Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

Regulamin praktyk na kierunku

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

Wydziału Muzyki

Uniwersytetu Rzeszowskiego

 

 

§1

Postanowienia ogólne

 

  1. Praktyki na Wydziale Muzyki i kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuki Muzycznej są integralną częścią planu studiów i organizowane są zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenie szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia.

 

  1. Wewnętrznym dokumentem regulującym praktyki jest zarządzenie Nr 51/2017 Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 01.08.2017 r. w sprawie: organizacji programowych praktyk zawodowych i Aneksem nr 1/2017 z dnia 30.08.2017 r. do Zarządzenia nr 51/2017 Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego z dnia 01.08.2017 r. w sprawie: organizacji programowych praktyk zawodowych.

 

 

§2

Organizacja i przebieg praktyki

 

  1. Studenci Wydziału Muzyki, kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej studiów I stopnia i II stopnia na specjalnościach: muzyka w mediach, edukacja tańca oraz prowadzenie zespołów muzycznych, są zobowiązani do odbycia 150 godzin praktyk programowych w całym cyklu kształcenia.

 

  1. Praktyka programowa podzielona jest na trzy etapy:

 

  • Dla studiów I stopnia:
  • Praktyka asystenca - 45 godzin - realizowana jest w trakcie trwania czwartego semestru II roku studiów,
  • Praktyka przedmiotowo-metodyczna - 75 godzin - ma być zrealizowana po II roku studiów w miesiącu wrześniu,
  • Praktyka artystyczna - 30 godzin - czas realizacji to piąty semestr III roku studiów.

 

  • Dla studiów II stopnia:
  • Praktyka asystenca - 45 godzin - realizowana jest w trakcie trwania drugiego semestru I roku studiów,
  • Praktyka przedmiotowo-metodyczna - 55 godzin - ma być zrealizowana po I roku studiów w miesiącu wrześniu,
  • Praktyka artystyczna - 50 godzin - czas realizacji to czwarty semestr II roku studiów.

 

  1. Na każdym z etapów studenci sami wybierają szkołę lub placówkę wychowania pozaszkolnego czy ośrodka kultury, w której będą odbywać praktykę.

 

  1. Studenci przed każdym z etapów praktyki zobowiązani są dostarczyć koordynatorowi zgodę szkoły (dokument - według wzoru) w terminie nieprzekraczalnym do 7 tygodni przed rozpoczęciem praktyk programowych.

 

 

§3

Obowiązki Koordynatora praktyk

 

  1. Koordynator praktyk sprawuje opiekę dydaktyczno-wychowawczą oraz organizacyjną nad studentami.

 

  1. Organizuje spotkanie ze studentami przed rozpoczęciem praktyk programowych, na którym zostają przedstawione zasady organizacji praktyk, w tym m.in.: 
  • zapoznanie studentów z celami praktyki, 
  • przedstawienie oraz zaprezentowanie miejsc wraz z podaniem adresów jednostek, które deklarują chęć przyjęcia studentów na praktyki,
  • przedstawienie obowiązków studenta podczas realizacji praktyki,
  • poinformowania o procedurze formalnej realizacji praktyki, tj. sposobie zgłaszania wybranego przez studenta miejsca odbycia praktyki i warunkach zaliczenia praktyk oraz możliwości zwolnienia z ich odbycia, 
  • zapoznanie z  obowiązującą dokumentacją zaliczeniową,
  • poinformowania studenta o konieczności posiadania ubezpieczenia NNW na okres trwania praktyki.

 

  1. Koordynator praktyk zobowiązany jest do zweryfikowania czy student posiada ubezpieczenie NNW na okres trwania praktyki.

.

 

§4

Obowiązki Studentów

 

  1. Studenci zobowiązani są do zawarcia ubezpieczenia w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) na okres trwania praktyk, we własnym zakresie i na własny koszt. Brak zawarcia przez studenta umowy ubezpieczenia w ww. zakresie uniemożliwia odbycie praktyki programowej.

 

  1. Studenci studiów I i II stopnia są zobowiązani w terminie 14 dni po odbytej praktyce przedmiotowo-metodycznej do dostarczenia koordynatorowi praktyki informacji o miejscu, w którym była odbywana praktyka (nazwa placówki oświatowo-wychowawczej, adres, imię i nazwisko opiekuna z ramienia szkoły) do stworzenia listy dla Biura Karier UR.

 

 

 

§5

Warunki zaliczenia praktyk

 

  1. Warunkiem zaliczenia praktyki programowej (wraz z wpisem do indeksu - III rok)  jest przedłożenie koordynatorowi Arkusza uwag i spostrzeżeń wraz z pozytywną opinią i oceną oraz Dziennika Praktyk w nieprzekraczalnym terminie 7 (siedmiu) dni od daty ukończenia praktyki.  

                                                                                                     

 

       §6      

Zwolnienie z realizacji praktyk

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości zwolnienia z części praktyki artystycznej znajdują się w Załączniku nr 1 do Regulaminu praktyk - Organizacja praktyk.

 

                                                                            

         §7      

Informacje końcowe

 

  1. Regulamin praktyk oraz potrzebne do zaliczenia praktyki załączniki (do pobrania) np. wzór Dziennika praktyk, Arkusza uwag i spostrzeżeń, Zgoda Szkoły znajdują się na stronie Wydziału Muzyki w zakładce Praktyki Programowe.

 

  1. Szczegółowe informacje na temat zasad i procedur odbywania praktyk programowych na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej są wyszczególnione w Załączniku nr 1 do Regulaminu praktyk - Organizacja praktyk.

 

 

                                                                                             

 

 

                                                                                              Koordynator praktyk

                                                                                           dr Krzysztof Uściłowski

 

 

 

 

 

(Załącznik Nr 1)

 

 Zasady i procedury organizacji praktyk dla kierunku:

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

na  Wydziale Muzyki

 

Celem praktyki pedagogicznej jest:

  1. gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela,
  2. konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu metodyki nauczania muzyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

 

Studia I-go stopnia

  1.  Praktyka asystencka realizowana w trakcie trwania II roku (4 semestru)
    w instytucjach oświatowych - 45 godzin

 

Praktyka asystencka jest integralną częścią studiów. Stanowi istotny element przygotowania zawodowego studentów do bezpośredniej pracy w szkole. Jest również terenem osobistych doświadczeń i kształtowania umiejętności dydaktyczno-wychowawczych. Zajęcia w ramach praktyki pedagogicznej obejmują wybrane czynności wychowawcze i dydaktyczne wykonywane przez studentów w charakterze obserwatorów nauczycieli.

 

Szczegółowe zadania merytoryczne i organizacyjne praktyki asystenckiej w szkole podstawowej:

 

  1. Zadania - zapoznanie się z dokumentacją szkoły

 

  • Statut szkoły - 2 godz.
  • Koncepcja pracy szkoły - 3 godz.
  • Regulamin ucznia - 2 godz.
  • Regulamin pracy pedagogicznej - 2 godz.
  • Program profilaktyczno - wychowawczy szkoły - 3 godz.
  • Współpraca rodziny i szkoły - 2 godz.
  • Współpraca szkoły ze środowiskiem - (główne cele: kształcenie uczniów,                 integracja szkoły ze środowiskiem szkolnym, pozyskania środków finansowych,                stymulacja rozwoju psychospołecznego uczniów, podejmowanie działań         służących integracji grona pedagogicznego uczniów i rodziców) - 5 godz.
  • Szkolny zestaw programów nauczania, w tym program nauczania muzyki -
  • 4 godz.
  • Wewnętrzny system oceniania, w tym przedmiotowy system oceniania z            muzyki -  2 godz.
  • Szkolny system zapewniania jakości pracy szkoły - 2 godz.
  • Wewnętrzny system ewaluacji działalności dydaktycznej i wychowawczej           szkoły - 2 godz.

 

 

  1. Zadania - zapoznanie się z zasadami pracy nauczyciela wychowawcy, pedagoga szkolnego i nauczyciela świetlicy szkolnej

 

  • Obserwacja zajęć edukacyjnych - tzw. godzin z wychowawcą klasy.

    (Konflikty w klasie i w rodzinie. Błędy wychowawcze) - 4 godz.

  • Zapoznanie się z dokumentacją pracy nauczyciela wychowawcy - 2 godz.
  • Plan pracy wychowawczej - 2 godz.
  • Poznanie pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej nauczyciela,                              pedagoga szkolnego - 2 godz.

 

 

  1. Opiekunem praktyki powinien być pedagog szkolny.
  2. Warunkiem zaliczenia praktyki wraz z wpisem do indeksu jest:
  • przedłożenie opiekunowi uczelnianemu Dzienniczka praktyki ze zrealizowanymi zadaniami,
  • pozytywnej opinii  i oceny na Arkuszu uwag i spostrzeżeń.

 

 

 

 

Organizacja praktyki przedmiotowo - metodycznej

dla kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

 

 

  1. Praktyka przedmiotowo  –  metodyczna (4-tygodniowa) po II roku (4 semestrze) studiów.


Praktyka  w klasach I-VIII szkoły podstawowej

10 godzin  – hospitowanie zajęć:  j. polski, historia, plastyka, informatyka, godzina

                      wychowawcza - (przedmioty z bloku humanistycznego), uroczystości                                         szkolne, student może również pełnić dyżury w czasie przerw

35 godzin   – hospitowanie lekcji muzyki w klasach I-VII, zajęć pozalekcyjnych (różne                              zespoły muzyczne)

30 godzin  –  prowadzenie lekcji muzyki w klasach I-VII oraz zajęć pozalekcyjnych
                      (różne zespoły muzyczne)        

Łącznie – 75 godzin
 

 

Założenia ogólne:

  1. W zakresie organizacji zadań szkolnych i dyscypliny pracy, student w czasie praktyki podlega dyrektorowi szkoły,  jako reprezentant Uczelni.
  2. W pierwszym dniu praktyki student sporządza harmonogram zajęć na cały okres ich trwania (data, klasa, godzina), który w ciągu trzech dni dostarcza opiekunowi dydaktycznemu w Wydziale Muzyki.
  3. Hospitacjami i prowadzeniem zajęć edukacyjnych należy objąć klasy I – III, IV – VII oraz muzyczne zajęcia pozalekcyjne (chóry, zespoły muzyczne, zajęcia muzyczno – taneczne).
  4. Do samodzielnie prowadzenia zajęć student przygotowuje szczegółowy konspekt, na papierze kancelaryjnym formatu A-4 według wzoru z Dzienniczka Praktyk.

 

  1. Konspekt ten w przeddzień winien być zatwierdzony do prowadzenia przez szkolnego opiekuna praktyk lub nauczyciela nauczania zintegrowanego.

 

  1. Tuż po przeprowadzeniu przez studenta każdej jednostki edukacyjnej, opiekun lub nauczyciel zamieszcza w konspekcie spostrzeżenia i uwagi z jej przebiegu wraz z datą, oceną, potwierdzając własnoręcznym czytelnym podpisem.

              Jeden temat może być potwierdzony trzykrotnie w równoległej klasie, wówczas       nauczyciel stawia trzy oceny potwierdzone datą i podpisem.

  1. Student nie może zastępować w pracy nauczyciela z racji jego nieobecności w szkole. Lekcje tzw. „zastępstw” nie wlicza się do limitu 30 godzin prowadzonych przez studenta zajęć.

 

  1. Przed przystąpieniem do prowadzenia zajęć, student winien zapoznać się z:
  • dokumentacją nauczyciela (plany pracy, dzienniki lekcyjne itp.),
  • aktualnie realizowanym programem nauczania w danej klasie, obowiązującymi podręcznikami, zeszytami ćwiczeń, itp.
  • wyposażeniem pracowni w pomoce, instrumenty, sprzęt audiowizualny, foniczny, płyto i taśmotekę.

 

  1. Dzienniczek praktyk i konspekty zajęć należy prowadzić starannie i na bieżąco.

Lekcje samodzielnie prowadzone winny zawierać: datę, godzinę, klasę, temat, ocenę i podpis nauczyciela.

               

  1.         Zajęcia hospitowane: datę, klasę, prowadzącego, temat, cel główny, przebieg,                spostrzeżenia dotyczące sposobu rozwiązywania problemów wychowawczych.

      W dzienniczku studenta winny się znaleźć też informacje dotyczące pełnionych                  dyżurów, udziału w konferencji lub innych czynności wynikających z planu praktyk.

 

  1.         Czterotygodniowy pobyt studenta w szkole jest okazją do tworzenia u dzieci    pozytywnych motywacji do muzyki, mobilizowania ich do różnorodnej aktywności               artystycznej, doskonalenia własnej osobowości, warsztatu muzycznego i   pedagogicznego oraz właściwego oddziaływania wychowawczego.

 

  1.         Student winien dbać o ład i porządek w klasie, kulturę prowadzenia dialogów, jak też i                o swój estetyczny wygląd zewnętrzny. Uczestniczy również w posiedzeniach rady pedagogicznej szkoły.

 

  1.         Po zakończeniu praktyki należy dokonać podsumowania z udziałem szkolnego                opiekuna, wypełnić druk: „Arkusz uwag i spostrzeżeń”, na którym winny znaleźć się        odcisk pieczęci szkoły, imiennej dyrektora wraz z podpisem oraz podpis szkolnego    opiekuna praktyk.

 

  1.         W ciągu 7 (siedmiu) dni od zakończenia należy dostarczyć pełną dokumentację z       praktyki opiekunowi dydaktycznemu Uczelni (dziennik praktyk, konspekty                przeprowadzonych zająć, zeszyt hospitacji, arkusz uwag i spostrzeżeń).

 

15.         Zaliczenie praktyki nastąpi po przedłożeniu przez studenta wymaganej               dokumentacji, uwzględnieniu opinii szkoły i opiekunów Uczelni wraz z wpisem do          indeksu

 

 

 

 

 

 

 

  1. Praktyka „artystyczna” w trakcie trwania III roku (6 semestru) 
    w szkołach muzycznych I stopnia, placówkach wychowania pozaszkolnego, ośrodkach kultury, parafiach i innych instytucjach, w których prowadzone są zespoły artystyczne 30 godzin

 

Jest to praktyka artystyczna, którą należy odbyć w powyższych placówkach
u opiekunów – instruktorów  prowadzących różne formy zespołów artystycznych: chóry, zespoły wokalne, zespoły instrumentalne, kapele ludowe, orkiestry dęte i inne rodzaje grupowego muzykowania. Student zobowiązany jest do odbycia praktyki artystycznej w dwóch  różnych zespołach artystycznych, np.:

 

  1. Chór  – 8 godzin hospitowanie, 7 godzin prowadzenie
  2. Orkiestra dęta   – 8 godzin hospitowanie, 7 godzin prowadzenie

Ogólna liczba godzin praktyki artystycznej wynosi 30 godzin (16 godzin – hospitowanie zajęć, 14 godzin – prowadzenie zajęć).

W czasie hospitacji student zapoznaje się z metodami i formami pracy zespołu
oraz repertuarem. Prowadzi dzienniczek praktyk, w którym zapisuje informacje o danym zespole, termin hospitowanych i prowadzonych zajęć, notatki z obserwowanych zajęć. Student pisze również scenariusze prowadzonych zajęć z dołączonym repertuarem. Dzienniczek praktyk z podpisami poszczególnych instruktorów stanowi obowiązkową dokumentację praktyk.

Każdy instruktor - opiekun praktyki artystycznej prowadzący dany zespół wypełnia arkusz oceny (według wzoru). Student dostarcza pełną dokumentację z praktyki opiekunowi  uczelnianemu (dziennik praktyk, scenariusze prowadzonych zajęć, arkusze uwag i spostrzeżeń z obu zespołów artystycznych).

Opiekun uczelniany odpowiedzialny za praktykę artystyczną, po sprawdzeniu dokumentacji i uwzględnieniu opinii poszczególnych instruktorów, ustala jedną-wspólną ocenę i zalicza praktykę wpisem do indeksu.

Opiekun praktyki artystycznej (instruktor danego zespołu) powinien posiadać wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek muzyczny. Jeżeli student pracuje w domu kultury prowadząc jedną z form zespołów artystycznych wymienionych na wstępie, wówczas może uzyskać zwolnienie z 1/2 części praktyki artystycznej = 15 godzin  (czyli zwolnienie z jednego zespołu artystycznego).

Student, który uzyskał zwolnienie z odbywania 1/2 części praktyki, zobowiązany jest
do odbycia praktyki tylko w jednym zespole w wymiarze 15 godzin
(8 g hospitowanie,
7 g samodzielne prowadzenie zajęć)

 

 

 

 

 

Studia II-go stopnia

 

  1. Praktyka asystencka realizowana w trakcie trwania I roku (2 semestru) w instytucjach oświatowych  - 45 godzin

 

Praktyka asystencka jest integralną częścią studiów. Stanowi istotny element przygotowania zawodowego studentów do bezpośredniej pracy w szkole. Jest również terenem osobistych doświadczeń i kształtowania umiejętności dydaktyczno-wychowawczych. Zajęcia w ramach praktyki pedagogicznej obejmują wybrane czynności wychowawcze i dydaktyczne wykonywane przez studentów w charakterze obserwatorów nauczycieli.

 

 

Szczegółowe zadania merytoryczne i organizacyjne praktyki asystenckiej w gimnazjum:

 

  1. Zadania - zapoznanie się z dokumentacją szkoły

 

  • Statut szkoły - 2 godz.
  • Koncepcja pracy szkoły - 3 godz.
  • Regulamin ucznia - 2 godz.
  • Regulamin pracy pedagogicznej - 2 godz.
  • Program profilaktyczno-wychowawczy szkoły - 3 godz.
  • Współpraca rodziny i szkoły - 2 godz.
  • Współpraca szkoły ze środowiskiem - (główne cele: kształcenie uczniów,                 integracja szkoły ze środowiskiem szkolnym, pozyskania środków finansowych,                stymulacja rozwoju psychospołecznego uczniów, podejmowanie działań         służących integracji grona pedagogicznego uczniów i rodziców) - 5 godz.
  • Szkolny zestaw programów nauczania, w tym program nauczania muzyki -

      4 godz.

  • Wewnętrzny system oceniania, w tym przedmiotowy system oceniania z            muzyki -  3 godz.
  • Szkolny system zapewniania jakości pracy szkoły - 2 godz.
  • Wewnętrzny system ewaluacji działalności dydaktycznej i wychowawczej           szkoły - 3 godz.

 

 

 

 

 

II. Zadania - zapoznanie się z zasadami pracy nauczyciela wychowawcy, pedagoga szkolnego

 

  • Obserwacja zajęć edukacyjnych - tzw. godzin z wychowawcą klasy.

       (Konflikty w klasie i w rodzinie. Błędy wychowawcze) - 5 godz.

  • Zapoznanie się z dokumentacją pracy nauczyciela wychowawcy - 3 godz.
  • Plan pracy wychowawczej - 3 godz.
  • Poznanie pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej nauczyciela,                              pedagoga szkolnego - 3 godz.

 

 

Opiekunem praktyki powinien być pedagog szkolny.

Warunkiem zaliczenia praktyki wraz z wpisem do indeksu jest:

  1. przedłożenie opiekunowi uczelnianemu Dzienniczka praktyki ze zrealizowanymi zadaniami,
  2. pozytywnej opinii i oceny na Arkuszu uwag i spostrzeżeń.

 

 

 

 

  1. Praktyka po I roku (2 semestrze) studiów II stopnia – 55 godzin w klasie III gimnazjum

 

Praktyka  w klasie III gimnazjum

      5 godzin – hospitowanie zajęć: godzina wychowawcza, zajęcia świetlicowe, uroczystości                          szkolne, student może również pełnić dyżury w czasie przerw
      25 godzin – hospitowanie lekcji muzyki w klasach II-III gimnazjum, muzycznych zajęć
                     artystycznych i zajęć pozalekcyjnych (różne zespoły muzyczne)

       25 godzin – prowadzenie lekcji muzyki w klasach II-III gimnazjum, muzycznych zajęć
                    artystycznych i zajęć pozalekcyjnych (różne zespoły muzyczne)
         Łącznie – 55 godzin

 

Jeżeli student nie ma możliwości hospitowania i prowadzenia wszystkich lekcji muzyki
w gimnazjum (w wyznaczonym wymiarze godzin), może uzupełnić praktykę w starszych klas  VII - VIII szkoły podstawowej (jeżeli praktyka jest w zespole szkół, w którym uczy ten sam  opiekun szkolny).

Opiekunem praktyki szkolnej musi być nauczyciel z wyższym wykształceniem magisterskim - mianowany lub dyplomowany nauczyciel muzyki.

Studenta obowiązuje dokumentacja w postaci dzienniczka praktyk i sporządzanych  przez siebie konspektów. Jeżeli student pracuje w domu kultury prowadząc zajęcia muzyczne z dziećmi w wieku szkolnym (klasy IV-VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum), wówczas może uzyskać zwolnienie z 1/3 części praktyki = 8 godzin.

                                  

 

 

  1. Praktyka „artystyczna” w trakcie trwania II roku (4 semestru)  w szkołach muzycznych I stopnia, placówkach wychowania pozaszkolnego, ośrodkach kultury, parafiach i innych instytucjach, w których prowadzone są zespoły artystyczne  – 50 godzin

 

Jest to praktyka artystyczna, którą należy odbyć w powyższych placówkach
u opiekunów – instruktorów  prowadzących różne formy zespołów artystycznych: chóry, zespoły wokalne, zespoły instrumentalne, kapele ludowe, orkiestry dęte i inne rodzaje grupowego muzykowania. Student zobowiązany jest do odbycia praktyki artystycznej w dwóch  różnych zespołach artystycznych, np.:

  1. Chór  – 13 godzin hospitowanie, 12 godzin prowadzenie
  2. Orkiestra dęta   – 13 godzin hospitowanie, 12 godzin prowadzenie

Ogólna liczba godzin praktyki artystycznej wynosi 50 godzin (16 godzin – hospitowanie zajęć, 14 godzin – prowadzenie zajęć).

W czasie hospitacji student zapoznaje się z metodami i formami pracy zespołu
oraz repertuarem. Prowadzi dzienniczek praktyk, w którym zapisuje informacje o danym zespole, termin hospitowanych i prowadzonych zajęć, notatki z obserwowanych zajęć. Student pisze również scenariusze prowadzonych zajęć z dołączonym repertuarem. Dzienniczek praktyk z podpisami poszczególnych instruktorów stanowi obowiązkową dokumentację praktyk.

 

Każdy instruktor - opiekun praktyki artystycznej prowadzący dany zespół wypełnia arkusz oceny (według wzoru). Student dostarcza pełną dokumentację z praktyki opiekunowi  uczelnianemu (dziennik praktyk, scenariusze prowadzonych zajęć, arkusze uwag i spostrzeżeń z obu zespołów artystycznych).

Opiekun uczelniany odpowiedzialny za praktykę artystyczną, po sprawdzeniu dokumentacji i uwzględnieniu opinii poszczególnych instruktorów, ustala jedną-wspólną ocenę i zalicza praktykę wpisem do indeksu.

Opiekun praktyki artystycznej (instruktor danego zespołu) powinien posiadać wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek muzyczny. Jeżeli student pracuje w domu kultury prowadząc jedną z form zespołów artystycznych wymienionych na wstępie, wówczas może uzyskać zwolnienie z 1/2 części praktyki artystycznej = 25 godzin  (czyli zwolnienie z jednego zespołu artystycznego).

Student, który uzyskał zwolnienie z odbywania 1/2 części praktyki, zobowiązany jest
do odbycia praktyki tylko w jednym zespole w wymiarze 25 godzin
(13 godz. hospitowanie, 12 godz. samodzielne prowadzenie zajęć).

 

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow