Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

PEDAGOGIKA, SPECJALNOŚĆ PEDAGOGIKA MEDIALNA

STUDIA II STOPNIA, PROFIL OGÓLNOAKADEMICKI

 

Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku: pedagogika, specjalność pedagogika medialna uzyska tytuł magistra.

W toku studiów absolwent zostanie wyposażony w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w przyszłej pracy zawodowej.

 

1. Ogólne cele kształcenia dla studiów II stopnia

 

WIEDZA

W ramach specjalności pedagogika medialna student zostanie wyposażony w rozszerzoną wiedzę pedagogiczną ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień specjalnościowych z zakresu pedagogiki medialnej umożliwiającą rozumienie społeczno-kulturowych kontekstów szeroko rozumianej edukacji, korzystania ze środków masowego przekazu, tworzenia, nadawania oraz analizy przekazów medialnych w różnych formach. Ponadto uzyska wiedzę niezbędną do podjęcia pracy zawodowej związanej z funkcjonowaniem współczesnych mediów poprzez realizację między innymi takich przedmiotów jak: edukacja medialna w przestrzeni publicznej, warsztat dziennikarski, pedagogika medialna, język komunikatów medialnych, społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów, projektowanie, wykonywanie i analiza różnorodnych przekazów medialnych, technologie informacyjne, projektowanie materiałów dydaktycznych.

 

UMIEJĘTNOŚCI

Absolwent studiów II stopnia na specjalności pedagogika medialna posiada umiejętności techniczne, komunikacyjne, projektowe i metodyczne, niezbędne do sprawnego poruszania się w środowisku mediów, mass mediów i multimediów. Potrafi refleksyjnie oceniać rolę mediów w edukacji oraz wychowaniu, a także optymalnie korzystać z ich możliwości.  

 

KOMPETENCJE

Po ukończeniu studiów II stopnia na specjalności pedagogika medialna absolwent posiada rzetelne przygotowanie teoretyczne i praktyczne, zorientowane na pracę w mediach, a także w szeroko rozumianych instytucjach oświatowych, instytucjach kultury i organizacjach trzeciego sektora. Potrafi badać rzeczywistość, relacjonować ją, interpretować oraz przekazywać w różnych rodzajach mediów. Działania te podejmuje wykorzystując nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne.

 

2. Możliwości kontynuacji studiów

Uzyskanie tytułu magistra umożliwia absolwentowi tego kierunku i specjalności kontynuację kształcenia na studiach III stopnia (doktoranckich) w zakresie nauk społecznych.

 

3. Perspektywy zawodowe

Ukończenie studiów II stopnia na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika medialna, stwarza możliwość podjęcia przez absolwenta pracy zawodowej w różnego rodzaju  instytucjach oświatowych w zakresie wykorzystania mediów i technologii informacyjnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej, organizacji i funkcjonowania centrum informatyczno-dydaktycznego, marketingu i budowania wizerunku instytucji edukacyjnych. Ponadto absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w środkach masowego przekazu, redakcjach prasowych, radiowych, telewizyjnych oraz mediach elektronicznych. Po ukończeniu studiów II stopnia absolwenci stają się ekspertami z zakresu edukacji medialnej i mają umiejętności projektowania programów kształcenia uwzględniających media w edukacji, co może być wykorzystane w programach profilaktycznych w urzędach państwowych i instytucjach prywatnych, w których niezbędni są rzecznicy i specjaliści ds. kontaktów z mediami. Ponadto absolwenci znajdują zatrudnienie w agencjach reklamowych, ośrodkach kultury i w innych instytucjach, które w swojej działalności wykorzystują media i multimedia (np. świetlice środowiskowe, muzea: digitalizacja zasobów muzealnych, biblioteki w zakresie cyfrowego przetwarzania zbiorów bibliotecznych).

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow