Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij

Konferencje w 2010 roku

Studenckie Koło Naukowe Informatyków „TROJAN” na III Konferencji Kół Naukowych

Przemysław Podulka, Łukasz Piecuch, Elżbieta Dojka

26 oraz 27 kwietnia roku 2010 na Politechnice Rzeszowskiej miała miejsce III Ogólnopolska Konferencja Kół Naukowych „Face to Face – Zarządzanie i Marketing”. W Konferencji uczestniczyli studenci z całej Polski, w tym członek Studenckiego Koła Naukowego Informatyków „TROJAN”, Przemysław Podulka.

Pierwszy dzień konferencji rozpoczął się spotkaniem uczestników w sali budynku P. Następnie studenci Wydziału Marketnigu i Zarządzania: Magdalena Wilga oraz Marek Tomczuk, którzy prowadzili konferencję powitali przybyłych gości. Na uwagę zdecydowanie zasługuje doskonała konferansjerka Magdy i Marka. Ich zapowiedzi były bardzo błyskotliwe i dowcipne, raz po raz rozbawiały uczestników, pokazywały, że nauka to nie tylko stereotypowe siedzenie nad książkami i wkuwanie, ale także czas spędzony na miłych rozmowach i żartach.

Prelegenci bardzo ciekawie przedstawili tematy swoich prac naukowych. Rozpoczęła Sylwia Ryznak (Politechnika Rzeszowska), z tematem Jak budować wizerunek, czyli, po co firmie tożsamość?, następnie Aneta Sikora i Iwona Lis (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu) przedstawiły tematem ostatnio bardzo popularny, czyli: Zarządzanie relacjami z klientami (CRM). Wszyscy uczestnicy byli bardzo usatysfakcjonowani wynikami badań marketingowych przeprowadzanych przez prelegentów oraz zagadnieniami, które poruszali. Przed przerwą wystąpiła jeszcze Katarzyna Póltoraczyk (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) poruszając temat: Ocena roli agencji z zatrudnienia we wspomaganiu jednego z obszarów zarządzania zasobami ludzkimi – rekrutacji. Później nastąpiła przerwa na poczęstunek. Posileni ciastkiem i kawą powróciliśmy na salę by pochłaniać kolejne porcje wiedzy. Następnym punktem konferencji było wystąpienie praktyka, Andrzeja Czarneckiego, który jest Rzecznikiem Prasowym „WSK-PZL” Rzeszów. Zaprezentował odczyt pod tytułem Komunikacje korporacyjne - wielki brat czy konieczność. Wystąpienie to wzbudziło ogromne zainteresowanie audytorium. Zadano wiele pytań a Pan Czarnecki udzielił nam bardzo wyczerpujących i satysfakcjonujących odpowiedzi.

Po tej jakże ciekawej prelekcji na uczestników czekał autobus, którym ruszyliśmy w drogę do Łańcuta. Po dotarciu na miejsce rozpoczęliśmy zwiedzanie przepięknych ogrodów zamkowych. Przewodniczkę w fascynujący sposób opowiadała o zamierzchłych czasach i oprowadziła nas po zamkowych komnatach oraz kompleksie budynków wchodzących w skład majątku Hrabiów Potockich. Po zwiedzaniu uczestnicy Konferencji zjedli smaczny obiad w Zamkowej Restauracji, znaleźli także czas na małe lody, po czym pełni wrażeń wrócili do Rzeszowa. To jednak nie był koniec dnia, bowiem wieczorem, miało miejsce spotkanie integracyjne, gdzie fanatycy gry w bilard, mieli świetną okazję na emocjonującą rozrywkę.

W drugim dniu obrady rozpoczęto od wystąpienia Pana Wacława Marca, dyrektora ds. Handlu VAN PUR S.A. Poruszył on bardzo ciekawy temat pracy dotyczący rozwoju firmy, zawierania porozumień oraz budowania relacji z klientami. Wspomniał on także o konieczności ciągłej pracy nad samym sobą, stałym szlifowaniu rozwoju osobistego. Dopełnieniem wystąpienia Pana Wacława była kolejny temat. Przemysław Podulka, (Uniwersytet Rzeszowski) członek Studenckiego Koła Naukowego Informatyków „TROJAN” przedstawił temat: Osobowość lidera a sposób na sukces, podczas którego wspólnie wykonano także ćwiczenie pt. Równowaga w życiu, które jest jednym z lepszych sposobów odnalezienia siebie w codziennej pracy.

Wraz z upływem czasu pojawiały się coraz ciekawsze tematy. Ewelina Łabno (Politechnika Rzeszowska) pokazała nam nowy trend w marketingu za pomocą pokazu: Nowe dziecko marketingu internetowego – marketing afiliacyjny. Reprezentantki Uniwersytetu Szczecińskiego – Marta Grzegory oraz Marika Klimkiewicz – zaprezentowały temat: Odbiór reklamy internetowej przez studentów wydziału zarządzania i ekonomii. Statystyki przedstawione przez autorki, były bardzo wnikliwe i pokazujące nam, jaki wpływ na nasze zachowanie mają reklamy internetowe oraz jak je postrzegamy.

Przewodniczący Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Zarządzania Środowiskiem "EKOBIZNES" Maciej Chrzanowski (Politechnika Rzeszowska) przestawił prezentację: Analiza wpływu Google.inc na Internet i przewidywania ,co do jego rozwoju. Informacje przedstawione przez Maćka były zdumiewające – chyba nikt nie spodziewał się, że Google to aż tak silna firma z branży internetowej. Z kolei to, że marketing jest także zasadniczo związany ze sportem udowodnił Paweł Rząsa (Politechnika Rzeszowska) w wystąpieniu na temat: Sponsoring sportowy – jeden z najskuteczniejszych instrumentów promocji produktów i usług. Po tych jakże interesujących tematach, nastąpiła upragniona przerwa kawowa.

Po przerwie godnym uwagi były warsztaty autoprezentacji, które poprowadziła Pani dr Beata Zatwarnicka-Madura. Prowadząca bardzo skrupulatnie określiła zasadnicze cele autoprezentacji, wyjaśniła, na czym polega pozyskanie sympatii oraz pokaz kompetencji przy relacjach międzyludzkich. Część praktyczna była bardzo dobrym pomysłem, pozwoliła na dokładniejsze postawienie się w sytuacji osoby prezentującej swoją osobowość i odpowiednie cechy. Po warsztatach udaliśmy się na obiad oraz oczywiście wymianę spostrzeżeń z odbytych paneli.

Ostatnimi punktami w programie konferencji było jej podsumowanie, wręczenie wyróżnień dla uczestników i prowadzących. Pod koniec zostały wręczone także ciekawe publikacje uczestników konferencji. Wśród nich znalazły się dwie członków SKNI „Trojan”: Osobowość lidera a sposób na sukces autorstwa Przemysława Podulki oraz Marketing internetowy kluczem do sukcesu firmy autorstwa Łukasza Piecucha. Na zakończenie nastąpiło wspólne wyjście na taras widokowy budynku, gdzie kolejne już spotkanie „Face To Face” uwieczniono serią pamiątkowych zdjęć. Te coroczne spotkania pokazują możliwości ważnej i mocnej współpracy pomiędzy uczelniami. W szczególności współpraca ta jest realizowana pomiędzy studenckimi kołami naukowymi: SKNI „Trojan” z Uniwersytetu Rzeszowskiego, Kołem Naukowym Komunikacji Marketingowej oraz Kołem Naukowym Przedsiębiorczości i Zarządzania Środowiskiem Politechniki Rzeszowskiej.

Nasi partnerzy

Tweety na temat @UR_Rzeszow