Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

dr ANETA LEW-KORALEWICZ

adiunkt

w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

e-mail: aneta.lew@o2.pl

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

- wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju,

- zaburzenia ze spektrum autyzmu,

- zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami rozwoju,

- stosowana analiza zachowania,

- rozwijanie mowy i komunikacji u dzieci z niepełnosprawnością.

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Praca na stanowisku pedagoga / logopedy w:

- Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzeszowie

- Poradni Autyzmu

- Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci

- Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM (obecnie)

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

  • Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej [w:] K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik (red.), Kierunki zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej, Wyd. UR, Rzeszów 2010
  • Dziecko z autyzmem w środowisku społecznym – perspektywy integracji [w:] I. Chrzanowska, B. Jachimczak, D. Podgórska-Jachnik (red.), Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu, Inny wobec wyzwań współczesnego świata, Wyd. WSP, Łódź 2011
  • Problem podmiotowości w terapii dzieci z autyzmem [w:] K. B. Kochan, E. M. Skorek (red.), Janusz Korczak i oblicza dzieciństwa, tom 2: Aktualności poglądów Janusza Korczaka w XXI wieku, Wyd. UZ, Zielona Góra 2012
  • Rola rodziny w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w opiniach rodziców i terapeutów, [w:] J. Baran, G. Gunia (red.) Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, Kraków, Impuls 2013
  • Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju – perspektywa edukacyjna [w:] Kwartalnik Edukacyjny 1 (72), 2013
  • Dziecko z zaburzeniami ekspresji słownej – efektywność metod stosowanej analizy zachowania w terapii, [w:] I. Chrzanowska, B. Jachimczak, K. Pawelczak (red.), Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu, W poszukiwaniu pozytywów, Wyd. UAM, Poznań 2013
  • Stosowana analiza zachowania – zastosowanie teorii uczenia się w praktyce edukacyjnej [w:] Kwartalnik Edukacyjny 3 (74), 2013
  • Terapia mowy dzieci z autyzmem w kontekście stosowanej analizy zachowania, [w:] Forum Logopedyczne Nr 22/2014
  • Wspieranie rozwoju małego dziecka z autyzmem w ujęciu stosowanej analizy zachowania [w:] K. Barłóg (red.) Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, UR Rzeszów 2015
  • Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem [w:] A. Myszka (red.) Głos – Język – Komunikacja, UR Rzeszów 2015

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow