Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

DR ANETA LEW-KORALEWICZ

adiunkt

w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej

 

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 Rzeszów

e-mail: alew@ur.edu.pl, aneta.lew@o2.pl

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju,
  • terapia zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami rozwoju,
  • stosowana analiza zachowania,
  • rozwijanie mowy i komunikacji u dzieci z niepełnosprawnością.

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

Praca na stanowisku pedagoga/logopedy w:

  • Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Rzeszowie,
  • Poradni Autyzmu,
  • Ośrodku Rehabilitacji Dziennej dla Dzieci,
  • Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM (obecnie).

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

Monografia:

Zachowania trudne małych dzieci z zaburzeniami rozwoju – uwarunkowania, profilaktyka, terapia, Wyd. UR, Rzeszów 2017

Artykuły w czasopismach i monografiach:

  • Opieka nad dzieckiem z autyzmem elementem systemu pomocy społecznej [w:] K. Duraj-Nowakowa, U. Gruca-Miąsik (red.), Kierunki zmian w pedagogice opiekuńczej i pracy socjalnej, Wyd. UR, Rzeszów 2010
  • Dziecko z autyzmem w środowisku społecznym – perspektywy integracji [w:] I. Chrzanowska, B. Jachimczak, D. Podgórska-Jachnik (red.), Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu, Inny wobec wyzwań współczesnego świata, Wyd. WSP, Łódź 2011
  • Problem podmiotowości w terapii dzieci z autyzmem [w:] K. B. Kochan, E. M. Skorek (red.), Janusz Korczak i oblicza dzieciństwa, tom 2: Aktualności poglądów Janusza Korczaka w XXI wieku, Wyd. UZ, Zielona Góra 2012
  • Rola rodziny w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju w opiniach rodziców i terapeutów, [w:] J. Baran, G. Gunia (red.) Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, Kraków, Impuls 2013
  • Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju – perspektywa edukacyjna, Kwartalnik Edukacyjny 1 (72), 2013
  • Dziecko z zaburzeniami ekspresji słownej – efektywność metod stosowanej analizy zachowania w terapii, [w:] I. Chrzanowska, B. Jachimczak, K. Pawelczak (red.), Miejsce innego we współczesnych naukach o wychowaniu, W poszukiwaniu pozytywów, Wyd. UAM, Poznań 2013
  • Stosowana analiza zachowania – zastosowanie teorii uczenia się w praktyce edukacyjnej, Kwartalnik Edukacyjny 3 (74), 2013
  • Terapia mowy dzieci z autyzmem w kontekście stosowanej analizy zachowania, Forum Logopedyczne Nr 22/2014
  • Wspieranie rozwoju małego dziecka z autyzmem w ujęciu stosowanej analizy zachowania [w:] K. Barłóg (red.) Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością, UR Rzeszów 2015
  • Rola diagnozy funkcjonalnej w planowaniu terapii logopedycznej dzieci z autyzmem [w:] A. Myszka (red.) Głos – Język – Komunikacja, UR Rzeszów 2015
  • Terapia neurologopedyczna dziecka z zespołem Lennoxa-Gastauta – studium przypadku [w:] A. Myszka E. Oronowicz-Kida (red.) Głos – Język – Komunikacja 3, UR Rzeszów 2016
  • Umiejscowienie kontroli rodzicielskiej matek a ich współpraca ze specjalistami w procesie terapii dzieci z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego, Forum pedagogiczne 2017/2
  • Kompetencje społeczne a funkcjonowanie ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej [w:] K. Barłóg (red.) Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły UR Rzeszów 2017
  • Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii [w:] K. Barłóg (red.) Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością. UR Rzeszów 2017
  • Edukacja inkluzyjna dzieci z autyzmem w perspektywie ich rodziców, Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej 2017, t. VI
  • Kompetencje komunikacyjne a zachowania trudne u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością [w:] K. Parys, M. Pasteczka, J. Sikorski (red.) Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. Konteksty indywidulane i środowiskowe, Wyd. UP Kraków 2017
  • Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opiniach ich nauczycieli, Student Niepełnosprawny: szkice i rozprawy. 2018, z. 18 (11)
  • Zachowania trudne a satysfakcja z życia matek dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania, II/2018 (27)

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow