Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Stopień magistra uzyskała na Akademii Polonijnej.
Stopień doktora z wyróżnieniem uzyskała na Uniwersytecie Rzeszowskim. 

Zakres prowadzonych badań naukowych: Akwizycja języka drugiego oraz różnice indywidualne uczniów; Glottodydaktyka

Prowadzone zajęcia: Wstęp do akwizycji, Dydaktyka, Metodyka, Praktyczna Nauka Języka Angielskiego

 

Publikacje:

 

Monografia:

Trinder, M. 2017 The Influence of Level of Extroversion, Locus of Control and Gender on Listening and Reading Proficiency in Second Language Acquisition, Peter Lang

 

Artykuły:

  • Trinder, M., Pietluch, A. 2019 ‘Aspects of Motivation and their Relation to Writing Performance.’ Text-Sentence-Word Studies in English Linguistics Vol. III, Rzeszów
  • Gałązka, A., Trinder, M. 2018‘Creating a Positive Environment through Drama in the EFL Classroom.’ The New Educational Review 54 (4), Toruń
  • Trinder, M. 2017 ‘Selected Trends in Contemporary SLA Reasearch.’ Language in the New Millenium: Applied-linguistic and Cognitive-linguistic Considerations, Frankfurt nad Menem
  • Gałązka, A., Trinder, M. 2016 ‘Locus of Control and Receptive Skills in Second Language Acquisition.’ The New Educational Review 46 (4), Toruń
  • Trinder, M., 2014 ‘The Relationship between Learning Styles and Achievement in Receptive Skills.’ Studia Anglica Resoviensia 11, Rzeszów
  • Trinder, M., 2014 ‘Aspects of Audience Response Systems as a research tool and classroom aid.’ PODKARPACKIE FORUM FILOLOGICZNE, Jarosław
  • Trinder, M., 2014 ’Overcoming Learner External Differences: A Case Study.’ The Subcarpathian Studies in Language, Literature and Culture. Volume 1: Linguistics and Methodology, Rzeszów
  • Trinder, M., 2014 ‘The Correlation between Personality and Gender in Second Language Acquisition.’ The International Academic Forum Official Conference Proceedings ECLL 2014
  • Trinder, M., 2014 ‘An Analysis of the Correlation between Gender and Learning Style in Second Language Acquisition: A Case Study.’ The International Academic Forum Official Conference Proceedings ACLL 2014
  • Trinder, M., 2013 ‘Making The Extrinsic Intrinsic: the Case for Motivation in the Language Acquisition Process.’ The International Academic Forum Official Conference Proceedings ECLL 2013

 

Edycja prac zbiorowych:

Uberman, A., Trinder, M., (eds.) Text-Sentence-Word Studies in English Linguistics Vol. III, Wydawnictwo UR, Rzeszów, 2019

Uberman, A., Trinder, M., Austin, P. (eds.) Galicia Studies in Linguistics, Literature and Culture: The Students’ Voices 6, Wydawnictwo UR, Rzeszów, 2017

 

Udział w konferencjach naukowych:

  • 30th International Conference on Foreign / Second Language Acquisition: The impact of learning environment on second language acquisition and foreign language learning The identity of a writer: the correlation between self-efficacy, goal orientation and level of achievement in writing, Szczyrk, 17-19.05.18r.
  • 29th International Conference on Foreign / Second Language Acquisition: The impact of learning environment on second language acquisition and foreign language learning Creating ‘positive emotional environment’ through drama in the ELT classroom, Szczyrk, 18-20.05.17r.
  • UR Conference Revolution, Evolution and Endurance in the English Language and Anglophone Literature and Culture Technology and student engagement: a pilot study, Rzeszów, 12-13.11.2015r.
  • The Third European Conference on technology in the Classroom The impact of Self-Paced Polling System on Receptive Skills in the EFL Classroom, The International Academic Forum, Brighton (UK), 1-5.07.2015r.
  • SJO Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Przyszłość w nauczaniu języków obcych na uczelniach wyższych Enhancing the result in the language classroom with the use of Interactive Live Polling, Kraków, 27.06.2015r.
  • 27th International Conference on Foreign / Second Language Acquisition Positive psychology in second / foreign acquisition / learning Isolating the influence of gender on receptive skills in Second Language Acquisition: a quantitative study, Szczyrk, 21-23.05.15r.
  • Polskie Towarzystwo Lingwistyki Stosowanej Lingwistyka stosowana i jej horyzonty poznawcze Korelacja między czynnikami płci i osobowości w procesie akwizycji języka drugiego/obcego, i ich wpływ na umiejętności receptywneKraków, 17-18. 04. 2015r.
  • The Second European Conference on Language Learning The correlation between personality and gender in Second Language Acquisition, The International Academic Forum (iafor) Brighton (UK), 9-13.07.2014r.
  • III Forum Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych Szkół Wyższych Województwa Podkarpackiego Aspects of Audience Response Systems as a research tool and classroom aid, (Studium Politechniki Rzeszowskiej oraz Centrum Nauki Języków Obcych UR), Rzeszów, 09.05.2014r.
  • The Fourth Asian Conference on Language Learning An analysis of the correlation between gender and learning style in Second Language Acquisition: a case study, The International Academic Forum (iafor) Osaka (Japan), 17-20.04.2014r.
  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu PODKARPACKIE FORUM  FILOLOGICZNE  Improving language teaching through the use of Student Response Systems: a case study, PWSZ Jarosław, 03.04.2014r.
  • The First European Conference on Language Learning Making the extrinsic intrinsic: the case for motivation in the language acquisition process, The International Academic Forum (iafor) Brighton (UK), 18-21.07.2013r.
  • UR Conference: The 3rd Rzeszow Anglistentag Overcoming learner external differences: a case study, Rzeszów, 22-23.04.2013r.

 

Pozostałe formy aktywności naukowej:

 

Polskie Towarzystwo Lingwistyki Stosowanej (od 2015)

 

Współorganizacja konferencji studenckich na Wydziale Filologicznym UR w latach 2015-2018

 

Opiekun Koła Naukowego Anglistów UR (od 2017)

 

Udział w projekcie prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich na Wydziale Filologicznym UR (2014-2018)

 

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow