Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

Sprawozdanie z Sympozjum Naukowego pt. „Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością”, zorganizowanego przez studentów z Koła Naukowego Pedagogów i Pedagogów Specjalnych na Wydziale Pedagogicznym UR dnia 19 grudnia 2016r.

 

            Celem Sympozjum była prezentacja wyników badań naukowych, wspólna wymiana doświadczeń oraz dyskusja na temat zarówno klasycznych już, tradycyjnych jak i nowatorskich metod i form pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością. Sympozjum zostało zorganizowane w ramach grantu studenckiego Prorektora ds. Nauki. W wydarzeniu wzięło udział około 100 studentów pedagogiki i innych kierunków UR oraz doktoranci i studenci z innych zaprzyjaźnionych uczelni, w tym 45 występujących czynnie z referatami.

            Uroczystego otwarcia Sympozjum dokonali J. M. Rektor prof. dr hab. Sylwester Czopek, Prodziekan Wydziału Pedagogicznego ks. dr hab. prof. UR Janusz Miąso oraz pani Prodziekan dr Aleksandra Mach.

            Zwieńczeniem części wstępnej był występ artystyczny w wykonaniu studentów, wśród których zaprezentował się m. in. duet muzyczny „Aperimus”, składający się z Magdaleny Gadamskiej (śpiew) oraz Grzegorza Dziedzica (gitara) pt. „Bóg przyszedł na świat” do wiersza ś.p. ks. Zbigniewa Jana Czuchry MS.

            W obradach plenarnych, które prowadziła: dr hab. prof. UR Krystyna Barłóg oraz dr Aleksandra Mach referaty zaprezentowali m. in.: Natalia Kwoka (studentka UR) wystąpienie pt. „Metoda Ośrodków Pracy M. Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności”, Michał Zapartek (student UR), referat z wykorzystaniem tłumacza j. migowego pt. „Relacje i problemy osoby niesłyszącej”, Piotr Pyrcz (doktorant UMCS w Lublinie) ref. pt. „ Aktywna rehabilitacja jako metoda wieloaspektowego usprawniania dziecka z niepełnosprawnością”, Marta Lubas (doktorantka UR) z ref. pt. „Praca indywidualna czy grupowa jako formy pracy z uczniem z autyzmem w szkole masowej”, dr Joanna Leśniak (PSOzUU) z referatem pt. „Mieszkam sam. Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną”.

            W sekcji I pt. „Terapie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością” moderatorami były panie dr Izabela Marczykowska i dr Maria Kocór. W sekcji tej zaprezentowano dwanaście referatów głównie dotyczących metod pracy z dziećmi z niepełnosprawnością, jak m. in. Metoda Dobrego Startu, Denisona, W. Sherborne, senolastyka, muzykoterapia, biblioterapia, bajki relaksacyjno-terapeutyczne, dogoterapia, artrterapia, biblioterapia i inne.

            Sekcja II, której moderatorami były panie dr Aleksandra Mach i dr Wiesława Walc pt. „Formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością” obejmowała 11 wystąpień z referatami na ten temat.

            Natomiast sekcja III pt. „Praca z dziećmi z niepełnosprawnością” prowadzona przez dr hab. prof. UR Krystyna Barłóg obejmowała 11 referatów dotyczących pracy z dziećmi z niepełnosprawnością: dzieci z mukowiscydozą, z chorobą przewlekłą, z dzieckiem z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną, z podkreśleniem roli rodziny oraz specjalistów.

            Dużym zainteresowaniem cieszyły się również warsztaty dla chętnych studentów przygotowane przez: Wydawnictwo Epideixisz Krakowa „Pomyśl-Ułóż – Sprawdź” PUS.

 

 

Organizatorzy Sympozjum:

Studenckie Koło Naukowe Pedagogów i Pedagogów Specjalnych

 

 

 

dr hab. prof. UR Krystyna Barłóg

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow