Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Instytut Filologii Angielskiej

dr Sławomir Kozioł

adiunkt

Instytut Filologii Angielskiej UR

Zakład literaturoznawstwa i kulturoznawstwa

 

Uzyskał stopień magistra na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Uzyskał stopień doktora na Uniwersytecie Jagiellońskim.

 

Zakres prowadzonych badań naukowych: literatura science-fiction, dwudziestowieczna powieść brytyjska, przestrzeń społeczna w literaturze, popkultura, awangarda, sztuka współczesna wykorzystująca nowe technologie, posthumanizm.

 

Prowadzone kursy: historia literatury brytyjskiej, wstęp do literaturoznawstwa, dwudziestowieczna powieść brytyjska.

 

PUBLIKACJE

 

Monografia:

 

Kozioł, Sławomir (2015) Polarization of Social Space: E. M. Forster, Virginia Woolf, Evelyn Waugh and Angus Wilson Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

 

Artykuły naukowe, rozdziały w monografiach:

 

  1. Kozioł, Sławomir (2000) „Cognitive Linguistics and Postmodernism: In Search of Parallels” [w:] G. A. Kleparski (red.) Studia Anglica Resoviensia 1 (Zeszyty Naukowe WSP w Rzeszowie 38), Rzeszów: Wydawnictwo WSP w Rzeszowie, str. 49-58
  2. Kozioł, Sławomir (2002) „Wyndham Lewis and Aldous Huxley – the Platonist and the Aristotelian” [w:] G. A. Kleparski (red.) Studia Anglica Resoviensia 1 (Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego 6), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 120-129
  3. Kleparski, Grzegorz A., Sławomir Kozioł (2005) „Dandies with Hammers, Ladies in Plastic – The Beginnings of Pop Fashion in Great Britain” [w:] G. A. Kleparski (red.) Studia Anglica Resoviensia 3 (Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego 25), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 171-175
  4. Kozioł, Sławomir (2005) „Mrs Wilcox’s Holy of Holies, Mr Wilcox’s Property – Two Kinds of Social Space in E. M. Forster’s Howards End” [w:] G. A. Kleparski (red.) Studia Anglica Resoviensia 3 (Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego 25), Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 135-147
  5. Kozioł, Sławomir (2008) „From Hommage à Chrysler Corp. to Campbell’s  Soup Can: The Development of Pop Art” [w:] Language, Literature, Culture and Beyond pod red. R. Kiełtyki, D. Osuchowskiej, E. Rokosz-Piejko, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 253-260
  6. Kozioł, Sławomir (2008) „Product Design in the Era of Pop Culture” [w:] Galicia Studies in Language, Literature and Culture pod red. G. A. Kleparskiego i A. Uberman, Chełm: Wydawnictwo TAWA, str. 125-132
  7. Kozioł, Sławomir (2009) „Homecoming in Angus Wilson’s Late Call” [w:] O. Weretiuk, E. Rokosz-Piejko (red.) Studia Anglica Resoviensia 6, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 36-48
  8. Kozioł, Sławomir (2009) „Pop Culture – the Culture of Surface” [w:] Galicia English Teachings: Old Pitfalls, Changing Attitudes and New Vistas, pod red. G. A. Kleparskiego, E. Rokosz-Piejko, A. Uberman, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego,  str. 211-218
  9. Kozioł, Sławomir (2010) „Aspects of Social Space in Ian McEwan’s The Cement Garden” [w:] O. Weretiuk, M. Martynuska (red.) Studia Anglica Resoviensia 7, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 30-42
  10. Kozioł, Sławomir (2011) „A new town in Angus Wilson’s Late Call: in search of parallels between literary representation and theoretical analysis of social space”, [w:] O. Weretiuk, D. Osuchowska, S. Kozioł (red.) Studia Anglica Resoviensia 8, Rzeszów:  Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 71-93
  11. Kozioł, Sławomir (2011) „Wpływ przestrzeni społecznej na postacie w Pani Dalloway Virginii Woolf” [w:] L. Wille, M. Malinowska (red.) Podkarpackie Forum Filologiczne, Seria: Literatura i Kultura str. 231-242
  12. Kozioł, Sławomir (2012) “The question of the spiritual dimension of the world in Evelyn Waugh’s Brideshead Revisited and its Granada Television adaptation”,  [w:] A. Kallaus, S. Kozioł (red.) From Page to Screen: Adaptations of British and American Literature, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 78 – 97
  13. Kallaus, Agnieszka, Sławomir Kozioł (2012) “Introduction”,  [w:] A. Kallaus, S. Kozioł (red.) From Page to Screen: Adaptations of British and American Literature, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 10-14
  14. Kozioł, Sławomir (2012) “A vision of postmodern world yet to come: Representations of technology in Vernon Vinge’s Rainbows End”, [w:] Studia Anglica Resoviensia 9, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 71-91
  15. Kozioł, Sławomir (2014) "Zjawisko podwójnego kodowania w sztuce i literaturze współczesnej," [w:] Maria Malinowska, Elżbieta Rokosz-Piejko (red.) Podkarpackie Forum Filologiczne, Jarosław: Wydawnictwo PWST-E w Jarosławiu, str.119-132
  16. Kozioł, Sławomir (2014) "Artistic Experimentation in the Era of Digital Technology," [w:] Małgorzata Martynuska, Barbara Niedziela, Elżbieta Rokosz-Piejko (red.) The Subcarpathian Studies in English Language, Literature and Culture, vol. 2 Literature and Culture. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, str. 211-220.
  17. Kozioł, Sławomir (2014) “'Life is more difficult for the serious artist'—The Question of Art in William Gibson’s Pattern Recognition," [w:] Magdalena Bleinert, Izabela Curyłło-Klag, Bożena Kucała (red.) The Art of Literature, Art in Literature. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, str. 121-134.
  18. Kozioł, Sławomir (2015) "'A good book is the precious life-blood of a master spirit': figurative representations of books in the modern era" [w:] M. Górecka-Smolińska, J. Hajduk, G. A. Kleparski (red.) Język – Zierciadło Swiata , vol. 2., Sandomierz: Towarzystwo Naukowe Sandomierskie, str. 93-97.
  19. Kozioł, Sławomir (2015) “The logic of visualization in Virginia Woolf’s Mrs Dalloway” [w:] Bulletin of the Transilvania University of Braşovvol. 8, (57) No. 2 Brasov: Transilvania University Press, str. 79-94
  20. Kozioł, Sławomir (2015) "Between a Butterfly and a Cathedral: The Question of Art in Brideshead Revisited by Evelyn Waugh" [w:] Miscelánea: A Journal of English and American Studies. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza, str. 69 - 87.
  21. Kozioł, Sławomir (2015) "‘Those Clunky Things You Have to Carry Around’: Textual Materiality in Vernor Vinge’s Rainbows End” [w:] Science Fiction Studies. Greencastle, Indiana: SF-TH Inc. str. 458-482.
  22. Kozioł, Sławomir (2016) "Whose Archive? Questions of Access to Information and Memory in Rainbows End by Vernor Vinge." [w:] Extrapolation 57.3 Liverpool: Liverpool University Press, str. 265-287.
  23. Kozioł, Sławomir (2018) “Crake’s Aesthetic: Genetically Modified Humans as a Form of Art in Margaret Atwood’s Oryx and Crake.” [w:] Critique: Studies in Contemporary Fiction, 59.4. Abingdon-on-Thames: Routledge, str. 492-508.dostępny online: https://www.tandfonline.com/eprint/aAWWYu6RvfddMFAumGxM/full
  1. Kozioł, Sławomir (2018) “From Sausages to Hoplites of Ham and Beyond: The Status of Genetically Modified Pigs in Margaret Atwood’s Maddaddam Trilogy.” [w:] Papers on Language and Literature, 54.3. Edwardsville: Southern Illinois University Press, str. 261-295.

 

Recenzje:

 

Kozioł, Sławomir (2017) Jason Finch, 2011. E. M. Forster and English Place. A Literary Topography (Åbo: Åbo Akademi University Press) [w:] Polish Journal of English Studies, 3.2. str. 138-144

 

Redakcja monografii

 

Kallaus, Agnieszka, Sławomir Kozioł (red.) (2012) From Page to Screen: Adaptations of British and American Literature, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

 

Redakcja czasopism:

  1. O. Weretiuk, D. Osuchowska, S. Kozioł (red.) (2011) Studia Anglica Resoviensia 8, Rzeszów:  Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
  2. Kleparski, G., A. Kallaus, S. Kozioł, M. Pikor-Niedziałek, A. Uberman (red.) (2013) Studia Anglica Resoviensia 10, Rzeszów:  Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
  3. Kleparski, G., A., S. Kozioł, P. Austin, M. Dick-Bursztyn, K. Puchała-Ladzińska (red.) (2015) Studia Anglica Resoviensia 12, Rzeszów:  Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

 

CZYNNY UDZIAŁ W KONFERENCJACH

 

  1. „Bloomsday 2004 – Pisarz i miejsce”, 16.06.2004, konferencja organizowana przez Uniwersytet Jagielloński, wygłoszony referat: „Two Kinds of Social Space in E. M. Forster’s Howards End”.
  2. „Language, Literature, Culture and Beyond: The First Rzeszów Anglistentag” 22-23.10.2007, konferencja organizowana przez Uniwersytet Rzeszowski, wygłoszony referat: „From Hommage à Chrysler Corp. to Campbell’s  Soup Can – The Development of Pop Art”
  3. „II Podkarpackie Forum Filologiczne”, PWSZ Jarosław, marzec 2011, wygłoszony referat: „Wpływ przestrzeni społecznej na postacie w Pani Dalloway Virginii Woolf”
  4. The 3rd Rzeszów Anglistentag: Subcarpathian Studies in English Language, LIterature and Culture, Uniwersytet Rzeszowski, 22-23.04.2013, wygłoszony referat: “Artistic experimentation in the era of digital technology”
  5. "III Podkarpackie Forum Filologiczne," PWSZ Jarosław, kwiecień 2014, wygłoszony referat: "Zjawisko podwójnego kodowania w sztuce i literaturze współczesnej."
  6. "The Country House in Britain, 1914-2014," Newcastle University, czerwiec 2014, wygłoszony referat: "Does a False Dome Really Matter? Representations of Brideshead."
  7. 12th Conference of the European Society for the Study of English, P. J. Safarik University, Kosice, sierpień/wrzesień 2014, wygłoszony referat: "Media Publicity in Contemporary Art."
  8. Sandomierskie Spotkania Neofilologiczne „Język – zwierciadło świata II”Sandomierz, listopad 2014, wygłoszony referat:  "‘A good book is the precious life-blood of a master spirit’: figurative representations of books in the modern era".
  9. The Sci-Fi Project: 1st Global Conference, konferencja organizowana przez Inter-Dyscyplinary.Net, Mansfield College, Oxford University, 5-6 sierpień 2015, wygłoszony referat: "Coping with the Produced Other: Ethicopolitical Significance of Genetic Engineering in Margaret Atwood's MaddAddam trilogy."
  10. Welcome to the Machine: Robots, Androids, Post-Humans, Uniwersytet Gdański, wrzesień 2015, wykład plenarny: “Genetic Engineering and the vicissitudes of power in Margaret Atwood’s MaddAddam Trilogy.”
  11. Pictures from an Institution: Academy across Time and Media, Uniwersytet Gdański, październik 2015, wygłoszony referat: “Is Paper a Burden? The Question of the Digitization of Books in Rainbows End by Vernon Vinge.”
  12. The 37th Meeting of the Portuguese Association for Anglo-American Studies, Universidade NOVA de Lisboa, Marzec 2016, wygłoszony referat: “Is biogenetic art a new cubism?”
  13. Global Fantastika: An Interdisciplinary Conference, Lancaster University, Lipiec 2016, wygłoszony referat: “Speculating about speculative fiction: Prospects of pigoons in Margaret Atwood’s MaddAddam trilogy in the light of the American ‘century of dishonour’”
  14. The World of E. M. Forster — E. M. Forster and the World, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, 29-30 wrzesień 2016, wygłoszony referat: ‘“You mustn’t say anything against the Machine”: Power and Resistance in E. M. Forster’s “The Machine Stops”’
  15. Obcość, Inność, Wykluczenie, Uniwersytet Jagielloński. 9-11 grudzień 2016, wygłoszony referat: „Między chorobą a rasizmem: Obcość genetycznie zmodyfikowanego ciała w perspektywie fenomenologicznej na przykładzie trylogii MaddAddam Margaret Atwood”
  16. Neoliberalism in the Anglophone World, Université Paul-Valéry Montpellier. 10-11 marzec 2017, wygłoszony referat: “Legitimation Crisis in Margaret Atwood’s MaddAddam Trilogy”
  17. His Master's Voice: 4th Annual Symposium – Utopias, Dystopias, and Ecotopias. Willa Decjusza, Kraków, 23-25 marzec 2017, wygłoszony referat: “The Ending of Margaret Atwood’s MaddAddam Trilogy as Mythological Text”
  18. Re-Imagining the Limits of the Human, Uniwersytet Rzeszowski, 12-13 kwiecień 2018, wygłoszony referat: “What can a wiser sister teach you? Pressure for social media activity in Dave Eggers’s The Circle.”
  19. Taking place/L’avoir lieu. Sorbonne Université, 4-6 październik 2018, wygłoszony referat: “Here, Meaning Where? Taking Place in Augmented Reality as Represented in Rainbows End by Vernor Vinge”

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow