobec przemian szkoły. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 92-111.
  4. Wańczyk-Welc, A. (2009). Stereotypowe spostrzeganie wyznawców religii muzułmańskiej na tle innych grup wyznaniowych w badaniach studentów Polski południowo-wschodniej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, Pedagogika i Psychologia, 5. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 161-193 (współautor: Kazimierz Gelleta).
  5. Wańczyk-Welc, A. (2011). Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich jako możliwości indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. W: E. Skrzetuska (red.), Problemy edukacji wczesnoszkolnej. Indywidualizacja – socjalizacja – integracja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 53-62 (współautorka: Teresa Piątek).
  6. Wańczyk-Welc, A. (2011). Percepcja dziecka zdolnego w wychowaniu przedszkolnym. W: W. Błażejewski, Cz. Lewicki i E. Szal (red.), Uczeń zdolny w rodzinie i szkole. Jarosław: Wydawnictwo PWSTE, Dyskurs Pedagogiczny, tom 1, s. 245-273 (współautorka: Teresa Piątek).
  7. Wańczyk-Welc, A. (2012). Rola samooceny nauczyciela w kształtowaniu twórczych relacji z uczniami i rodzicami. W: K. Barłóg, A. Mach i M. Zaborniak-Sobczak (red.), Odkrywanie talentów. Wybrane problemy diagnozy wspierania rozwoju i edukacji. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 186-207 (współautorka: Małgorzata Marmola).

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow