Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Instytut Filologii Angielskiej

dr Marta Dick-Bursztyn

adiunkt

e-mail: marta.db@wp.pl

 

Stopień magistra uzyskała na Uniwersytecie Warszawskim.

Stopień doktora uzyskała na Uniwersytecie Rzeszowskim.

 

Zakres prowadzonych badań naukowych: opis gramatyczny w słownikach i podręcznikach do gramatyki z perspektywy polskiego użytkownika. Problemy interferencji gramatycznej w dydaktyce języka angielskiego. Autonomia w nauczaniu. Technologie mobilne w kształceniu językowym.

Prowadzone zajęcia: praktyczna nauka języka angielskiego, metodyka nauczania języka angielskiego, seminarium magisterskie.

Promowanie i recenzowanie prac: recenzowanie 10 prac licencjackich i 21 prac magisterskich z zakresu filologii angielskiej.

 

Spis Publikacji

Publikacje Zwarte:

  1. Dick-Bursztyn, M. 2011. Grammatical Currents in Pedagogical Dictionaries. Saarbrücken: LAP Lambert Academic Publishing.

 

Artykuły:

  1. Dick-Bursztyn, M. 2007. ‘Autonomous learning and information technology: interdisciplinary character of didactical projects for university and college students of English.’ [in:] K.A. Kuczyński (ed.), Interdyscyplinarność w Glottodydaktyce: Język - Literatura - Kultura, pp.103-108. Płock: Wydawnictwo TEKST sp. z. o.o.
  2. Dick-Bursztyn, M. 2008 ‘Basic concepts of grammaticography and the design of pedagogical grammars.’ [in:]First Anglistentag in Rzeszów: A Festschrift for Prof. Grzegorz A. Kleparski. pp. 184-192, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  3. Dick-Bursztyn, M. 2008. ‘How many theres are there? An overview of locative-existential sentences in English.’ [in:] G.A. Kleparski and A. Uberman (eds.), Galicia Studies in Language, Literature and Culture: With Special Reference to English and Diachronic Semantics. pp. 17-24. Chełm: Wydawnictwo TAWA.
  4. Dick-Bursztyn, M., Kleparski, G. A. 2008. ‘Grammatical consciousness-raising and grammar typology.’ [in:] G.A. Kleparski (ed.), International English Studies Journal Studia Anglica Resoviensia 5 (Historical Semantics). pp.9-21, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  5. Dick-Bursztyn, M. 2009. "The lexicographic representation of grammar – the significance of exhaustive grammatical information from the perspective of active and passive dictionary use" [in:] Galicia Studies in Language. Historical Semantics Brought to the Fore. G.A. Kleparski, M. Górecka-Smolińska, A. Włodarczyk-Stachurska (eds.) pp.9-16. Chełm: TAWA.
  6. Dick-Bursztyn, M. 2010. Grammatical interference in teaching there-to be constructions. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

 

Recenzje:

D. Osuchowska. Talking Dictionaries: An Introductory-Level Course In Lexicography

 For English-Bound Students, Studia Anglica Resoviensia vol. 8, Rzeszów, 2011.

 

Czynny udział w konferencjach naukowych:

  1. Uczenie w autonomizacji i techniki informacyjne: interdyscyplinarny charakter projektów dydaktycznych studentów Filologii Angielskiej i Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych. Ogólnopolska konferencja naukowa: "Interdyscyplinarność w glottodydaktyce. Język, literatura, kultura" - Soczewka 2007
  2. Basic concepts of grammaticography and the design of pedagogical grammars. The First Rzeszów Anglistentag: "Language, Literature, Culture and Beyond" Rzeszów 2007

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow