Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

SYLWETKA ABOLWENTA

 

PEDAGOGIKA, SPECJALNOŚĆ: PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA, STUDIA II STOPNIA

 

PROFIL OGÓLNOAKADEMICKI

 

Specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza wyposaża studentów w rozszerzoną wiedzę i umiejętności dotyczące opieki, wychowania, wsparcia i pomocy w środowisku rodzinnym oraz pozarodzinnym. Przygotowuje do podejmowania profesjonalnych działań w tym zakresie.

 

WIEDZA

Absolwent studiów II stopnia na specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza dysponujepogłębioną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i socjologiczną, niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto posiada wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie).

 

UMIEJĘTNOŚCI

Dysponuje w stopniu rozszerzonym praktycznymi umiejętnościami w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

 

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Absolwent przejawia motywację do samokształcenia i rozwoju. Przygotowany jest do podejmowania zawodowych i osobistych wyzwań związanych z profesjonalną działalnością opiekuńczo-wychowawczą.  Przejawia gotowość do realizacji indywidualnych i zespołowych działań w obszarze pedagogiki.

 

 

Absolwent uzyskuje kwalifikacje zawodowe do pracy:

  • w różnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych funkcjonujących w systemie pomocy społecznej – w charakterze wychowawcy i pedagoga,
  • w wybranych instytucjach pomocy społecznej (zatrudniających pedagogów),
  • na stanowisku asystenta rodziny,
  • w żłobku,
  • w placówkach oświatowych – w charakterze wychowawcy i  pedagoga, po uzyskaniu przygotowania pedagogicznego,
  • w szkole – w charakterze pedagoga i wychowawcy świetlicy, po uzyskaniu przygotowania pedagogicznego.

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow