Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

SYLWETKA ABSOLWENTA

PEDAGOGIKA, SPECJALNOŚĆ: PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

STUDIA I STOPNIA

PROFIL OGÓLNOAKADEMCIKI

 

Absolwent studiów I stopnia na specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza powinien dysponować podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto powinien posiadać wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie).

Powinien także opanować praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych (w tym o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

Studia są podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania zawodowego, rozwinięcia umiejętności refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej.

Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe do pracy w charakterze wychowawcy i  pedagoga w:

  • różnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
  • placówkach oświatowych (w tym w żłobku),
  • szkole podstawowej i gimnazjum,
  • wybranych instytucjach pomocy społecznej,
  • sądownictwie.

Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne.

 

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

PEDAGOGIKA, SPECJALNOŚĆ: PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA, STUDIA II STOPNIA

PROFIL OGÓLNOAKADEMICKI

 

Absolwent studiów II stopnia na specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza powinien dysponować rozszerzoną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto powinien posiadać wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie).

Powinien także opanować w stopniu rozszerzonym praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych (w tym o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

Studia są podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania zawodowego, rozwinięcia umiejętności refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej.

Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe do pracy w charakterze wychowawcy i  pedagoga w:

  • różnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
  • placówkach oświatowych (w tym w żłobku),
  • szkołach,
  • poradniach specjalistycznych,
  • wybranych instytucjach pomocy społecznej,
  • sądownictwie.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow