Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

 

16th Annual PELT Conference for English Language Teachers

Uniwersytet Rzeszowski, al. Rejtana 16C,  35-001 Rzeszów

 

REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

Otwarcie rejestracji: 10.04.2017

Zamknięcie rejestracji: 18.04.2017 

 

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

21 kwietnia 2017(piątek) - szkoły podstawowe

 

 8.00 9.00   Rejestracja

 9.00 – 9.15   Otwarcie Konferencji

 

 9.15 – 10.15  Et Toi (ELI) (sesja w języku polskim)

Antoni Kopydłowski       

Learn English by playing... Spielerisch Deutsch Lernen... Aprender español jugando... Apprendre le français par le jeu…

 

Czym i jak animować zajęcia językowe? Typologia materiałów edukacyjnych wykorzystujących ludyczny charakter klasycznych gier i popularnych form rozrywek jako medium służącego przyswojeniu słówek, wyrażeń, struktur gramatycznych i form komunikacji w obcym języku. W trakcie spotkania zaprezentowane zostaną przykłady konkretnych gier służących realizacji określonych celów dydaktycznych, w tym nauki słówek, odmian czasowników, stosowania czasów gramatycznych, budowania pytań, a także poznawania cywilizacji i kultury krajów, z których wywodzą się popularne języki obce. Spotkanie przeznaczone nie tylko dla uczących języka angielskiego...

(sesja w języku polskim)

 

Antoni Kopydłowski

Filolog romański, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, lektor języka francuskiego z wieloletnią praktyką w dziedzinie wykorzystania w edukacji językowej materiałów o charakterze ludycznym i beletrystycznym. Autor przekładu „Jak skutecznie korzystać z lektur językowych” (Wyd. ET TOI, 2012r.) oraz opracowań i instrukcji metodycznych do serii gier językowych służących do nauki angielskiego, francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego. Na co dzień redaktor i promotor materiałów językowych oraz z zamiłowania nauczyciel języka.

 

10.00 – 10.15  Przerwa

 

10.30 – 11.30  Oxford University Press

Prof. nadzw. dr hab. Alicja Gałązka

Lepiej zapobiegać niż leczyć czyli – optymalne zarządzanie stresem w pracy nauczyciela

Czym jest stres? To szczególny rodzaj relacji pomiędzy jednostką i otoczeniem, który jest przez jednostkę oceniany jako nadwyrężający lub przekraczający jej możliwości oraz zagrażający jej dobru, to często odczuwana dysharmonia między wymaganiami a możliwościami. Różnice indywidualne sprawiają, że różnie możemy reagować na tę samą sytuację trudną. W trakcie prezentacji omówiony zostanie mechanizm powstawania reakcji stresowej oraz mechanizm utrwalania się wzorców reagowania stresem na różne bodźce Kiedy tracimy odporność? (Psychoimmunologia) Jak wykorzystujemy napięcie w życiu codziennym? Co jest pierwsze: stres odczuwalny w ciele (np. na wskaźnikach napięcia mięśniowego), czy nasza wiedza o nim („Czuję, wiem, że się stresuję”). A zatem co zrobić by

wzmocnić swoją odporność emocjonalną? Jak rozpoznać swój wzorzec reakcji na stres i zastosować odpowiednią technikę radzenia sobie ze stresem. W czasie prezentacji uczestnicy dowiedzą się jaki jest wpływ poczucia umiejscowienia kontroli na sposób  radzenia sobie z trudną sytuacją oraz jakie praktyki wprowadzić w swoje życie by uchronić się przed depersonalizacją i syndromem wypalenia zawodowego.

 

Prof. nadzw. dr hab. Alicja Gałązka

Psycholog, lingwista, licencjonowany coach, trener oraz pedagog; absolwentka Uniwersytetu Śląskiego oraz School of Education in University of Exeter, UK; wykładowca i pracownik naukowy w Uniwersytecie Śląskim oraz wielu innych uczelniach prywatnych; autorka licznych programów studiów podyplomowych między innymi Metodyka nauczania języka angielskiego; koordynatorka i uczestniczka wielu międzynarodowych projektów i sympozjów naukowych i badawczych; odbyła kilkanaście staży i wizyt na uniwersytetach europejskich głównie w UK oraz USA; wykładowca i międzynarodowy trener z zakresu kreatywnego nauczania,umiejętności komunikacyjnych, twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, rozwoju inteligencji emocjonalnej i społecznej oraz pełnego, optymalnego wykorzystywania potencjalności każdej jednostki; ekspert z zakresu dramy - metody wykorzystywanej w edukacji, treningach interpersonalnych, zarządzaniu oraz terapii; założyciel oraz dyrektor Centrum Edukacyjnego FUTURE, które od 20 lat kształci dzieci, młodzież i dorosłych, realizując liczne projekty naukowe, unijne oraz szkoleniowe; autorka nowatorskiej metody nauczania języków obcych Future Learning System opartej o założeniach psychologii poznawczej, psychoneurologii oraz dramy, a obecnie również autorka materiałów do podręcznika New English Plus. Prowadzi liczne szkolenia oraz coaching dla firm, korporacji, instytucji użyteczności publicznej, lekarzy, nauczycieli oraz innych grup zawodowych. Od wielu lat prowadzi szkolenia psychologiczne oraz dramowe dla nauczycieli języków obcych. Koordynatorka dwóch sekcji Psychology in ELT oraz Drama in ELT w IATEFL Poland.

 

11.30 – 12.00  Przerwa

 

12.00 – 13.00  Macmillan Education

Marta Rosińska

Brain up your upper-primary students

As a responsible teacher you probably worry how the new Podstawa Programowa will affect your day-to-day teaching, classroom practices and types of tasks you’ll need to employ to fulfill the new, rather ambitious requirements. On the one hand,  the aim of this session is to put your mind at ease and assure you that what students still need is useful, contextualized language practice, combined with fun-oriented and creative activities to learn and revise English. On the other hand, my objective is to demonstrate what needs to change in your lesson planning and how to challenge your students’ minds to accommodate for all the demands as stated in the new core curriculum. We will be looking at a number of engaging language activities that will help the learners remember and use grammar and vocabulary more competently. I will be showing techniques which will allow you to build your learners’ language awareness, communicate with others in English as well as simply enjoy your classes Lots of practical tips guaranteed!

 

Marta Rosińska is a graduate of Łódź University where she specialized in modern British drama. She also completed Advanced Diploma in Language Teaching Management. Since the graduation, she has been working for the English Language Centre in Łódź as a teacher, teacher mentor, teacher trainer and, since 2005, the school's Director of Studies. Marta loves teaching, inventing new class activities and preparing ELT materials. She runs workshops across Poland and is a regular speaker at the international conferences. She is an experienced ESOL examiner of FCE, CAE and CPE. In addition, she works as Director for Academic Projects at DOS ELTea, trainer and Academic Projects Manager at DOS ELTea Teacher Training Academy. Marta has co-operated with various publishers but for the last 14 years she has been a dedicated member of Macmillan Polska team of authors and trainers. She has written ForMat Workbooks, ForMat 3 Teacher's Book, testsbooks and additional materials for Inspiration. She has also co-authored the two best-selling publications of the Macmillan Repetytorium series: Egzamin gimnazjalny. Repetytorium z testami and Matura. Repetytorium z testami as well as the Matura Masters series. Her most recent publications include Matura 2015 Repetytorium and Sprawdzian szóstoklasisty Repetytorium z testami.

 

13.00 – 13.15  Przerwa

 

13.15 – 14.15  Pearson

John Wolf

Rising to the Challenge of the New Upper Primary English Class of 2017

Change is always a challenge, but is far easier to cope with when approached with a positive attitude, a deep understanding of the situation and well chosen classroom tools…

The focus of this workshop is to offer practical and engaging ideas which will help you to meet your 4th and 7th graders in September ready and prepared with a full understanding of what awaits you over the next four years. We will aim to make sure your shared English Class is both effective and fully correlated with the new requirements, including the broadened scope of topics, new written forms and inclusion of intercultural communication as well as the study of the students’ native culture... all geared towards success with the new 8th grade exam. The session will be illustrated with material, approaches and activities taken from the brand new Pearson course developed for the new 2017 upper primary grades: English Class.

 

John Wolf przeprowadził się z Kalifornii do Opola w 2006 roku, ale dopiero teraz zaczyna tęsknić za rodzimymi plażami. Od lat związany jest z edukacją językową, początkowo dzieci i młodzieży w ramach pracy w szkole publicznej w Polsce oraz koordynacji letnich kursów w San Diego. Obecnie prowadzi także lektoraty na Politechnice Wrocławskiej oraz z zafascynowaniem patrzy jak w domu rosną mu mali poligloci - Maya i Teodor.

 

 

22 kwietnia 2017 (sobota) - szkoły ponadgimnazjalne

 

8.00 9.00    Rejestracja

9.00 – 9.15    Otwarcie konferencji

 

9.15 – 10.15  Pearson

John Wolf

Teachers dare: unforgettable lessons

When we think "creative" or "interesting", we don't usually think "Use of English". Yet Use of English gives the teacher and the students much more scope to deal with language in unexpected, creative and interesting ways than other Matura exam parts. It gives teachers and students the freedom to play with language, to explore relationships between elements of language, to make lessons focusing on Use of English simply unforgettable by daring students to look beyond what they see on a page. In this practical session we will look together at how we can fully exploit existing Matura preparation materials to make sure that students stay fully motivated and that teaching Use of English for Matura is as effective as it is fun.

 

John Wolf przeprowadził się z Kalifornii do Opola w 2006 roku, ale dopiero teraz zaczyna tęsknić za rodzimymi plażami. Od lat związany jest z edukacją językową, początkowo dzieci i młodzieży w ramach pracy w szkole publicznej w Polsce oraz koordynacji letnich kursów w San Diego. Obecnie prowadzi także lektoraty na Politechnice Wrocławskiej oraz z zafascynowaniem patrzy jak w domu rosną mu mali poligloci - Maya i Teodor.

           

10.15 10.30  Przerwa

 

10.30 – 11.30  Macmillan Education

Marta Rosińska

Using the right password. English in use with upper secondary learners

The latest analysis of the Matura exam results shows yet again that the greatest challenge for most learners lies in their poor knowledge and management of vocabulary, fixed expressions, functional English items and more demanding grammar tested in the English in Use section. The students’ less than desired performance in this part of the exam may be caused by a number of factors, from the general difficulty of coping with a variety of the language areas tested, novelty of some exam tasks or simply insufficient exposure to the types of items tested. So, it seems that what we need in response to these problems is a more systematic and ‘Polish learner-friendly’ programme of teaching vocabulary and grammar in the context of the Matura tasks as well as a clever way of incorporating the necessary language in non-exam tasks. Hence this session, whose main aim is to demonstrate varied and creative ways of working with English in Use tasks at both basic and extended levels. My presentation will be full of practical ideas to help you reach your learners through the material which is useful, motivating, and above all relevant to their needs. If you would like to see how to revise the language through a variety of English in Use tasks and their derivatives, this workshop is certainly for you. Some illustration for all this will come from Password, the new flagship course for Polish upper-secondary students.

Marta Rosińska is a graduate of Łódź University where she specialized in modern British drama. She also completed Advanced Diploma in Language Teaching Management. Since the graduation, she has been working for the English Language Centre in Łódź as a teacher, teacher mentor, teacher trainer and, since 2005, the school's Director of Studies. Marta loves teaching, inventing new class activities and preparing ELT materials. She runs workshops across Poland and is a regular speaker at the international conferences. She is an experienced ESOL examiner of FCE, CAE and CPE. In addition, she works as Director for Academic Projects at DOS ELTea, trainer and Academic Projects Manager at DOS ELTea Teacher Training Academy. Marta has co-operated with various publishers but for the last 14 years she has been a dedicated member of Macmillan Polska team of authors and trainers. She has written ForMat Workbooks, ForMat 3 Teacher's Book, testsbooks and additional materials for Inspiration. She has also co-authored the two best-selling publications of the Macmillan Repetytorium series: Egzamin gimnazjalny. Repetytorium z testami and Matura. Repetytorium z testami as well as the Matura Masters series. Her most recent publications include Matura 2015 Repetytorium and Sprawdzian szóstoklasisty Repetytorium z testami.

 

11.30 – 12.00  przerwa

 

12.00 – 13.00  Oxford University Press

Radek Krzyżanowski

How to motivate Matura students : Top tips for busy teachers

We would all like to see our students as a smiling bunch of highly engaged and enthusiastic learners who happily study for their Matura exam. In order for the exam preparation to be effective we have to make sure the material we cover is then practised and used in many different situations inside and outside the classroom. This session will introduce some activities that create meaningful contexts in which learners have the opportunity to recycle and reuse the vocabulary and grammar they have learned. All the activities will make the classes more dynamic and interesting without requiring too much preparation from the teacher.

 

Radek Krzyżanowski

Nauczyciel i teacher trainer z prawie dwudziestoletnim stażem. Fascynuje się tematyką związaną z przyswajaniem języka obcego oraz szeroko pojętą glottodydaktyką. Studiował na kilku uczelniach m.in. London Guildhall University, University of Bristol, Graduate School of International Business of the Ecole Nationale des Ponts et Chaussées w Paryżu, Uniwersytecie Opolskim oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Doświadczenie zawodowe zdobywał natomiast pracując jako wykładowca na Uniwersytecie Śląskim, w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Jastrzębiu-Zdroju oraz współpracując z Oxford University Press jako trener i metodyk. Ponadto od wielu lat jest właścicielem szkoły językowej, dzięki czemu ma możliwość współpracy z uczniami z niemal wszystkich grup wiekowych. To pozwala mu na zdobywanie nowych doświadczeń i nieustanne doskonalenie warsztatu pracy lektora.

 

13.00 – 13.15  Przerwa

 

13.15 – 14.15  EToi (ELI)

Antoni Kopydłowski

Readers? Oh no!... Breaking Down The Student Resistance

Dlaczego warto sięgnąć po tak zwane lektury językowe i jak pracować na tekstach beletrystycznych, aby czytanie w języku obcym przynosiło rezultaty edukacyjne? W trakcie spotkania poruszymy kwestie związane z motywacjami młodych czytelników, wyborem odpowiedniej lektury, przydatnymi technikami czytelniczymi, czytaniem ekstensywnym oraz zaangażowaniem uczniów w techniki inscenizacyjne bazujące na lekturze i formy aktywności wykorzystujące beletrystykę w kontekście kultury masowej (muzyka, film, internet).

 

Antoni Kopydłowski

Filolog romański, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, lektor języka francuskiego z wieloletnią praktyką w dziedzinie wykorzystania w edukacji językowej materiałów o charakterze ludycznym i beletrystycznym. Autor przekładu „Jak skutecznie korzystać z lektur językowych” (Wyd. ET TOI, 2012r.) oraz opracowań i instrukcji metodycznych do serii gier językowych służących do nauki angielskiego, francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i włoskiego. Na co dzień redaktor i promotor materiałów językowych oraz z zamiłowania nauczyciel języka.

 

14.15  Zakończenie konferencji

 

ORGANIZATORZY:

                   

 

 

 

 


 

Kontakt:

Dr Marta Dick-Bursztyn 

Spring PELT Convention Coordinator

Instytut Filologii Angielskiej

Uniwersytet Rzeszowski    

Rzeszów, ul Rejtana 16C

marta.db@wp.pl

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow