Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

KOŁO NAUKOWE PEDAGOGÓW I PEDAGOGÓW SPECJALNYCH

 

Opiekun: dr hab. Prof. UR Krystyna Barłóg

 

Zarząd koła:

Przewodniczący: Klaudia Sabat-Zabłotni, Maciej Kokoszka 

Wiceprzewodniczący: Dominika Karcz

Sekretarz: Katarzyna Ginalska, Barbara Świętyniowska

Kronikarz: Dominika Szewc

 

Kontakt:

Wydział Pedagogiczny,

Zakład Pedagogiki Specjalnej

ul. ks. J. Jałowego 24

35-959 RZESZÓW

e-mail:

krystyna_barlog@tlen.pl

kmaciek1018@gmail.com

 

Misja koła:

Poznanie wielokontekstowości funkcjonowania osób z niepełnosprawnością, metod i form pracy z osobami z niepełnosprawnością, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Cele:

  • Próba prowadzenia profesjonalnych badań naukowych,
  • Poznanie różnych obszarów funkcjonowania osób, a szczególnie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością,
  • Organizowanie konferencji, sympozjów naukowych, prezentacja badań naukowych prowadzonych przez koło,
  • Organizowanie spotkań, wykładów wybitnych profesorów oraz innych osób zajmujących się podejmowaną przez koło problematyką,
  • Poznanie metod i form pracy z osobami z niepełnosprawnością, a szczególnie z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • Nawiązanie współpracy z instytucjami, organizacjami stowarzyszeniami, specjalistami zajmującymi się pomocą dla osób z niepełnosprawnością oraz wsparciem dla ich rodzin,
  • Organizowanie interesujących warsztatów dla studentów koła,
  • Organizowanie spotkań dla dzieci o zagrożonym rozwoju, ich rodziców i opiekunów,
  • Organizowanie spotkań dla rodziców, rodzin dzieci o zagrożonym rozwoju oraz ze specjalistami,
  • Wyjazdy studentów koła do innych ośrodków akademickich oraz do instytucji specjalistycznego wsparcia.
  • Nawiązanie kontaktu z innymi kołami naukowymi z innych uczelni, które podejmują podobną problematykę,
  • Integracja członków KNPiPS celem wymiany doświadczeń i poglądów,
  • Stała współpraca studentów KNPiPS z instytucjami pomocowymi oraz ze studentami z ograniczeniami sprawności,
  • Rozpowszechnianie wyników badań prowadzonych przez członków koła na konferencjach i sympozjach oraz publikacja uzyskanych wyników z badań w studenckich Zeszytach Naukowych i innych pracach pod redakcją.

 

Zadania:

Zadania zawierają się w następujących problemach badawczych:

  1. Rodzina jako system  wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia.
  2. Między inkluzją a tendencjami do wykluczania.
  3. Poczucie sensu i jakości życia osób z niepełnosprawnością oraz ich rodziny.
  4. Hierarchia wartości  oraz postawy wobec inkluzji osób wspomagających.
  5. Empatia w pomocowych oddziaływaniach wspomagających.
  6. Trajektoria cierpienia, postawy rodziców, rodzeństwa, dziadków wobec dziecka z niepełnosprawnością.
  7. Diagnoza dla rozwoju: diagnozowanie potencjałów, specjalnych potrzeb uczniów ze SPE.
  8. Metody i formy pracy z dziećmi z niepełnosprawnością.
  9. Edukacja włączająca – wyzwaniem dla szkoły i przestrzeni wspomagającej.
  10. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci o zagrożonym rozwoju.
  11. Wspomaganie rozwoju i odkrywanie predyspozycji do uzdolnień u dzieci.
  12. Wsparcie edukacyjne dzieci  ze SPE w szkole masowej.
  13. Gotowość szkół masowych do przyjęcia dzieci ze SPE.

 

Formy aktywności:

  • Wyjazdy do instytucji organizujących pomoc dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich rodzin,
  • Spotkania i dyskusje z osobami organizującymi pomoc dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz ich rodzin,
  • Zapraszanie teoretyków oraz praktyków zajmujących się działalnością terapeutyczną,
  • Organizowanie spotkań z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z ich rodzicami,
  • Prowadzenie badań naukowych: pilotażowych, monograficznych oraz empirycznych w zakresie oddziaływań terapeutyczno-diagnostycznych dotyczących dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera,
  • Redagowanie publikacji, oraz publikowanie w studenckich czasopismach naukowych,
  • Współpraca z kołami naukowymi funkcjonującymi przy innych uczelniach,
  • Udział w konferencjach naukowych związanych z kanonem zainteresowań Koła Naukowego,
  • Realizacja grantów naukowych.

 

Członkowie koła:

  1. Klaudia Sabat-Zabłotni
  2. Dominika Karcz
  3. Janusz Kawa
  4. Barbara Maciąg-Bebło
  5. Agnieszka Bałamut
  6. Natalia Kwoka
  7. Jaromir Kocur
  8. Dominika Szewc
  9. Barbara Świętyniowska
  10. Karolina Bieniarz
  11. Katarzyna Ginalska-Połomska
  12. Ewelina Ginalska-Rak
  13. Maciej Kokoszka
  14. Justyna Michalewska
  15. Ewa Materna
  16. Maria Bobecka
  17. Patrycja Ślusarczyk
  18. Mariola Rybka
  19. Klaudia Wantuch
  20. Agata Harłacz
  21. Justyna Bielańska
  22. Kamila Patla
  23. Karolina Cwynar
  24. Anna Dykas

 

Wydarzenia organizowane przez Koło w roku akademickim 2017/2018

 

Wydarzenia organizowane przez Koło w roku akademickim 2016/2017

  • Sympozjum naukowe „Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością”

W dniu 19.12.2016 r. na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Rzeszowskiego zostało zorganizowane Sympozjum Naukowe. Wystąpienia licznych prelegentów pozwoliły zgłębić zagadnienia dotyczące edukacji oraz rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością.

 

  • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

W dniu 2 kwietnia 2017r. na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Rzeszowskiego zorganizowany został po raz kolejny Dzień Świadomości Autyzmu (wykłady, warsztaty dla rodziców, rozmowy ze specjalistami, zabawy dla dzieci, filmy). Wydarzenie to skierowane było przede wszystkim do rodzin zmagających się z tą chorobą, nauczycieli, terapeutów oraz studentów zainteresowanych ową tematyką.


 

Publikacje wydane w roku akademickim 2016/2017

  • Monografia pt. „Metody i formy pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością”

Jest to publikacja powstała po sympozjum naukowym. Jest ona przewodnikiem metodycznym prezentującym różne formy i metody pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorami rozdziałów są pracownicy naukowo-dydaktyczni UR, specjaliści-praktycy, a także doktoranci oraz studenci.

 

  • Biuletyn gotowości rzeszowskich szkół podstawowych do przyjęcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Publikacja, która ma pomóc rodzicom w wyborze szkoły dla swojego dziecka, szkoły, która będzie odpowiednio przystosowana i gotowa do pracy wychowawczo-dydaktycznej z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Osiągnięcia Koła

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow