Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz dyrektywy 95/46/WE ("RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku. Szczegóły znajdują się tutaj.

Zamknij
  

Efekty uczenia się

  1. Efekty uczenia się na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji ujęte w kategoriach wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych odnoszą się do następujących dyscyplin naukowych i dyscypliny artystycznej: archeologia, ekonomia i finanse,  filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki biologiczne, nauki fizyczne, nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, rolnictwo i ogrodnictwo, technologia żywności i żywienia, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.

 

Kategoria opisowa – aspekty o podstawowym znaczeniu

Kod składnika opisu

PRK poziom 8

Wiedza: zna i rozumie

Zakres i głębia – kompletność perspektywy poznawczej i zależności

P8S-WG

  1. W stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny naukowej lub artystycznej.

 

 

 

  1. Główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których odbywa się kształcenie.

 

 

 

  1. Metodologię badań naukowych.

 

 

 

  1. Zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także  w trybie otwartego dostępu.

Kontekst- uwarunkowania i skutki

P8S-WK

  1. Fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji.

 

 

  1. Ekonomiczne, prawne, etyczne i inne istotne uwarunkowania działalności naukowej.

 

 

 

  1. Podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami.

Umiejętności: potrafi

Wykorzystanie wiedzy – rozwiązywane problemy i wykonywane zadania

P8S-UW

  1. Wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:
  • definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą,
  • rozwijać metody, techniki  narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować,
  • wnioskować na podstawie badań naukowych.

 

 

 

  1. Dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy.

 

 

 

  1. Transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej.

Komunikowanie się- odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym

P8S-UK

  1. Komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym.

 

 

  1. Upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych.

 

 

 

  1. Inicjować debatę.

 

 

 

  1. Uczestniczyć w dyskursie naukowym.

 

 

 

  1. Posługiwać się językiem obcym na poziome B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym.

Organizacja pracy- planowanie i praca zespołowa

P8S-UO

Planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze, także w środowisku międzynarodowym.

Uczenie się- planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób

P8S-UU

  1. Samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób.

 

 

 

  1. Planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i metod.

Kompetencje społeczne: jest gotów do:

Oceny- krytyczne podejście

P8S-KK

  1. Krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny naukowej lub artystycznej.

 

 

 

  1. Krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub  artystycznej.

 

 

 

  1. Uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.

Odpowiedzialność – wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego

P8S-KO

  1. Wypełniania obowiązków społecznych badaczy i twórców.

 

 

  1. Inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.

 

 

 

  1. Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Rola zawodowa – niezależność i rozwój etosu

P8S-KR

Podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym:

  • prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny,
  • respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej.

 

  1. Efekty uczenia się na poziomie 8 PRK, ze względu na specyfikę kształcenia i zakres prowadzonych badań zostały opracowane dla każdej dyscypliny naukowej i dyscypliny artystycznej osobno: archeologia, ekonomia i finanse,  filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki biologiczne, nauki fizyczne, nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, rolnictwo i ogrodnictwo, technologia żywności i żywienia, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki. Są one dostępne w Sekretariacie Szkoły Doktorskiej UR oraz na stronie internetowej Szkoły Doktorskiej UR.

 

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow