Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

8. Laboratorium Zagadnień Społeczeństwa Informacyjnego

KIEROWNIK LABORATORIUM

dr hab. Stanisław DOMORADZKI, prof. UR

Budynek A0, skrzydło B2, 382

email: domoradzur.edu.pl

tel. 17 851 86 44

 

W naszej codzienności doświadczamy zjawisk transformacji modelu życia społecznego. Dysfunkcjonalne stają się te wszystkie postępowania, które były skuteczne i oczekiwane w modelu życia ludzi w społeczeństwie industrialnym. Następuje systematyczna przebudowa jakościowa modelu aksjologicznego, a wraz z tym pojawiają się nowe trudne i nie zawsze łatwe do zrozumienia zjawiska. Dotyczy to w istocie wszystkich sfer życia człowieka: uczenia się i studiowania, badań naukowych, pracy i wypoczynku człowieka.

I co istotne, z tej nowej drogi budowania społeczeństwa informacyjnego zejść nie możemy. Kraje, które wejdą w erę społeczeństwa informacyjnego zbiorą największe żniwo. To one wyznacza drogę dla innych. Natomiast te kraje, które będą zwlekać, lub podejmą działania połowiczne, mogą w czasie krótszym od dziesięciolecia stanąć w obliczu załamania inwestycji i kryzysu na rynku pracy  czytamy w Raporcie Komisji Bangemanna.

Pilnie potrzebna jest diagnoza stanu rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce i w województwie podkarpackim. Realizacja tego zadania wymaga opracowania odpowiedniej metodologii dającej wyniki, które mogą być podstawą analiz komparatystycznych. Stąd dążenie do opracowania międzynarodowych standaryzowanych zagregowanych wskaźników ilościowych wskaźnika DOI (Digital Opportunity Index − szansy cyfrowej) oraz wskaźnika gotowości sieciowej (NRI – Networked Readiness Index), który uznany jest za wyznacznik poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego.

Laboratorium zagadnień społeczeństwa informacyjnego obejmuje następujące pracownie: Ergonomii i Pedagogiki Pracy, Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych; e –Learningu vel Wirtualnych Systemów Komunikacyjnych i Dydaktycznych; Optymalizacji Procesów Transferu Wiedzy; Programowania Technologii Uczenia się w Biegu Życia oraz pracownię Technologii LLL.

Każda z pracowni – zgodnie z jej nazwą – prowadzić będzie badania naukowe w zakresie problematyki dobieranej zgodnie z określonymi projektami badawczymi zadaniami. Warto dodać, iż w projekcie rozwoju Laboratorium przewidujemy utworzenie trzech następnych pracowni: Otwartych Zasobów Edukacyjnych; Edukacji wirtualnej oraz i-Lab (laboratorium technologii innowacyjnych).

PRACOWNIE

KADRA LABORATORIUM

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow