Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

DR ALICJA KUBIK

Starszy wykładowca

w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej

ul. Ks. J. Jałowego 24

35-010 RZESZÓW

 e-mail:  a.kubik@ur.edu.pl

 tel. (17) 8721823

 

 

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • pedagogika wczesnoszkolna
  • metodyka nauczania w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
  • funkcjonowanie w przedszkolu i szkole dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

  1. Uczestnictwo nauczyciela w wychowaniu językowym dzieci siedmio-  i dziesięcioletnich. W: Literatura i sztuka a wychowanie. Pod red. J. Kidy, Rzeszów 2001, s. 223 – 229.
  2. Rola ćwiczeń frazeologicznych w rozumieniu słownictwa obcego przez uczniów klas  I-III. Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t. 16, pod red. H. Synowiec. Katowice 2001, s. 125 – 139.
  3. Testy słownikowe w badaniu umiejętności językowych uczniów klas początkowych.     W służbie szkole i nauce, pod red. A. Maszkego. Rzeszów 2001, s. 137 – 143.
  4. Kultura a kształtowanie pojęć historycznych u uczniów w młodszym wieku szkolnym. W: Konteksty kulturowe w szkolnej edukacji językowej w Polsce i za granicą, pod red. J. Kidy i L. Wowk, Rzeszów 2002, s. 159 – 170.
  5. Słownictwo wartościujące w podręczniku „Wesoła szkoła”. W: Edukacja humanistyczna, aksjologiczna i estetyczna w świetle programów oświatowych, pod red. J. Kidy. Rzeszów 2003, s. 249 – 253.
  6. Podstawy edukacji europejskiej w nauczaniu zintegrowanym. W: Język, kultura, nauczanie i wychowanie, pod red. J. Kidy. Rzeszów 2004, s. 31 – 38.
  7. Metody nauczania w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej – relacja z badań.      W: Język, kultura, nauczanie i wychowanie, pod red. J. Kidy. Rzeszów 2004, s. 142 – 147.
  8. Z badań nad językiem mówionym nauczycieli klas początkowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego 24. Seria Pedagogiczna. Pedagogika i Psychologia 2, pod red. J. Potocznego. Rzeszów 2004, s. 66 – 73.
  9. Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej – teoria a rzeczywistość.         W: Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości. Teoria i praktyka pedagogiczna, pod red. J. Szempruch. Rzeszów 2006, s. 119 – 129.
  10. O wychowaniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym. W: Koncepcje pomocy człowiekowi w teorii i praktyce,  pod red. Z. Frączek i B. Szluz. Rzeszów 2006, s. 239 – 247.
  11. Praca z wierszem w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej teoria a rzeczywistość szkolna. Zeszyty Naukowe UR. Pedagogika i Psychologia 3, pod red. J. Szempruch. Rzeszów 2006, s. 187 – 197.
  12. Aspekty procesu integracji europejskiej w opinii studentów (współautorka – Anna Hadała). W: Procesy globalizacji a kształcenie nauczycieli. Spojrzenie międzykulturowe, pod red. S. Dylaka, R. Pęczkowskiego, P. Denicolo. Poznań – Rzeszów 2006, wersja elektroniczna.
  13. Kompetencja komunikacyjna uczniów nauczaniu zintegrowanym. W: Kultura, literatura i sztuka w edukacji językowej w świetle badań empirycznych, pod red. J. Kidy. Rzeszów 2007, s. 343 – 350.
  14. Z badań nad nabywaniem kompetencji fonologicznej dzieci rozpoczynających naukę czytania. W: Nauczyciel wobec wczesnej edukacji dzieci, pod red. E.I. Laski. Rzeszów 2007, s. 26-33.
  15. Rola aktywności twórczej w kształceniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym. Zeszyty Naukowe UR 58. Seria Pedagogiczna. Pedagogika i Psychologia 5, pod red. A. Batiuk, E.I. Laski, K. Szmyda. Rzeszów 2009, s. 291 -297.
  16. Potrzeby edukacyjne dzieci „ryzyka dysleksji” – teoria a praktyka szkolna. W: Szkoła i jej wychowankowie. Między tradycją a wyzwaniami edukacji przyszłości, pod red. M. Chodkowskiej i M. Uberman. Rzeszów 2010, s.356 – 362.
  17. Płaszczyzny integracji w edukacji wczesnoszkolnej – mit czy rzeczywistość. W: Szkoła wobec wyzwań XXI wieku. Aplikacje edukacyjne, tradycje i kontynuacje wartości.   T. II, pod red. K. Szmyda, E. Dolaty i A. Śniegulskiej. Wyd. UR. Rzeszów 2012,       s. 112 – 125.
  18. Prawa dziecka w pedagogice Janusza Korczaka. W: W trosce o dziecko. Rozważania w kontekście pedagogiki Janusza Korczaka, pod red. A. Bajorek, K. Serwatko,          A. Śniegulskiej. Sanok 2012, s. 65 – 82.
  19. Kompetencja komunikacyjna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W: Wczesna edukacja dziecka. Implikacje do praktyki pedagogicznej. Pod red. E. Dolaty, S. Pusz. Wydawnictwo UR. Rzeszów 2013, s. 125 – 138.

                                                                                                     

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow