Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

MGR AGNIESZKA WRÓBEL-CHMIEL

asystent

w Katedrze Pedagogiki Resocjalizacyjnej

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Katedra Pedagogiki Resocjalizacyjnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-010 Rzeszów

e-mail: a.wrobel_chmiel@interia.pl

 

 

ZAINTERESOWANIA NAUKOWE:

  • wychowanie i resocjalizacja nieletnich niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
  • prawne, kryminologiczne i penitencjarne aspekty wykonywania kary pozbawienia wolności,
  • przestępczość seksualna wśród dorosłych i nieletnich,
  • problematyka rodziny w genezie przestępczości i w resocjalizacji sprawców.

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

  • staż w Zakładzie Karnym w Rzeszowie na stanowisku referent ds. zatrudnienia osadzonych (05.2014 – 09.2014)

 

WYBRANE PUBLIKACJE:

  • Wartości i postawy młodzieży dostosowanej i niedostosowanej społecznie wobec zachowań przestępczych, [w:] „Innowacje psychologiczne” nr 2 (2013), s. 35-47
  • Rola i autorytet ojca w percepcji mężczyzn przebywających w izolacji penitencjarnej, [w:] Ojcostwo: rodzaje i formy, pod red. J. Zimnego, Stalowa Wola 2014, s. 741-756
  • Kształtowanie i wzmacnianie postaw rodzicielskich skazanych ojców w kontekście procesu readaptacji społecznej, [w:] „Pedagogia Ojcostwa” nr 12 (1/2016), s. 115-130
  • „W rodzinie (nie) wszyscy jesteśmy ważni…” – o (nie) respektowaniu zasad wychowania rodzinnego przez matki przebywające w izolacji więziennej, [w:] Współczesna rodzina: aspekty społeczno-prawne, pod red. A. Szluz, B. Szluz, M. Urbańska, Rzeszów 2017, s. 201-214
  • Praca w warunkach izolacji więziennej a poczucie sensu życia skazanych odbywających kary długoterminowe, [w:] „Probacja” nr 1 (2017), s. 69-89
  • Kary fizyczne w wychowaniu dzieci w percepcji rodziców odbywających karę pozbawienia wolności, [w:] „Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” nr 4 (2017), s. 147-165
  • Nagrody i kary dyscyplinarne w praktyce penitencjarnej, a poczucie sensu życia więźniów długoterminowych, [w:] „Przegląd Więziennictwa Polskiego” nr 97 (2017), s. 19-38
  • Dolegliwości uwięzienia odczuwane przez skazanych długoterminowych – sprawców zabójstw, [w:] „Probacja” nr 3 (2018), s. 29-49
  • Edukacja zawodowa skazanych szansą na lepszą przyszłość dla kobiet i mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności – Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój POWER, [w:] „Edukacja – Technika – Informatyka” nr 4 (2018), s. 288-293
  • Bartkowicz Z., Wróbel-Chmiel A., Postawy rodzicielskie matek i ojców odbywających karę pozbawienia wolności, [w:] „Resocjalizacja Polska” nr 15 (2018), s. 135-148

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow